måste berätta
Det var nåt riktigt märkligt jag var med om i natt.
Jag var supertrött igår hela dagen så när det var läggdags så somnade jag direkt. Nån gång under natten hamnar jag mellan vaket tillstånd och sov samtidigt, förstår ni vad jag menar? Alltså jag var medveten även fast jag sov. Hela kroppen började skaka och mina ögon typ vibrerade, ville öppna ögonen men samtidigt kunde jag inte. under den tiden hör jag min man komma in till sovrummet och kolla om jag sover, jag hörde tydligt hans fotsteg och jag såg även hur han böjer sig för att se om jag sover. måste tillägga även att jag försökte låtsas sova så att han inte skulle undra varför jag inte sov ännu fast det var sent. När jag började känna hur han närmar sig och försöka vrida på mig för att se så vaknar jag till (men under den tiden låtsas jag vakna så att han skulle tro att jag sov). jag såg honom och när jag verkligen öppnade ögonen så var han borta :S:S:S
Vad var det för nåt?? Jag blev ju totalt förvirrad och rädd…men jag rörde mig inte ur fläcken…försökte somna om sen igen…
Ingen som har varit med om liknande? hjälp mig förstå
Hej,
Det låter som en UKU - utanför_kroppen_upplevelse. Din själ var iväg undertiden din fysiska kropp inte var helt avslappad. Det är ingen fara i sig, men kan tyckas vara otrevligt ibland.
Besöket var kanske av en av dina vägledare? Vad tror du? Hur kändes det? Eller din mans själ som kollade till dig 
I vår Hjälptråd har vi skrivit lite mer om UKU.
Sajtvärd på Övernaturligt
hej fjäril
det tror jag också att det var. besöket kändes okej, alltså jag var inte rädd under stunden men obehagligt när jag inte såg honom där igen, det var en stor man med shorts och t-shirt…liknade min man faktiskt, därför trodde jag att det var han. När jag sedan frågade honom om han kom för att titta till mig så sa han att han sov vilket jag tror på för han sover djupt…så det kan ha varit min vägledare :D som kom för att se omjag sov haha eftersom jag har sömnproblem och kan sitta uppe hur länge som helst…det var en häftig upplevelse
Skulle också kunna vara att du upplevde en Sömnparalys .. kunde du röra på kroppen?
- Therese
Precis dom symptomen du skriver om sker innan man ger sig ut på Astralresor (Eng. Astral Projection), alltså "själen" lämnar den sovande kroppen och kan ge sig ut på upptäcksfärd :)
Kändes det även som om du hade på dig en tung filt?
#4 ja precis när han böjde sig för att titta om jag sov så kände jag att min kropp började skaka och mina ögon rycka,,liksom att de nästan blinkade extremt fort…men samtidigt höll jag fokus på honom och när jag till slut öppnade ögonen så var han inte där :S
#5 det låter kul :D första gången för mig då, fast jag var kvar i min kropp, men kunde lyfta huvudet…jaa det kändes rätt tungt när han började närma sig hehe för jag försökte verkligen öppna ögonen och låtsas "vakna" typ då när han böjde sig för att sedan inse att ingen var där
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
Kan vara intressant att läsa. :)