Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterbarnungdomandligt
Läst 14182 ggr
addem
2

Ärkeängel

Efter månader av utveckling och träning så fortsätter jag för att nå mitt mål. Det kan ta månader - år innan man är redo. Men när jag väl är redo så får jag min ärkeängel (ni som vet mer om detta vet också vad det innebär).

Jag längtar till den dagen. Då kommer jag kunna uppfylla min dröm sedan jag var liten!

Har ni frågor angående detta så fråga på. Vad det innebär, vad ändras och vad som kommer hända.

(jag är inget änglabarn, det är en lång historia som detta kommer att ske inom en tid)

Skulle vara kul om någon kunde länka eller skriva bra övningar som hjälpt andra. Ängla och meditationsövningar.

[Evangeline90]
0

Nu blev jag nyfiken! Som du skrev att vi får fråga. Vad kommer hända då? Varför är det bättre med en ärkeängel än en vanlig skyddsängel? 
Vad menar du? Cool

Howliten
0

Vad roligt för dig. Jag hoppas du når ditt mål och är lycklig även på vägen dit.

Precis som Evangeline9 så undrar jag vad du menar. Jag blev verkligen nyfiken.

Jag är glad. Är du?

addem
0

Man får inte berätta för mycket, det är emot reglerna. Men det som sker är en spirituell kontakt med ärkeängeln som sagt, den kommer vara som en skyddsängel för mig.

Detta är varför man knappt kan hitta information om folk som har ärkeänglar vid sig (de har en mening på jorden).

Många har fel uppfattning, som här: http://andligutveckling.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=16698072-dfef-4e8e-9a4a-e633bf01c304

Går hur bra som helst att kommunicera för de som kan. Man känner dom, deras energi. Så vissa är väl lite hur fokus när det gäller såna saker när dom inte kanske upplevt det. Visst deras energi är mycket mycket hög mot annat (förutom demoner och onda andar).

Men för att svara på frågan så är ett medium ett bra svar, men vilka delar? Får icke avslöjas!

yamher
0

vad i all världen skulle vara hemligt med det?

för det andra är de endast ett mycket fåtal (bra bit under fem hundra i hela världen) som har det och de får en ärkeängel som skyddsängel för de behöver ett starkare skydd än normalt.  hur mycket hockus pockus det finns runt i världen så "får" man inte bara en?!

Alis volat propriis Oskyldig

Indica
0

Låter så spännande, ärkeängel som en skyddsängel. Lite off-topic, men kan någon berätta lite om det för någon som inte vet om det. Just att det är så ovanligt, och varför är vissa privilgierade med det =)

yamher
0

Ju högre upp du kommer/är på andra sidan dessto större behov av skydd är du. Det är en enkel förklaring till en komplicerad fråga egentligen o så föga känt eller accepterat idag. Är man medial o har en ärkeängel då ser du honom eller henne väldigt tydligt enkelt uttryckt och inte bara energier. Det finns absolut en mening med det. Jag har turen att känna en som verkligen har en ärkeängel och han besitter många förmågor betydligt mycket mer naturligt än ett vanligt medium.

Howliten
0

Addem. Jag är fortfarande nyfiken.  Glad

Vad kommer att hända?

Vad förändras?

Vad innebär det att ha fått en ärkeängel?

Undrar om de ser sig själv som troféer/priser? Obestämd Vem är det som ger bort dem?

Få man välja fritt mellan dem?

Är det en fråga man sänder ut, att man vill ha en egen ärkeängel? Eller blir man tillfrågad? Av vem i så fall?

Många frågor jag vet men det bara blev så… Skäms

Jag är glad. Är du?

[MargaretaA]
0

Nu när du startar en tråd där du vill svara på frågor så får du gärna svara på min också.

Du säger;

Jag har turen att känna en som verkligen har en ärkeängel

jag frågar; Hur vet du att hen verkligen har en ärkeängel?

yamher
1

Jag har personligen träffat denne ärkeängel eftersom jag är medial själv och kan se. De ärkeänglar jag har fått äran att träffa är aning lite längre än vanliga änglar och sedan är deras gåvor lite mer kraftigare än vanliga änglars. Och när alla andra kallar honom vid hans namn bör jag väll inte vara oartig (jag var skeptisk men jag är tillräckligt överbevisat på att han är den han utger sig att vara).

Men kan man någonsin vara hundra på att den man möter i denna som i någon annan dimension/värld någonsin är den som h*n utger sig för att vara?

[MargaretaA]
0

så du menar att bara för att "alla andra" kallar  någon vid hens "rätta namn" så drar du slutsatsen att det är en "Ärkeängel"?

