Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1586 ggr
blondiie
0

drömtydare

finns de någon drömtydare eller liknande som skulle vara intresserad av att tyda mina drömmar?

tarotlasse
2

Jag skulle vilja säga att det finns ingen drömtolkare som kan tolka dina drömmar.

Drömmarna är så personliga och dom är just för dig och vad dom betyder just för dig.

Finns ingen annan som kan tolka detta vi har sett så många inlägg här inne

på just drömtolkning.

Där man kan läsa flera personers tolkning på en dröm och ingen tolkar det likadant.

Det beror på att  ingen tolkar samma sak på samma sätt därför drömmarna är så personliga och bara du själv som kan få den rätta betydelsen.

Sedan behöver inte dom andra tolkningarna vara fel men just det som var tanken med drömmen kan bara du själv veta.

Drömmer du om en orm så betyder det en sak för den som är rädd för ormar.

ormen betyder ngt helt annat för den som har ormar som husdjur och älskar och fachineras av sina djur.

En läkare som har ormen som sin skydds  och läke symbol tolkar ormen på ett tredje sätt.

Prästen som ser ormen som den som lurade Adam o Eva till synd ser ormen på ytterligare ett sätt.

Så ingen som kan tyda ngn annans dröm efterso drömmen har en speciell innebörd för just den som drömmer detta och kan betyda ngt helt annat för drömtolaren.

Lasse

Fjäril
2

#0 Lägg ut din dröm så att andra kan se den/tolka den. #1 Jag håller med dig i mycket av det du skriver, men när man tolkar en dröm så bör man göra det "mellan raderna" vilket innebär att det inte är själva texten man tolkar, utan man går på känslan, som att "avläsa" någon. En symbol för mig är inte den samma som för dig, men en "lathund" (drömlexikon) är skapat då man sett ett samband mellan verklighet och drömmar. Däremot så är det väl inget jag "rekommenderar" - lyssna till dina egna känslor istället. Sen är vi själva våra bästa tolkare, vägledare etc men vi behöver våra medmänniskor då meningen är att vi ska "behöva" varandra i mångt och mycket.

Sajtvärd på Övernaturligt

blondiie
0

vill helst ta de i pm, då de är lite privata drömmar.. därför jag vill att någon "tittar" på dom..

[Kottschejk]
0

Vettigt & förstånding sagt ifrån samtliga Glad

Tycker själv det finns mycket som kan va svårt och ofta tar man fel, särskilt på andra individer. Nästan lättast om man håller sig till dem mer centrala sakerna som gäller för alla som lever, där man kan stötta & hjälpa, går man in på detaljer blir de snabbt fel.

Känns nästan också som det har förmågan att ändra sig från dag till dag vad man själv väljer för svar och vilken hållning man väljer att ha. Finns mycket som påverkar oss dagligen.

På något vis försöker man hitta fram till logiska förklaringar på grejer som tillhör sånt som är oförklarligt. Men grundbulten man måste hålla sig till är ju i många lägen att det bygger just på den heliga principen att det tillhör ett område som bör vara omöjligt att förklara.

Tar man detta med händelser kring hus/personer som exempel så är det ju precis som mycket av dessa sanningar/krafter som döljer sig där bakom i många fall aldrig kommer bli möjliga att förklara. Vissa beständiga grejer finns kanske som kan knytas till något eller någon men sen tillkommer ju så mycket annat som också spelar in i hela händelseförloppet när nått sker. Nästan så det vill använda alla möjligheter som ställs till buds, närvarande personer eller utomstående eller andra händelser runt omkring. Tror starkt på mångfalden av olika kombinationer när oförklarliga fenomen diskuteras.

Alltså finns varken vinnare eller förlorare, bara folk som blir klokare med åren ju mer man får tillgång till ödet & facit