Luktar & plötsligt flyger jag!
Vad är det som gör att jag känner så?
Det luktar köttsoppa nu vid halv ett på natten, men varken har vi ätit det eller lagar det nu. Plötsligt kändes jag jätte lätt och nu, för bara 1 minut sedan så var det som någon fjäder flög förbi. Fast den tror jag var ifrån min dunkudde då men..
Vad är det?
Hej "Nattuglan". Vi är några som håller på med det ena och det andra såhär dags, natts. Jag täkte på köttsoppa och en fjäder som du skrev om och precis nu när jag tänker på dom så får jag i näsan en fantastisk fin doft av en blomma, vet inte vilken. Njuter av den en stund nu…Någon av de mina är nära nu, tror jag. Någon av dina kära var nära när du upplevde dina dofter. Och en fjäder, tänk själv…Kan det vara någon av dina nära och kära som lagade god köttsoppa/tyckte om köttsoppa och är nu din skyddsängel..? Jag vet inte, jag bara tänkte…
#1: God natt, eller vad säger man?
Min mormor, som fortf. lever (hoppas jag, hon är sjuk!) lagade god köttsoppa. Dessutom var jag i ett hus idag som jag gillade väldigt väldigt mycket, även personerna, som åt köttsoppa. Kan det ha varit något? :)
Hej Älskamig! Vad du verkar ha mycket soppa i ditt liv! När du hade så mycket soppa runt omkring dig samma dag så tror jag( på något sätt) att det ändå är någon av dessa inblandade som har någonting att göra med din upplevelse. Det kan också (bara) vara ett starkt doftminne som spökar. Det som är intressant här är att du kände dig "lätt" en stund. Jag tror att jag känner igen mig i denna upplevelse. För många år sedan "flög" någonting "genom mig" -om man säger så- jag kände att en liten vind flög via mitt hjärta och då (en sekunds tid kanske) kände jag mig jätte lätt. Jag upplevde att det var något väldigt märkligt. Jag kommer inte ihåg om jag såg någon fjäder, det tror jag inte. Jag har i många herrans år funderat över vad det kan vara för något. Har inte velat fråga någon läkare om det här, jag tror att dom har inte hört talas om sådant. Hoppas vi får mer "kött på benen" genom andras berättelser, det kan ju inte vara bara du och jag som upplevt liknande. Ha det bra, trevlig midnatt!
#3: Tack Alphira! :)
Vore kul att veta varför, och skönt att jag själv inte varit med om det.
Skumt att det är så mycket soppa, även om jag inte alls gillar det. :)
Alphira! Vad dessa konstiga komentarer i fet stil?
Hej 0albert! Vill gärna veta vad det är som du upplever som konstigt i mina kommentarer. Fet stil då, beror på att jag har dålig syn (jag är gammal, ser du). OK, jag tar bort den feta stilen, är vi sams då?
Känner/kände du någon som brukade laga köttsoppa när hen levde?
Dom brukar ibland använda sig av dofter som du själv minns.
#6 0albert har avslutat sitt medlemskap, det ser man på klamrarna runt namnet.
#7: Min mormor lever och hon var/är den enda som gjorde/gör köttsoppa som jag kunde/kan äta lite av åtminstone. Någon annan finns det inte :o