Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1321 ggr
Wikstr_m
0

Snälla hjälp!!!

Jag behöver hjälp med att tyda en dröm jag haft, då den känns så otroligt viktig för mig. Varför kan jag inte sätta fingret på men snälla, jag ber om hjälp!! Den ger mig även olustiga känslor och obehag.

Allt började med att jag var inne på en turkisk resturang, där dom hade en låda med upphittat. Där låg en massa mobiler som jag haft förut när jag var yngre. Alla fungerade och hade batteri. Jag tog en av mobilerna och gick därifrån. Hamnade i ett bostadsområde där jag träffade 3 killar som jag vet vilka är. Vi fick tag i något vin som inte alls smakade illa, och som i drömmen var väldigt billigt. Hade även någon sprit som skulle vara väldigt god, men drack inte det.

Iallafall, jag och dom här tre killarna som är ett år äldre än mig gick iväg till den där turkiska resturangen och började riva sönder köket som var där. En av "kockarna" eller vad man ska kalla honom blev förbannad på mig och tog stryptag. Jag kan då säga att i drömmen var jag otroligt full och stirrade konstant honom i ögonen tills en kille jag inte minns hur han såg ut kom och slog ner denna turkiska kille. Chefen kom dit och började hota mig med en massa saker, då jag satt och skrattade och hinkade i mig vin så tyckte dom här 3 killarna att jag såg så otroligt elak ut när jag psykstirrade resturangens anställda och chef i ögonen.

Mitt i allt kommer en kille jag är väldigt förtjust i in, då han sagt tidigare till mig under dagen att han skulle åka iväg till Piteå och göra något. Han kommer in och har gjort dreadlocks i håret och färgat det blondt. Jag är inte så brydd om honom just nu i det tillfället. Så jag fortsätter bråka med dom anställda på resturangen.

På något sätt hamnar jag och många till den anställdas bil(han som tog stryptag på mig) och vi stannar på Folketshusparkeringen(en parkering där folk brukar träffas i Kiruna). Polisen kommer och alla hoppar ur bilen utom jag. Ser då killen jag är förtjust i skrika att jag ska hoppa ut annars dör jag. Turken(ursäkta uttrycket, men vet inte något annat sätt att uttrycka det på) svänger ut och jag kastar upp dörren till bilen. Tvekar innan jag hoppar men landar i lera som är upp till knäna på mig.

Går gråtandes därifrån och ser personerna som var inne i bilen tillsammans med mig springa iväg och leta efter mig. Senare på något sätt så jag hos killens moster(killen jag är förtjust i IRL) och letar efter honom, hittar honom inte då och går iväg. Hamnar på en buss som bara minuter efter jag satt mig på den stanna och släppa av mig. Jag ser då en epa traktor som kommer ifrån Kiruna, får tanken att jag ska springa efter den och fråga efter skjuts tillbaks till Kiruna. Men jag gör inte detta, utan lägger mig ner på marken och gråter samtidigt som jag skriker att jag vill att Niklas(killen jag är förtjust i) ska höra mig. Då jag skriker att jag ångrar att jag inte berättade till honom om mina känslor.

Okey, jag är så otroligt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig att tyda detta. För på senast tid har jag blivit otroligt orolig, kan inte fokusera mig. Har humörsvängningar och kan gråta hur lätt som helst. Tidigare ikväll så har jag och killen jag tycker om smsat med varandra en del och där frågade jag honom vad han tycker man ska göra för att våga berätta. Vi pratade en hel del, och jag vet inte om han fattade vinken att det är honom jag tycker om.

Skickade även ett sms till honom nu då jag kände mig tvingad att göra det, och i det smset skrev jag; - "Jag tycker om dig, mer än som bara en vän". Men nu efteråt känns det som jag inte skulle ha skrivit det.

Iallafall, skulle hemskt gärna vilja ha hjälp med att tyda drömmen. För den ger mig olustiga känslor och obehag vid vissa tillfällen.

miramis2
0

http://web.telia.com/~u34503740/nyadromtolkningar.html

Gå in på den sidan o fråga där för hon är expert på bl a drömmar. Lycka till! miramis2

Wikstr_m
0

Jag hittar inte vart man ska skicka in frågan till henne.

Magi-cat
0

Hej! Ja, drömmar kan vara mycket förvirrande och samtidigt tydliga om man lyckas hitta nycklarna. Att du kommer ihåg den så detlajrikt tyder på att du drömde den alldeles innan uppvaknandet på morgonen, när drömmarna burkar bli så här, man blandar dröm och vakenhet och allt rör ihop sig.

Några försök till ledtrådar: Du hittade en låda med mobiler från din ungdom: kommunikation, du har en massa möjligheter till rak och klar kommunkation först och främst med ditt inre jag. Vad vill det säga? Är det någon anknytning till dina yngre dagar, något som påminner om idag?

Killen som färgat håret: Hår: kraft. Han har mer i personligheten än han visat upp. (gäller väl alla i of sig :-) )

Att drömmen sedan blir så orolig avspeglar säkert att du, som du skriver, känner dig otroligt orolig just nu. Någon tar stryptag, dvs du kan inte fåt åt dig andan, det finns hinder i ditt liv (oro). Sedan får du inte skjuts med traktorn (ett säkert och kraftfullt sätt att ta sig fram) och vet inte hur du ska ta dig vidare.

Och ta det försiktigt med festande…:-)

Kan detta vara något som säger dig något? Drömmar är alltid personliga, beroende på vad symbolerna säger just den som drömmer. Kom ihåg att den är främst hoppfull, den talar om att du har kraft (mobiler), det gäller bara att ta fram den, ge inte upp om "traktorn" åker iväg, du har dina ben att ta dig fram på.

kram från Magi-cat

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Wikstr_m
0

Njae, inget som är idagens läge påminner mig om mina yngre dagar. Iallafall vad jag kan komma på, förutom att jag är barnsligt kär. Och kan då bete mig som jag gjorde när jag var mindre dvs vara blyg, fnittrig och oerhört glad.

Killen som färgat och gjort dreads i håret har en stark personlighet, det märks även fast han inte visat det än. Jag är som sagt förtjust i den här killen, och han har även besvarat det genom att berätta att han tycker om mig med. Han har även berättat att när han är i mitt sällskap så mår han bra, han är glad. Han har inte lika mycket hatkänslor mot allt och alla. Han har även berättat att han har drömmar där han mördar folk, och att han brukar vakna upp på morgonen av att knogarna är sönderslagna och det är blod överallt i hans rum. (Detta är då innan jag började umgås med honom) Så enligt honom drömmer han inte sådant mer, han drömmer bra drömmar och är glad om dagarna.

Jag är orolig just för att jag har tappat intresset för min sambo som jag är förlovad med. Och vet inte hur jag ska berätta till honom att jag tycker inte om honom mer än som vän. Detta gnager i mig och jag har ständigt en sten i magen.