Hellas
0

Jag drar alltid öronen åt mig då folk börjar prata om Ärkeänglar, jag har inte heller förstått vad det är som gör att det skulle vara en Ärkeängel och när det dessutom är så hemligt så blir jag ännu mer skeptisk.

Vad är det för skillnad mellan en vanlig Huvudguide/Skyddsguide, vilka egna erfarenheter har du då det gäller skillnaden mellan den vanliga guiden alla har och Ärkeängeln?

Jag skulle så gärna vilja veta hur du upplever dina möten!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[MargaretaA]
0

naja hen har ju "utvecklats" i flera månader (se #0)  det måste väl vara värt något.

VI får väl ge ärkänglarna credit för att de inte sprider ut sig bland kreti och pleti hur som helst…Oskyldig

Howliten
0

# 11 o 12  mmmm har svårt för änglar, gudar, what ever, som ställer villkor och som skiljer på folk och folk. Och när allt blir hemligt och bara "vissa utvalda/speciella" får veta då luktar det inte gott.

Men enligt addem så ska det gå bra att ställa frågor och få svar på dem så jag tänkte att jag ställer dem. Yamher verkar också veta en del. Jag är fortfarande nyfiken så jag hoppas att någon av dem stillar den.

Jag är glad. Är du?

Hellas
0

Jag vill inte vara besvärlig alls med mina frågor men jag blir även lite fundersamt att i inlägg #0 så är vi välkomna med frågor men i inlägg #3 så får man helt plötsligt inte berätta för mycket.

#9 yamher
Jag är medial, jag ser mina guider väldigt väl, de är ståtliga, eller ja, nåja nästan alla, jag känner deras energi tydligt och jag kommunicerar med dem, är det alltså Ärkeänglar hela högen och innebär det att jag är högt uppe på andra sidan och behöver massor med beskydd Förvånad Oskyldig

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[MargaretaA]
0

vaddå menar du att du inte vet om du tillhör de femhundra utvalda (se #4)? Förvånad

[AnnikaOhlsson]
0

Varför är det hemligt? Änglaarbete är väl intehemligt? Och om detnu är så hemligt, varför starta en tråd om det!

yamher
0

De är inte utvalda utan snarare har gåvor som gör dem mer utsatta. Allt köper jag inte som jag får till mig eller ser. Jag har tillsammans med min man spenderat  tid att gallra mycket av det man får. Jag har kanske uttryckt mig lite hårt men jag är egentligen inte intresserad att pracka på det jag har upplevt däremot för den som är intresserad delar jag gärna med mig av mina upplevelser. Alla har rätt till sin uppfattning.

Jag upplever dem (änglarna) väldigt snarlika som oss människor med liknande egenskaper bara de är mer öppna för att hjälpa oss på andra sidan. Jag tycker att det brukar vara givande att träffa dem när man gör det precis som det är givande att få träffa intressanta människor.

De ärkeänglar jag har mött (jag tycker de är ståtliga) är ett halvt huvud längre och vem som helst kan få hjälp av dem om man ber om det. Träffa med för den delen. Därför förstår jag inte varför en del bluffar om deras möten (fast de sprider oftast bra inspirerande ord). OCh varför jag skriver det är ungefär detsamma som att vissa utger sig för att vara mediala fast de inte är det.

[MargaretaA]
0

Hur skiljer man på Ärkeänglar och "vanliga" änglar?

yamher
0

av dem jag har erfarenheten av att möta - längden och de brukar ha andra arbetsuppgifter (som Michael som är soldaternas skyddsängel, Azquel - höstens, Rafael -trohet, Cecil - ödmjukhet, Cassiel - vattnet etc ) och deras självsäkerhet o utstrålning men andra märker säkert av andra saker.

[MargaretaA]
0

Så du menar att änglarna brukar ventilera sina arbetsuppgifter med dig? (förutom att presentera sig med namn).

Denna kommentar har tagits bort.
yamher
0

Naturligtvis kan man väll inte vara hundra på vad någon säger. Vare sig levande här eller på andra sidan. Jag har inte heller träffat speciellt många av dem heller utan jag tog reda på det för att svara på frågan utöver dem jag  kände till sedan tidigare. Och jag har fortfarande inget intresse att hävda att mitt ord gäller. Som sagt vem helst får tro precis det den önskar vilket är naturligtvis bäst för den enskilde. De har väll lika stort intresse att prata om sina uppgifter och vad de har för betydelse för vem som helst som frågar. Jag antar att de säkert kan vara lika nyfikna på oss som vi kan vara på dem om man bara är öppen för att samtala.

Men det jag har sett och märkt är att vi är ganska skyddade från den realitet som finns där, med ljuset och allt,  och många medier ser aldrig igen om det heller. Och varför det har blivit så rosa skimrande och lull lull med allt det där med änglarna förstår jag inte heller. Samma sak som jag skrev innan om man blir tryggare med det så why not.

