Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 2273 ggr
PttCherie
0

Hjälp mig

Jag är en 20 åring tjej som kommer ifrån Brasilien. Sedan när jag var barn har jag upplevt övernartuliga saker. Under de senaster året när jag har varit i Brasilien, så har min moster (som är en medium) tagit med till olika seanser och medium.

Alla medium som vi har mött har sagt att jag har ett starkt 'medialitet' och att jag kan göra 'stora saker med det' i framtiden. De har även tagit med till seanser där jag har haft andar inom mig, de har användit min röst och kropp. (Dock med uppsyn av andra medium) Jag kommer inte ihåg så mycket att just den gången. Men de sa för att vara första gången, så var jag extremt utvecklad för att lyckas pratar som jag gjorde.

Jag kan även uppleva energier, ser andar och kan ta kontakt med dem. Har även kontakt med andevärlden när jag drömmer. Jag känner mig aldrig ensam vart jag än går. När jag kommer hem, säger jag alltid hej högt, även när jag är ensam.

Det känns ganska sjukt att jag ibland 'pratar högt' med 'någon' som finns i lägenheten, fast det är ingen där. Jag tänder alltid ett ljus, för det känns som någon ber mig att göra det.

Nu är min fråga, hur ska jag göra för att själv kan utveckla mig ännu mer? Att gå på kurser kostar så mycket, och jag har inte råd för något sånt. tack i förvä'g!

[Kottschejk]
1

Hej

Låter som du är på rätt spår bara genom hittat fram till den här samlingsplatsen på nätet. Det är ju precis den förmågan många har inom sig som söker sig hit, för dela med sig av egna upplevelser som erfarenheter eller tips och idéer m.m

Oftast är det väl vanligt som du är inne på, seminarier och kurser brukar aldrig vara gratis om man vill delta men det finns ju andra saker man kan ägna sin tid till också om man vill under tiden.

Religiösa samfund och föreningsliv brukar oftast ligga ganska nära till hands. Handlar ju mycket om dem andliga delarna där också.

Där finns ju hur många möjligheter som helst beroende på, åt vilken religion man känner sig hemma i och dessutom nästan alltid gratis.

Välkommen hit!

Glad

Healing Hera
2

Jag tycker att viljan att villa utvecklas gör så mycket bara i sig.

Man säger till Universum att man är redo att gå vidare. Jag har utvecklats gradvis under många många år men inför varje nytt steg är det som att en del av mig har valt det :)

Men nu är energierna annorlunda och det går mycket snabbare att utveckla sig.

Du utvecklas oxå när du dras till likasinnade eller läser böcker i ämnet.

*

Ett bra tips är att ta sig tid att meditera så klart. Hellre fem stilla minuter om dan än en halvtimma i veckan. Jag kan meditera i kön eller på tåget. Du behöver inte sitta länge men gör det ofta.

*

Ett annat superbra tips är att rensa sina chakran, att lära sig öppna och stänga, samt rengöra dom. Det frigör enegier och tar bort blockeringar.

Samma sak här, hellre lite i taget :)) så kommer du längre.

Som healer kan jag hjälpa till med andras chakran (ge en grundläggande rensing och  balansering) men jag tycker det är viktigt att inom detta fält lära sig själv hålla dom i bra trim :)

Du är inte ensam, du har en ängel med dig som heter Robert.

Fjäril
1

Hej neydian, Du har fått fina tankar och ett varmt välkomnande i inläggen ovan, och förutom att jag håller med i vad som har skrivits så tänkte jag kort berätta en sak. Jag började min andliga resa för några år sedan på samma sätt som du. Jag bara "visste" men ville mer - frågan var bara hur?! Jag har inte varit intresserad av kurser (inget fel i det) men det tilltalade inte mig. Jag ville gå min väg och det är precis vad jag har gjort. Jag började med att läsa böcker och bla när jag läste Betty Shines böcker så började allt (hon har bra övningar) och jag lärde mig att meditera "på riktigt" och sen släppte allt. Jag har helt enkelt följt mitt hjärta, lyssnat till mina vägledare och frågat dem om allt. Jag har blivit undervisad (eller blivit påmind) i min kunskap jag har idag och den är byggd på min egen erfarenhet - vilket är min sanning. Att vägleda och heala andra människor kan alla göra, men vi kan utveckla oss för en annan kontakt, med universum (vi alla är i ett) och saker sker på ett djupare plan. Vad jag ville ha sagt är att ingen behöver låsa sig fast vid att man "måste" gå kurser (även om det säkert är trevligt att dela kunskaper) utan vi utvecklas (ändå) när tiden är inne.

Sajtvärd på Övernaturligt