Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1951 ggr
11totem
0

transliknande?

Hej alla underbara människor

Igår träffade jag min vän som också är medveten medial..
Han mår sådär nu. Så jag skickade healing till honom, efter ett tag ville han också öppna upp så vi öppna upp tillsammans och jag fick direkt kontakt med min guide.
Min vän ville ha svar på olika frågor, han undra om jag kände in något och då börja min guide närma sig och jag tänkte ta tillfället i akt och försöka bli "ett"… så jag bad min guide (kommer inte riktigt ihåg) men att gå in i mig, jag visulera att min själ flytta sig lite (den var fortfarande kvar i min kropp) men den maka på sig så att min guide kunde vara i min kropp också… eller nåt…

Jag "halvt försvann", och va lite domnad, jag bluda och mina ögon ryckte massor, och jag försvann ibland… jag hade så mycket att säga fast jag kunde inte tänka på vad det var dessutom börja jag prata utan att det var 'jag' som prata (om ni förstår) 
Och jag kände själv att min röst ändrades, blev mörkare.
egentligen ville jag ha papper och penna men det hade han inte men endå så rörde min hand sig jätte mycket…
Jag vibrerade av energi i hela kroppen…
Det var intressant att jag sa vissa ord fast jag inte hade en aning om varför, fast jag höll endå tillbaka, synd.. men detta är en första.

jag kommer ihåg inprincip allt, bara lite "blackouts".

Känns som en befirelse, och en bekräftelse att jag litar på mina guider och universum inl. mig själv.

Är det någon som har tips hur man kan träna på detta?
Kan man bli riktigt bra på att göra inspirerande tal utan att hamna i trans?
För det vet jag ännu inte om jag vill, även om det låter intressant att testa.

Allt gott, totem

11totem
0

Eller om någon bara kan prata allmänt om trans och trans liknade saker, så att man förstår det mer? :)

Fjäril
0

Hej, Jag brukar ha en diktafon eller någon som skriver åt mig när jag blir (som du säger) i "ett", tranceliknande tillstånd, tillsammans med mina vägledare, eller de jag har kontakt med. Jag släpper allt och låter allt annat vara (det sker automatiskt) och jag får mycket lättare "hel och ren" information på det sättet. Ligger jag ner är jag "bortdomnad" sitter jag upp faller huvudet ner. Jag har min röst (har lyssnat på inspelningar) men pratar om saker jag inte kan/vet eller förstår som människa.

Sajtvärd på Övernaturligt

11totem
0

Okej! Tack fjäril för att du delar dina upplevelser. :)

Jag har alltid velat göra automatisk skrift, så det tänker jag verkligen öva på nu. Bara att ha tålamod!

Det jag menar med ändrad röst, kanske bara är som jag uppfattar det i och med att orden kommer från en annan förståelse, så det blir ett annat tonläge. 

hm..  :)

allt gott /11totem

Fjäril
0

#3 Tack själv :) Du kan mycket väl få ett annat röstläge, det finns det många som får. Automatskrift är mindre komplicerat än vad man tror. Man bara skriver och skriver.

tarotlasse
1

Inspererande tal  då är du medveten och vaken även om man går ner  i lite djupare medvetande.

Oftast kommer man  i håg vad man pratar om även om  det minnes luckor finns.

Man vet att man talar men styr inte riktigt över det man säger men ändå lätt att talet påverkas av mediumets logiska tänkande.

Så misstänker att du befunnit dig i ett inspirerat tillstånd.

Trance är ngt helt annat och betydligt djupare i medvetandet finns i och för sig många olika stadier från lätt till djup trance.

I början av trance utveclingen så brukar man pendla mellan dom olika stadierna och kan i bland delvis komma i håg enstaka saker man sagt.

Men att man inte har  ngt samanhang om vad som sagts eller vad samtalet handlat om.

i djupare trance är man helt borta i medvetandet och man kommer inte i håg något av samtalet.

Man kan säga att man upplever det som man tog en liten tupplur och somnat ngn minut  men att du i själva verket suttit och pratat i 2 timmar.

Men finns inga minnen alls över dessa 2 timmar då är det trance.

Trance mediumskap är ngt som tar lång tid att utveckla man brukar säga att sitter man i trance cirkel en gång i veckan så tar det minst 10 år innan man kommer i en riktigt bra trance. Men lite individuellt från person till person.

Inte heller alla medium som blir trance medium eller där ande världen väljer att arbeta genom trance genom just det mediumet.

Guiden eller Anden går aldrig in i din kropp det är en fysisk omöjlighet.

Däremot så går guiden eller anden in i ditt aura fält och det kan kännas otroligt mycket och vissa upplever det som väldigt obehagligt.

När dom kommit in i Aura fältet kan dom ta kontrollen över en lite körtel i bakre hjärnan.

Har visat sig under vetenskaplig forskning där man mäter hjärnans elektriska aktivteter.