Anledning för att jag hävdar att en del av dem som kanaliserar ärkeänglar är falska eller blir lurade är att det är väldigt mycket lull lull och kärlek och godhet (vilket för den saken är helt kanon) men en som Michael (som är vanligast) lägger inte ut 2-3 sidor om kärlek när han som person är få ordig och har inte med kärlek att göra.  Det finns inget hellre än att de vill finnas till för oss men de besitter lika många olika egenskaper som vi gör här på jorden så alla lämpar sig inte heller för att föra vackra tal till mediala.

I så fall skulle väll alla deras tal genom tiderna varit om detta oavsett tid eller religion? Och varför har de blivit så populära just nu? Kan det inte vara av samma aspekter som i andra trådar här att det är bra marknad (hur enkelt det är att lura folk och hur lätt det skulle kunna vara stt tjäna pengar på det) - många går på vilket skit som helst bara för att man säger att det är ifrån tex ärkeängel Michael eller Gabriel? Eller att det lika gärna finns någon på andra sidan som kan utnyttja våran önskan av att höra dem? Att ingen annan på andra sidan kan ställa till med sådant djävelskap?

addem
1

Tackar yamher för att du tagit lite ställning i detta, har inte haft internet och har trott att tråden gått ner i jorden!!!

Förlåt om jag inte svarat. Kan säga att detta är hemligt vad dom KAN göra, det är förbjudet för folk med ärkeänglar att berätta vad dom kan göra.

Ärkeänglar som ni förstått nu fungerar på olika sett, vissa tar kontakt med dom och hjälper med kärlek och vägleder, i min värld nu så får jag en som skyddsängel. Det kommer ge mig mediala egenskaper så att säga.

Hur jag vet att det är en ärkeängel? Som yamher skrev, de är varelser som inte ser ut som vanliga andar. De jag har sett är en blå lång 2 meter utan mun, och en grön. Vill inte säga namnen men likaså yamher, har jag blivit övertygad!

Har vart med om så mycket och ja, barn som föds med en ärkeängel vid sig som skyddsängel går i genom test i livet, för att skapa balans osv. Nu genom ett komplecerat sett som jag inte vill gå in på då det är tragiskt så har jag en nu som väntar på min när jag är klar.

Jag kommer inte ha någon mening, utan bara få denna gåvan. Jag kommer gå igenom test så klart för se om jag är värdig det. Klarar jag inte det så kommer jag glömma bort allt som har med det att göra. Tyvärr är det så. Men vad gör man inte för en dröm?

addem
0

#7 Dom ser sig inte som troféer, dom har ingen humor och är allmänt tråkiga :D Man kan inte bara få en ärkeängel som skyddsängel men man kan genom andlig träning få kontakt för att få hjälp så klart

Nej man får inte välja (om du menar i mitt fall som skyddsängel). Jag fick denna och får nöja mig (och mer nöjd kan jag inte vara för det är en känd ängel!!)

Kan jag inte svara på, om du har tur att någon har en extra ärkeängel vid sig så har du mycket mycket tur. Någon skrev att det var 500 som hade en på jorden?

yamher: skriv ett meddelande till mig så kan jag svara för va du menar mycket i dina texter är hjälp från ärkeänglar. Detta är ett unikt fall. Men om du vill veta mer är det bara att texta :)

addem
0

yamher: Om Ärkeängeln säger att det är hemligt att berätta vad dom kan göra och vilka gåvor dom kan ge till de människor dom är fast vid så är det väl så? Fråga din kompis ärkeängel till exempel, du får nog samma svar där må jag tro :)

Indica
0

Hur ser en vanlig ande ut då egentligen? min första ängel som jag träffade när jag var fyra år gammal ungefär var lång, smal och ståtlig, och hade gult ansikte, utan ögon mun och näsa, och den skimrade vitt som solen, gjorde nästan ont att kolla på den. Hur vet man då vilken slags ängel det var? Glad jag har aldrig frågat heller men..

yamher
0

Det finns inget som helst hemligt med änglar eller ärkeänglar och de ser ut som oss människor (om någon ser dem med färger så har det nog en anledning?). Och Addem ärligt talat förstår jag inte varför de skulle säga att det är hemligt? Du ska inte bara tro på allt du får. De kan lika gärna driva med dig?? Och att de saknar humor är löjligt. Det är precis som med oss människor vissa har en skön humor andra inte. Men jag skulle också tycka det var drygt om de man ville skoja med inte förstår eller tror på allt de säger. Andarna på andra sidan kan ju ha humor så varför skulle de inte kunna ha det? Och jag är väldigt nyfiken på vem du säger dig ha (och jag kan garantera att det inte är någon hemlighet).

