Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: mytologinaturväsenskrock
Läst 3288 ggr
[stampe1]
5

Finns vettar o tomtar?

Finns det vettar o tomtar? Skulle vara roligt ifall dom fanns,

NiklasTyreso
0

Ja, i den fornnordiska folktron finns vättar och tomtar.

Smålänning
0

Jag tror det finns iaf:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

tarotlasse
2

ja i folktron finns dom men ji övrigt vet jag inte men var med om en händelse för ngt år sedan som gjorde mig lite funderam.

Men först så för flera pr sedan fick jag med mig en vän på en seans för att han var nyfiken på detta med ande världen och hur det går till jag hade ju berättat en del.

Ubder denna seans så berättade mediumet att den hade kontakt med en liten tomte ca 30 cm hög och att denn atomte ville gå till en ung kille i publiken  och där tomten fraförde att den skulle lätta lite på gaspedalen.

Min kompis höll ju på att garab i hjäl sig han hade  ju h mitt prat att lämna bevis som medium och han sa även att finns det ngn kille i 20 års åldern som inte trampar lite extra på gaspedalen.

Så han tyckte denna seans var ett stort skämt.

Efter denna tomte kom lite kanarie fåglar o liknande egenom.

Men för ett år sedan följde jag med en kolega till ett hus som han i nte fått det lungt i för var mycket ande aktiviteter i detta huset.

Var en äldre dam där väldigt medial som hade kontakter som hon inte vill ha där.

beskrev  först en syster o en mor o far och dessa ville hon ju ha kvar men sedan var det ett par stycken till som bott i huset innan som hon inte ville ha med att göra. Inte lätt att ta bort en ande som redan är i ljuset tyvärr kan vi medium inte vagöra vem eller vem som inte får visa sig.

Men helt plötsligt så ser jag ngt som far fram över golvet det går så fruktansvärt snabbt så jag kan innte avgöra vad det är för ngt utan jag tror det rör sig om en katt eller hund.

Den gamlla damen skiner upp som en sol när hon märker att jag följer detta med blicken och berättar för mig att jag just fått se och uppleva hennes tomte och det var väldigt sällynt att han visade sig för andra en för henne själv.

Så jag ver en mycket god mäniska  som hons skulle lyssna på sa damen och det var ju snällt sagt.

Hon berättade att denna tomte dök upp första gången när hon var barn och på gården där hon var uppväxt på.

Denna Tomte hade hjälpt henne med information under hela hennes livstid och räddat livet på henne vid 2 tillfällen.

Så ja finns tomten elller vettar elller är det våra guider som visar sig så för att vi har den tron?

Som shaman har  en tro på att vår vägledare är ett djur och man ber också vägledaren visa sig som ett djur så inte konstigt den så visar sig som ett djur. Misstänker samma sak att har man en tro på tomtar och vettar så visar vägledaren sig på det viset.

Tror du på änglar så visar dom sig som änglar eller  rättare sagt så våran hjärna skapar dessa bilder eftersom vi tror på detta.

Så kan bara säga att jo jag tror att man kan se tomtar vettar totem djur o änglar men att det i själva verket är våra andliga vägledare.

Lasse

[dandamimm]
0

Kort svar på kort fråga: Ja, de finns.

[mia-38]
1

Jag tror med de finns.

wolfheike
0

Instämmer i kören ja dom finns Glad

Hallonsmurfen
0

jag tror de finns, men man kan ju aldrig veta säkert!

Medarbetare på Pokémon iFokus

[_mobiltelefon]
0

Finns,och finns. Ser man sådana så finns ens upplevelse av dessa. Så länge man inte blir allt för knasig av vad man nu ser? Håller mig till den fysiska delen så att säga… ha ha