Att när ett medium går i trance aktiveras denna körtel och signaler skickas ut till övriga hjärnan.

Så på det viset Guiden eller Anden kan få kontroll på mediumets fysisk kropp och få kontroll över mediumet.

Guiden eller Anden gör aldrig detta utan att mediumet givit sitt medgivande till detta.

När det gäller ryckningar osv så finns det vissa speciella muskler det börja rycka i och det är väldigt specifikt.

Så vet man vilka så kan man lätt se vad som är trance eller inte.

När vi under kurser låter eleverna   bjuda in sina guider i trance så brukar jag även tyst be dom olika guiderna ta kontrollen och be dom göra vissa rörelser t.ex rör på tummen,  blinka med ögonen vis mig ett leende osv  och jag kan se hur mycket kontroll guiden har över mediumet.

Trance mediumskapet  är ett helt fantastsikt mediumskap och så underbar information Guiderna kan ge oss utan att påverkas av mediumets egna logiska tänkande.
Även om  allt går genom mediumets gärna och allt påverkas av mediumet så under trancen är det minimalt av mediumet själv.

Många gånger berättar Guiden saker som inte alls stämmer med mediumets egna uppfattningar.

Men det mest fantastsika är när våra avlidna anhöriga kommer igenom under trance mediumskapet och där man kan sitta och ha ett regelrätt samtal med den avlidna anden och sitta och prata barndomsminnen med varandra.

Vilket är målet med trancemediumskapet att låta våra avlidna nära och kära själva få prata med sina egna ord.

steget vidare är det fysisk mediumskapet då anden använder sin egen röst när den pratar med sin anhörige.

Då rösten komme ur tomma luften och man kan känna igen rösten samma dialekt samma tal fel osv.  Ngt av det mest fantastsiak man kan uppleva när det gäller andekontakt.

Bara synd att så få  medium i dag väljer att utveckla detta mediumskap men krävs tålamod och många års träning innan man kommer dit.

Det inspirerande talet är början på ngt som kan leda till ngt helt enastånde i framtiden.

Så ngt som är värt att lägga ner dessa år av träning är ett flertal medium som i dag börjat sätta sig i trance cirklar i Sverige.

Så misstänker att om vi några år få se resultatet av detta fantastiska mediumskap.

Lasse

Fjäril
1

#5 Lasse, Bra sammanfattning! Jag vill bara påpeka att det finns inget som säger att något behöver ta flera år och vi ska inte låsa oss fast för mycket vid hur det "ska" gå till eller hur man "bör" göra. Jag för egen del har inte gått några cirklar eller övat (speciellt) mycket, men jag vet i vilket stadie jag hamnar i ändå. Samma gäller kanske Ts, kanske har man det "i" sig och är omedvetet insatt (till en början).

tarotlasse
1

Tillhör ovanligheterna om man tittar tillbaka i historien om just trance mediumskap.

Utan krävs ett väl utvecklat mediumskap innan trance fenomen börjar utveckla sig.

Sedan för att få ett riktigt  bra trance mediumskap så krävs det att man utvecklar detta tillsammans med ande världen.

Dels för att mediumet ska kunna släppa kontrollen och dels för ande världen att ta kontrollen och detta tar tid och har alltid tagit tid att utveckla.

Att sitta i cirkel och släppa kontrollen till ande världen 1 gång i veckan så finns det några  få som klarar detta under 10 år men  oftast tar det ännu längre tid.

Men krävs regelbunden träning för att det ska fungera riktigt bra.

Inspirerat  ja det klarar man för det mesta väldigt snabbt och krävs inte samma träning som  med trance mediumskapet.

Lasse

[Happyfeature]
1

# 0 Mycket spännande att få höra omGlad berätta gärna vidare hur det går för dig om du fortsätter med det här. Har själv inte upplevt något sådant som du berättar om ( inte än i a f) så berätta gärna vidare om flera upplevelser.

Instämmer med det Fjäril säger. Det är inte bra att gå ut med och påstå att vissa saker ska eller bör ta si eller så lång eller kort tid, bara för att någon annan sagt så. En del människor kan bara, oavsett någon utbildning eller inte. Precis som en del småbarn kan sätta sig och spela klassisk musik rakt av utan noter, så kan även vissa människor vara t ex transmedium . De bara kan helt enkelt. Man är helt enkelt född med gåvan. Flört

Självklart måste man träna på och underhålla gåvan under tidens gång eftersom man aldrig blir fullärd, men att hänga upp sig på att det måste ta en viss tid blir nog inte så bra i slutändan.

Håller själv på med automatskrift, utan att någon annan människa har lärt mig det. Jag bara kan det. Fråga mig inte hur.

Lycka till i fortsättningen 11totemSkrattande

tarotlasse
0

Visst kan jag hålla med dig om att det finns naturbarn som är naturbegåvningar inom alla områden.

Men Inom trance mediumskapet så rör det sig inte bara om mediumet utan det rör sig lika mycket om anden/Guiden  och deras gemensamma utveckling.

