Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1008 ggr
[Älskamig]
0

Morfar & mitt band!

Jag har alltid stått min morfar nära, väldigt nära. Vi har alltid varit 'bästa kompisar' och han har alltid sagt att jag är ett utav hans favoritbarnbarn (nu låter jag väldigt egoistisk, men han säger verkligen det!).
Han är 78 år idag (tror jag?) och har fortfarande samma intresse av att han berättar om hur det var förr i tiden, när han var barn osv.
Jag har kollat lite i släktforskning här på iFokus och fått reda på att hans mamma dog när min morfar bara var 4 år. Hon dog av en hjärtsjukdom när hon var runt 40 år, tyvärr. Min morfars pappa skaffade sig en ny fru några år senare och avled sedan han med, men då av ålder.

Min morfar opererade hjärtat för 2 år sedan och när han vaknade upp ifrån en lång & avancerad operation, så var han ju fortfarande lite snurrig och virrig, så han tycktes se en sjuksköterska sitta bredvid sängen. Men när han skulle be om hjälp så var hon inte där. Efter ett tag så tycktes han se en man, med käpp, stå nere i ett hörn i sjuksalen, men sen var han borta. Kan det vara hans far eller var det bara automatiskt så av att han var snurrig (det sa i alla fall sjuksköterskorna!)? .. 

Jag har som sagt alltid känt en stark relation med min morfar och hans släkt, även om jag aldrig träffat någon utav dem (alla hans syskon är döda!). Ingen annan av hans barnbarn verkar känna likadant, inte samma intresse i alla fall. 

När vi åker upp till hans barndomshem, som är ett gammalt torp mitt ute i smålandsskogen, så känner jag mig så hemma där. Jag är kanske egentligen ingen skogsmulle, men på något sätt är det något som välkomnar mig där. Vad kan det vara?

Var gång han går in i detta torpet säger han även "Hej, nu är jag hemma!" .. Han säger att det är småfolket han pratar med, men han har aldrig sätt något säger han. 

Allt är sådant mysterie, och nu är han lite snurrig efter ytterliggare en operation (han låg i koma, så man fick vaka efter honom ett tag!) .. Han minns inte allt och kan fråga mig saker två gånger eller mer. Det har visserligen blivit bättre, för ett tag visste han inte ens vem jag var. Han har glömt allt, förutom de här grejerna från när han var barn och så vidare.

Någon som kan känna något speciellt mellan mig och dem? Jag är 15 år! :)

[Älskamig]
0

Någon som kan känna något speciellt med mig och morfar? Jag är 15 år! :)*

Kan även tillägga att jag har ett stort intresse för det gamla. 1800-talet, början av 1900-talet. Känns som det är något där som har med mig att göra, och med tanke på att min morfars mamma dog så tidigt och även var född på 1800-talet, så….. Obestämd

[Älskamig]
0

Putt :)

MirelaK85
0

Kan det vara så att du haft ett tidigare liv?

[Älskamig]
0

#3: Jag vet inte. :o

pringles
0

Helt klart har du haft ett tidigare liv. Din morfars barndomshem stod du mycket nära då. Liksom din morfar.

Därför är både han och torpet väldigt speciellt för dig även i detta liv.

Jag ser mycket glädje lycka och en varm gemenskap.

Ta hand om varann :)

[Älskamig]
0

Vad häftigt! Hur kan man gå vidare och kolla på vem jag har kunnat vara?

[Älskamig]
0

Är det via Meditation man gör det då? Är smått rädd för att meditera så.. :/