Andra sidan.
Jag är en 15 årig tjej som har små funderingar.
När man dör säger ju alla att man går över till andra sidan, men vad gör man där? Är det himlen? Det är ju i och för sig ingen som vet, men.. Vad händer sen?
Hej Älskamig,
På andra sidan lever vi ungefär som vi gör här, men du kan tänka bort bilar och andra materialistiska saker (telefoner, datorer etc).
Vi kommer alltså inte till andra sidan och bara sitter, utan vi läser böcker, umgås och så vidare. Tänk dig en annan del av världen bara, något vi inte ser, men har nära.
Sajtvärd på Övernaturligt
#1 Hur vet vi vad som finns på andra sidan? (Jag bara frågar
)
#2, Jag har inte sett det själv (i det här livet) men sådan är min uppfattning/erfarenhet (med kontakt med andra sidan). Trist hade det varit om man hade en tro på att allt tog slut eller att vi bara famlade runt i ingenting :) Hur tror du att det är?
Jag tror definitivt att vi går vidare, men inte till en annan plats. Snarare till en annan dimension. Blir ett med sitt inre jag igen.
Jag tror att jordelvet där vi är nu är bara en tillfällig plats av flera som vi besökt för utvecklingen av oss själva.
Men det är jag och mina visioner som jag fått förmedlat till mig… 
#4, Ja Stark, ungefär så tror jag också. Jorden är bara en del av allt och ett sätt att "leva" på. Vi kommer nog på nya sätt att färdas på, till andra dimensioner. Jag tror man låser sig fast vid "ett" andra sidan, när det lika gärna kan vara vi som är, på andra sidan. Allt annat (eftersom det är så mycket mer) känner vi inte till just nu. Men det är spännande :) Jag tror vi lär oss andra saker på andra platser, som vi gör här. Allt är nära oss, vi "lever" tillsammans men "ser" inte varandra.

Enligt min egen tro och vad jag förstått på ande världen så detta med vad Andra sidan är för ngt ställe.
Så är det ingen skillnad mot där vi befinner oss i dag.
Andevärlden finns fortfarande kvar här hos oss på jorden och mitt i bland oss.
Den stora skillnaden är ju att anden inte har ngn fysisk kropp men dens energie finns fortfarande kvar här.
Därför det inte spelar ngn roll var man tar kontakt med ande världen för man får oftast en kontakt vad man en befinner sig dom finns runt oss hela tiden.
Så kvittar vilket hus man en besöker eller var man en håller en seans så finns det andar där.
Så inga speciella hemsökta spökhus utan andevärlden är alltid närvarande hos oss.
Lasse
#3 Jag vet inte riktigt vad jag tror faktiskt, jag tror att man går vidare till något helt annat. Om det blir ett nytt liv här på jorden eller om det blir något helt annat (som jag själv inte har en aning om) vet jag inte heller, men något jag iallafall tror stenhårt på är att det som händer efter döden påverkas av hur ens liv har sett ut.
Lite rörigt, och jag kan inte riktigt förklara vad jag tror händer efter döden när jag inte själv är säker på vad jag tror. 

det med andra sidan är väldigt mycket större o komplexare. Men för att förklara det enklare kan man beskriva det så att allting är som en pyramid. Vår jordklot tillhör med resten av universum det nedersta skiktet. Därefter kommer nästa skikt och där finns fler "världar" varav en är vår himmel som vi känner till. Lite som i filmerna "Thor" och "the green latern" mfl. T.o.m. Astrid Lindgrens Bröderna lejonhjärtas beskrivning är en bra tolkning.
Den världen är som en blandning av antiken, nutid och tidslöshet. Dvs de behöver inte all vår data teknik, de lever enklare med en känsla av tidslöshet (fast de har det).
Mellan vår existens och den värld vi kallar himlen är som ett slags Ingensmanland. Ju närmare himlen den kommer desto ljusare o mer "himmelsfärgad" blir den. sen sträcker den sig enda ner till oss tills det blir en slags "spegel" av vår värld dvs precis nära oss. Det är här spöken befinner sig. Ofta också våra skyddsänglar. Men det rör sig många mellan "himlen" och oss. De behöver itne tänka på väggar och liknande utan har fritt tillgång till allt, men deras respekt för oss stoppar de flesta från att i regel bara klampa in.
Hur himlen är uppbyggd skulle man enklast kunna förklara att det finns ett centrum för all form av administration, samlingsplatser o liknande. En av dessa är en stor grekisk inspirerad (fast det snarare e tvärtom) byggnad med kolonner o högt i tak. Utanför finns en enorm parkliknande natur med bland annat rosor.
runt omrking detta har vi alla ett eget uttrymme, som är som ett lyckligt minne eller en plats där vi känner frid, lycka eller vad vi eftersträvar.
Runt hela dess existens finns en mur av ljus. Det är det vi kallar för att vi ser ljuset. När många pratar om en nära döden upplevelse är att de når fram till himlen, precis utanför och får inte komma in utan återvänder till jorden.
Detta baserar jag på mina egna upplevelser av att ha varit där, samt flera andras upplevelser av himlen och andra sidan.
Alis volat propriis 
#8 Intressant teori, låter faktiskt riktigt trovärdigt. Men jag vet inte ifall jag vågar tro på något, ifall jag har fel och det inte alls blir så som jag trodde.
Jag vet inte riktigt. Jag vet inte om jag tror på andar eller någonting, men healing har funkat på mig (distanshealing här på iFokus i alla fall!), så lite tror jag :) Lever ju lite i det blå också, så har väl kanske med det att göra också? :)
Hur som, jag vet inte riktigt. Ärligt. Jag vet inte. Kanske är det som ni säger, det blir lite Bröderna Lejonhjärta.

Religionerna och tro är för oss i livet en form av trygghet och kan ge oss styrka och hopp osv. Vi blir inte dömda för att vi tror, det som är det intressanta på andra sidan är våra handlingar och vad vi har lärt oss (o då menar jag inte korsför och att de står med piskan i hand på andra sidan).
Vi måste ha någon form av hopp som driver oss i livet o jag vill hävda tro o kärlek med.
Vi har svar på alla våra frågor (istort sett) om andra sidan här på jorden, frågan är vilka som är de som stämmer. Det intressanta är hur många av film böcker sägner musik osv som faktiskt bär på bitar som är sant. Sedan har vi tolkat dem och format efter det.
Kan det vara så att vi har svaren själva inom mänskligheten, att några vet något andra något annat eller att någon (några) på andra sidan faktiskt påminner oss? Eller liknande upplevelser som NDU.
Varför om o om ser vi denna drömvärld, som bröderna lejonhjärtas?
Många av våra uppfattningar är (vad jag anser) inte våra - mänskliga -ursprungligen utan vi har blivit influerade. Påverkade. Någon som fått med sig idéen någonstans.
Det svåra blir när tex religiösa personer läser biblen bokstavligen, mediala som vill se världen enbart som de vill och formar den till sin sk övertygelse (vilket blir fel o kan vara farligt ibland) eller förnekarna som slår sönder allt med hjälp av vetenskapen.
Alis volat propriis 
Nästan alltid när jag träffar min fd pojkvän (som är på andra sidan) så brukar vi fiska. Det gjorde vi även när han levde. Vi var ofta ute med hans båt.
Jag tror säkert att han hänger runt "hamnen" i himmelen än idag med några polare och fiskar och åker båt.
När vi träffas i mina drömmar alltså.