Detta tar tid trancen är inte något lätt för andevärlden utan det krävs väldigt mycket för dom att komma igenom i trance.

Trancen är ett helt otroligt samarbete mellan Ande o Medium och det tar tid att få detta samarbete att fungera perfkekt och där med få ett riktigt bra slutresultat (Trance)

Det är ytterst få kombinationer mellan Medium o Guide som lyckas med detta.

Men helt underbart när man får uppleva denna kombination.

Sällan man får se riktigt bra trance tyvärr är det mest trams man får uppleva.

Ett riktigt trance medium skulle aldrig utsätta sig för den faran som trancemediumskapet innebär o sätta sig på t.ex en mässa.

Lasse

Fjäril
0

#9 "Sällan man får se riktigt bra trance tyvärr är det mest trams man får uppleva" Haha, det var lite roligt :) "Ett riktigt trance medium skulle aldrig utsätta sig för den faran som trancemediumskapet innebär o sätta sig på t.ex en mässa" Jag förstår inte att man vill sitta/arbeta (öppet) på mässor över huvudtaget, men det är min personliga åsikt och alla gör egna val.

tarotlasse
0

För att sitta i trance är inget som är ofarligt utan det finns vissa risker med detta mediumskap.

Man är ytterst känslig som medium under trancen och ett flertal medium som behövt sjukhusvård efter en misslyckad trance session.

När man sitter i trance så händer  det ngt oväntat så anden drar sig undan och ur vårt aurafältet väldigt hastigt så blir det som en kraftig chock för mediumet.

Vilket kan ge en chock skada som kan kräva läkarvård i värsta fall.

Samma om ngn skulle röra vid mediumet under trancen så kan mediumet ta skada av detta så trancen är långt i från ofarlig.

Mediumet är extremt känsligt även från dom andra deltagarna under trancen har sett medium kräkas rakt ut för att en av deltagarna  under sesionen har varit magsjuk.

Gör ngn av deltagarna  en häftig rörelse kan detta kännas som en spark i magen på  ett medium i trance.

Så trance mediumskapet är ett fantastiskt mediumskap men ngt man bör ha kunskap i för att sitta som medium men även kunskap från dom som deltar i seansen.

Går allt rätt till och man vet var man gör så är det helt ofarligt.

Lasse

11totem
0

Jag tackar ALLA för era åsikter, tips osv. :)

Jag kan tänka mig att det tar några år att bli ett riktigt bra trance medium, för det låter ganska logiskt för mig att man

Jag tror man måste ha en extrem tillit.

Absolut finns det ju talanger och som sagt, man måste ta vara på den också.

Vad häftigt med den där körteln!

Skönt att få höra att guiden/andarna inte kan gå in i min kropp utan att det är min aura.

Jag håller er självklart uppdaterade. Men jag tar det i min egen takt J

utvecklar detta tillsammans med ande världen.

tarotlasse
2

Du ville ha tips på hur man tränar på detta med inspirerat tal och trance.

Då vill jag rekomendera dig att sätta dig i en medial cirkel där du ber ande världen att utveckla trance mediumskapet.

Att du sitter regelbundet en gång i veckan minst var 14e dag.

att du har en cirkelledare som vet vad det handlar om det är  faktiskt det viktigaste  att ha en cirkelledare som man har full tilit till och kan känna sig trygg med.

Det går visserligen att köra en cirkel på 2 personer men rekomenderar att man är minst 3 st för då har man alltid ngn man kan diskutera med och ngn som kan ge en bekräftelse på att saker o ting verkligen skett och att man inte inbillar sig.

Men när man börjar sitta i cirkel så är det otroligt viktigt att det är personer man känner sig trygg med som medium men även att dom övriga känner sig trygga och bekväma med varandra.

Så var inte för många i cirkeln bättre med få personer med harmoni en flera stycken i disharmoni.

Räcker med 2 personer som kanske inte går i hop för att det ska dra ner energien och försvåra cirkelns utveckling.

Så inte bara andevärlden man ska kunna ha tillit för utan även att man har tillit till dom andra deltagarna.

När man börjar sitta i en cirkel brukar man sitta allihopa i cirkeln till den dagen då en av deltagarna försvinner och börjar prata och då har ande världen bestämt vem i cirkeln som ska vara medium.

Men man kan ju även redan från början bestäma vem som ska vara medium i cirkeln och arbeta efter detta.

Sedan finns det en massa förhållnings regler i en trance cirkel beroende på mediumets säkerhet och hälsa.

Men jätte kul att du vill vidare utveckla detta fantastiska mediumskap.

Lasse

11totem
0

Precis, tips..

Tack Lasse!

Ja, jag blir mer och mer sugen på detta..
Jag har aldrig varit med där ett medium har satt sig i trans i verklighet men det verkar vara ett fantastiskt mediumskap :)

Tack igen!

Allt gott, 11totem