Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2182 ggr
Solum_Luna
0

Katt som guide?

Jag har på den senaste tiden fått besök av en speciell katt i mina drömmar. Det är en stor, kraftig hane, långhårig, mörkt gråspräcklig, små tyofsar på öronen och mörka ögon.

I den första drömmen var det som att han bara ville visa sig. han dök upp mitt i en dröm och började kela med mig. Jag kände direkt en väldig kärlek till dey här djuret, och drömmen blev "verkligare" just då. Kunde känna hans päls, hur han strök sig mot mina ben, verkligen höra vartenda ljud han gav ifrån sig.

Efter det så har han dykt upp då och då, och varje gång visar han vägen till något ställe. Inatt kom han igen. Vi gick över en väg och han var nära på att bli påkörd. Jag blev verkligen livrädd och jätteledsen! Men han fortsatte bara att gå, vände sig om då och då för att se om jag följde med, och visade vägen till en annan del av drömmen (enda sättet att förklara det på, för när vi var framme ändrades drömmen helt).

Kan den här katten vara någon slags guide som visar sig för mig? vad tror ni? Eller är han bara en del i mina drömmar som allt annat?

[skogsstigen2]
1

Kanske är han din guide om det känns bra så och du kan vara avslappnad med den känslan!

Solum_Luna
0

Ja, det känns bra så att säga. Jag vet att det han ibland visar är obehagligt, men i drömmarna följer jag honom utan tvivel och det enda jag känner är glädje. Vet dock inte så mycket om det här med guider, hur de visar sig osv. Därför jag gärna vill ha andras syn på det hela. :) Få lite andra "perspektiv" på det hela. :)

Silent_Hill
2

Självklart kan han vara det. Är det så det känns i ditt innre, så gå på den känslan.

Vi har alla en mänsklig guide och även en djurisk guide, det är den djuriska guiden vi också brukar kalla totemdjur.

Vi kan även tilldelas andra guider, både djur och människor, om vi kommer in i någon speciell fas i livet.

Det är också i drömmarna dom kan få som bäst kontakt med oss Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Fjäril
1

Hej, Jag håller med tidigare talare - lyssna till dig egen känsla och det viktiga för oss (gällande vägledare/guider) är vad det betyder för oss. Fråga inför natten om du kan få tydligare budskap i dina drömmar. Så att du förstår saker tydligare. /Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

Solum_Luna
0

Tack för era svar! Det jag känner är att katten är viktig. Det är viktigt att följa med honom och se vad han visar, och det är tryggt att göra det. Han sitter bredvid mig medan själva budskapet spelas upp framför mig, och jag deltar inte utan bara ser. Innan jag vaknar så tittar vi på varandra och han spinner.

Om han skulle vara min guide, vilket det faktiskt känns som ju mer jag tänker på det och pratar om det nu (så tack för bara det!), så blir jag oerhört glad. För i drömmarna så verkligen älskar jag det här djuret. Tilliten är enorm.

Fjäril: Då ska jag prova det. Tack för tipset. :)

Solum_Luna
1

Kan någon förresten tipsa om någon bra hemsida om just katten som totemdjur/guide? Har googlat lite men det står så olika överallt.

[skogsstigen2]
0

Katten kanske vet precis vad som behövs men får ingen frid att berätta. Ja, i drömmarna är man som mest mottaglig! Kanske meditera över vad guiden betyder och vad guiden är?

Solum_Luna
0

Det ska jag defintivt göra. :) Får se vad man får för svar! Spännande detta.

[skogsstigen2]
1

Lycka till!

Solum_Luna
0

Tack!