Drunkna? vad symboliserar det?
Från där jag kommer ihåg, stod jag och pratade i telefon med någon ute i naturen, jag var i Nya Zeeland (ett land som jag alltid vill till)
Jag avsluta samtalet och skuttade iväg med iver och lycka (typ så jag är i vardagen just nu)
och skuttade ner för en kulle ner i havet, då hade jag någon vän med mig också…(kommer inte ihåg vem)
Vi gick ut i havet och badade precis vid en stor klippa, det var väldigt grunt typ 1 meter där vi var, väldigt nära klippan och rätt som det var började jag sjunka, fast havet var lugnt och ljummet.
Jag sjönk och fastnade med huvudet under klippan… riktigt obehagligt! Fick panik.. men samtidigt lita jag på att jag skulle komma upp, men det gjorde jag inte.. Då vaknade jag! ( jag var inte med om någon död) Det var som att det var meningen att jag skulle sjunka ner där och drunkna…
Var lite sådär halvt skräckslagen först men fick sedan ett lugn… så jag tror att drömmen faktiskt är åt det positiva hållet… men vad symboliserar drunkna, kan inte hitta det på nätet riktigt…
Bara att det har med känslor och det undermedvetna att göra 
Jag kanske redan har svaret själv….
Men era tankar???
Allt gott, 11totem
Hej, Det här hittade jag: "Drunkning: Den som drömmer att han själv eller någon annan drunknar kommer att få tur med det mesta och klara sig helskinnad genom många problem. Har du en hjärtevän betyder drömmen att denna har ett jämnt humör och gärna vill bli gift med dig. För en sjöman förebådar drömmen en lång och mycket givande resa." Jag brukar inte tolka själva symbolen i en dröm utom känslan runt om. Din dröm gav mig känslan om att fortsätta, inte ge upp och lita på dig själv.
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack fjäril!!!!
Precis, känslan gav mig ungefär, vad säger jag ?! jag menar exakt samma känsla!
hehe :)
Allt gott!
#0 Måste drömmen betyda någonting? 
Det kan ju omöjligt vara så att drömmar om drunkning betyder samma sak för flera drömmare, det är ju verkligen att förneka att vi alla är olika stöpta, har olika bagage och associationer.
#0 Måste drömmen betyda någonting? :)
Jag tror att alla drömmar betyder mer eller mindre, kanske ingenting alls.. bara att vissa är en allmän reflektion av dagen och den behöver man kanske inte bry sig så mycket om direkt..
Men vissa drömmar som är klarare eller bara fastnar extra mycket i huvudet när man vaknar tror jag ligger ett djupare budskap i som är meningen att vi ska tolka om vi vill få extra vägledning.
Och denna drömmen var ganska klar och dessutom kom jag ihåg detaljer när jag vaknade, vilket jag inte alltid gör. På så sätt tolkar jag det som att det är en dröm som ska tolkas. :)
"Det kan ju omöjligt vara så att drömmar om drunkning betyder samma sak för flera drömmare, det är ju verkligen att förneka att vi alla är olika stöpta, har olika bagage och associationer."
Precis som Fjärlin menade, att det är känslan som är viktigast.
Sedan tror jag att en allmän betydelse för en viss ämne i en dröm finns och genom de finns olika Tecken på hur man ska tyda sin egen dröm gemensamt med sin känsla.
Ännu en vägledning för vårat eget bäst! :)
Allt gott, 11totem