Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 4392 ggr
nlinds
0

HJÄLP !!

Hade två fruktansvärt läskiga drömmar inatt som jag behöver hjälp att tolka. Jag känner ett starkt behov att veta vad dom betyder.

första drömmen var att jag och några av mina vänner + pojkvän skulle gå ner i en källare, dörrkarmen var ihålig och man kunde se rakt IMELLAN väggen, där såg jag två lysande ögon (helt vita) dom kom allt närmare med hastig fart. Vi rusade ner i källaren, där fanns olika rum. Vi försökte fly från denna såkallade demon och alla splittrade på sig. när man väl kom in i ett rum så fanns det EN lucka (i  varje rum olika storlekar på dessa luckor) man kröp in i luckan och då kom man in i ett annat rum och i det rummer fanns ytterligare en lucka. Jag sprang igenom hur många luckor som helst i hopp om att hinna ifrån demonen. Men tillslut så hann den ifatt mig och jag ramlade omkull och jag kände en otrolig smärta i hela kroppen (i drömmen) och demonen tog över min kropp, då vaknade jag.

Innan jag berättar dröm nummer två vill jag säga (om detta nu har någon betydelse) att jag för 2 veckor sen började med Sertralin (antideppressiva) och igår började jag med Propavan (sömnmedel) eftersom Ataraxen var värsta kalleanka medicinen.

Iallafall åter till dröm nummer två.
Jag gick ner för trappan i mitt barndomshus och fick se min pojkvän ligga medvetslös på marken. Han började få vissa reaktioner när jag slog han i ansiktet "HALLÅ, är du bäng ? Eller har det hänt något!?" skrek jag. (han skulle aldrig någonsin röra droger irl). Han började skratta tillslut när jag satt där med han i min famn. "Ge mig det du har i fickorna" sa jag. Han drog upp en liten påse full med piller. "ge mig allt" sa jag. Han tog upp flera kartor med piller samt lösa med färgen blå och vita. Jag började gråta. "hur kan du göra såhär mot mig" sa jag. Han skrattade igen och reste sig upp och gick iväg. Jag följde efter honom och skrek och grät så högt jag kunde. Jag hade fortfarande pillrena i handen. Jag gömde dom i en låda så inte han skulle få tag i dom igen. Det går inte riktigt förklara känslan, men det bästa jag kan förklara är ren och skär panik. Jag blev så ledsen och besviken eftersom han inte slutade missbruka pillren och blev ständigt hög på dom. Så jag tog dom pillren jag hade gömt, svalde allihopa och blev "medvetslös" jag hade fortfarande ögonen öppna och såg allt, men jag kunde inte röra mig. "fan vad patetisk du är" skrek  han.
Jag ville bara komma där ifrån, men jag kunde inte. Jag kommer inte ihåg så mycket detaljer från denna drömmen mer än att han hur jag än gjorde, ´fick tag och missbrukade piller hela tiden. Jag försökte få honom att sluta, jag hotade till och med med att göra slut, men han slutade inte, inte ens för min skull.

Vad f*n är detta för drömmar, vad betyder dom ? och varför drömmer jag något sånt här om min pojkvän som är den snällaste underbaraste killen på hela jorden ? Jag är rädd. allvarligt talat.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

dyoxide
0

Är ju inte bra på att tyda drömmar osv. men har själv gått på Sertrallin och Propavan (fast har börjat på nåt annat nu som funkar bättre på mig så va ett tag sen) och hade själv mardrömmar av o till innan jag liksom vant mig vid propavanen/sertrallinet. Vet inte om jag tog dom samtidigt, möjligt, men ibland när man börjat ta nåt nytt man inte är van vid kan det ju bli liite konstigt, iaf för mig.  :) får t ex nästan alltid ont i magen o illamående när jag höjer dosen på mina Concerta, så kan ju vara nåt i stil med det.

Gronstedt
0

Deppknark och sömntabletter (liksom många andra mediciner) kan ge väldigt levande och läskiga mardrömmar. Jag har haft månda drömmar liknande den andra du beskriver, de handlade om hur folk jag litar på sviker, förnedrar och överger. Kanske är det så att man drömmer om det man är mest rädd för när kemikalierna rör runt i hjärnan? Kan tillägga att jag inte längre äter några mediciner, men fortfarande drömmer så där ibland.

11totem
0

Den första drömmen känns som att du får panik över dina problem och flyr dem eller är rädd för dem och försöker hitta en utväg,

Men du tror inte på din utväg, ser ingen utväg, därav att demonen överfaller dig.

Du behöver träffa demonen öga mot öga, när du gör det behöver du inte längre fly från den.

Dessutom visar drömmen av min tolkning att personerna runt om dig inte har något att göra med detta.

Och att alla väljer sin egen dörr/väg.

Men det kan också vara en slags rening! Att du ser hur ditt liv har spelat sig…?

Jag tror att dröm nr 2 är en reflektion av dig själv, det har inte alls med din pojkvän att göra.

I och med att du har börjat medicineras så ser du dig själv som att det är du som tar droger.
och du kanske känner att det är fel?

Du får själv fundera över det.

Själv tycker jag inte att det är fel att medicineras, har själv blivit det. Men det tog ett tag innan jag accepterade det.
Basen för livet är frihet, resultatet är expansion, meningen är glädje.
Jag tror att om meningen med livet är glädje så är det med all rätt att ta alla medel för att känna den glädjen J

Har också sömn tabletter, i början hade några knasiga drömmar. Kommer dock inte ihåg om vad, bara att de var crazy ibland :p+

11totem
0

* Vi har friheten att välja

Denna kommentar har tagits bort.
nlinds
1

Det kan nog vara så att jag inte känner att jag räcker till som person, och att jag behöver mediciner för att hjälpa mig själv. Jag ville igentligen inte ha mediciner, och jag kände mig dålig för att jag fick mediciner. Som om jag inte kunde reparera mig själv på egenhand. Det ligger ¨något i det du säger, drömmen handlade nog inte om min pojkvän igentligen. Det var nog jag. En reflektion av mig själv som du sa.
och det där med demonen, det har du nog rätt i. Att jag flyr från mig själv istället för att se problemen i vitögat.

Tack så jätte mycket för hjälpen, allihop !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

11totem
1

Mh, jag känner igen mig mycket i det du säger. Men det är inget fel med att må dåligt och sedan ta hjälp utifrån. Det kanske är det din väg är. Att låta ANDRA ta hand om dig. Släppa in andra i din trygghets zon.
Låt det ta den tid det tar. Jobba och se dina möjligheter, se ljuset.
Vislulera hur du vill att din framtid ska se ut.
Det är mitt råd.
 Det finns en mening med allt även om det är svårt att se det ibland.