Hjälp med dröm?
Jag har inga hela drömmar som återkommer, men väl episoder som har väldigt mycket gemensamt och alltid finns väldigt starkt i minnet när jag vaknar. Jag har väll några egna teorier, men skulle vara kul att höra andras.
En av de vanligaste återkommande episoderna i mina mardrömmar är att jag t.ex åker berg och dalbana och "lossnar". Jag hänger altså fast bakom vagnen och släpas(flyger) med och konstaterar att det är jättelångt kvar av banan och det är verkligen asjobbigt! Denna var det nu ganska länge sen jag hade så vad nu mitt undermedvetna ville ha sagt så kanske det löste sig.
Numera är det absolut vanligast att jag kör bil och bromsarna funkar inte helt hundra. Jag kommer för fort i korsningarna, men även om jag hinner sakta in så vägrar bilen stanna hur mycket jag än tryckar på bromsen. Asläskigt att rulla ut i vägbanan utan kontroll. Styrningen är heller inte helt hundra och jag får verkligen kämpa att hålla bilen kvar på vägbanan.
Tur att drömrefuger inte lämnar riktiga bucklor säger jag bara :S
Jag har även haft några sjukt verkliga dödsdrömmar. Tre gånger har jag blivit påkörd av tåg. Två gånger satt jag i bil som stannat på spåret (kombinerat med dåliga bromsar) och en gång var jag i själva tåget och konstaterade att "åh, jävlar" när jag såg något i banan och sen var det bara kaos och jag sopades in i väggen med en väldig kraft.
Någon som vill tolka? :)
Förstår dessa drömmar inget roligt. Kanske är du väldigt öppen på så vis och det blir som ett slags renande för dig (med omgivning?).
Inte så bra på annan drömtydning.
Någon annan som kan?
Hej, Jag tycker dina drömmar talar ganska tydligt om "kontroll", att vara trygg och att stå stadigt på jorden. Bär du på funderingar/drömmar? (svara dig själv) Är det något du vill förändra som du inte är nöjd med? Be att få drömma tydligare drömmar så att du lär dig förstå "budskapet" Ibland är drömmar, bara just drömmar men vi vet bäst själva när de bär en betydelse för oss. Läs i vår "Hjälptråd" om drömmar om du vill. /Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
#4 Ja, det var väla ungefär vad jag saknade för svar
Jag brukar också drömma om att jag kör bil och vid korsningarna så tar inte bromsen så bra, så jag måste trycka utav bara )#/¤() för att det ska hända nåt.
Undrar också över detta.

Väldigt intressant och spännande att läsa era idéer och tankar, -stort tack för dem!

*dubbelpost*