Indica: om det är en ängel så är det säkert en alldeles vanlig ängel (det finns inga i olika färger eller så menar jag) och som sagt de kan visa sig med ljuset. De brukar vara ståtliga av stolthet och av stolthet för att kunna hjälpa oss etc.

chik
1

addem…

Många har fel uppfattning, som här: http://andligutveckling.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=16698072-dfef-4e8e-   9a4a-e633bf01c304..

-----------------------------------------------------------------------

addem..Det krävs att man inte är självgod o höjer sig själv över andra..

------------------------------------------------------------------------------

Ymerher…Så fint att ni är två här som har dessa änglar…Känns fint.

Själv så är jag inte medial.Bara nyfiken….

Hemligt!!!!Inte många som känner till Ärkeänglar.Hela Internätt är fullt med svar om dom.

Min fråga.vad tycker änglarna om det..vad säger dom om att ni går ut på ett uppet forum o blottar dom…

Säger som en åvan här gjorde.

jag förusätter att ni inte far med Osanning..

Lena.P är jag i verkliga livet.

yamher
0

Jag har egentligen ingen ärkeängel. när jag föddes hade jag min farfar som skyddsängel tills jag kom upp i tonåren då jag var med om saker som gjorde att jag fick en ängel. Tyvärr fungerade det inte när jag blev öppen (öppnade mig) det fanns inte den rätta kontakten mellan oss så jag begärde att få en ny ängel. Historien är lite komplicerad och kanske känns lite otroligt men det hände saker för ett tag sedan som gjorde att de valde att skifta med min mans för säkerhet skull (lång historia kort men man blir fort dömd här).

Precis som du chik levde jag länge med att jag inte trodde att jag var medial. Jag har en intuition som jag har fått reda på senare dar är ärvd. Min far var medial medan jag växte upp så jag har växt upp med det. Så jag lärde mig teorin kan man säga och så har jag lagt mycket tid på att försöka lägga pusslet och se "motivet" hur allt hänger i hop. Jag ifråga sätter väldigt mycket. Det hör ihop med mig att inte bara köpa det rätt av. Men jag vill visa respekt inför andras uppfattning för de är viktiga. Jag vet saker som ingen av er skulle bara tro på eller "köpa" och jag själv lever med det dagligen med balansgången vad som skulle kunna existera eller inte (om det inte hade varit för att jag har bekräftelsen från "andra" som lever här och nu och vet samma sak)

Howliten
0

#31 yamher

Jag gillar

Men jag vill visa respekt inför andras uppfattning för de är viktiga. Jag vet saker som ingen av er skulle bara tro på eller "köpa" och jag själv lever med det dagligen med balansgången vad som skulle kunna existera eller inte (om det inte hade varit för att jag har bekräftelsen från "andra" som lever här och nu och vet samma sak)

Vi har alla våra upplevelser och de kan ingen ta ifrån oss…

Jag är glad. Är du?

chik
0

Ord som är sanna..Mina upplevelser är mina.O dina är dina…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Howliten
0

jepp Skrattande

Jag är glad. Är du?

yamher
0

Jag önskar också att fler ser hur mycket som vi har "förlorat" för att vårt släkte har lagt så fruktansvärt mycket tid på "vetenskapen" och hävda att det på andra sidan inte existerar. Inte undra på att det är en stor barriär mellan allt med mänskligheten och det på andra sidan. Det är mycket därför jag tycker det är bättre att alla får ha sin syn. Tillsammans kan vi faktiskt förstå mer om vi kan få vara betydligt mer öppen om detta.

Dessutom hur mycket det har påverkat oss att det får tillåtas att manipulera och luras för det ska ifrågasättas direkt. Själv skulle jag också ifråga sätta någon som träffat en ärkeängel men det skulle vara en lika stor skymf mot honom som jag har träffat om jag ska ljuga om mina upplevelser lika väl som man blir idiotförklarad i vår.

[MACAMI]
0

Läser man Bibeln så står det att Josef talade om att han talade med Ärkeängeln (Gabrie - budbärarenl), som "straff" för att han berättade det, kunde han inte prata förrän JesusCHRIST var född.

Jag tror att om någon talar om att denne pratar med en Ärkeängel lr har en, så slutar Ärkeängel´n att prata med honom/henne.

Men det är inte otänkbart att man kan fråga Ärkeängeln om det är ok att tala om det för en viss person.

Så tolkar jag addem då han säger sig veta om en som har en Ärkeängel.

Inom änglavärlden finns det en hiarki, Ärkeänglarna är de högsta.

yamher
0

:) jo visst finns det en hierki men varför skulle det vara så viktigt att inte tala om det? Ska man tro biblen ordagrant får man ha sex med sin far, döda sin bror och leva i 800 år. Biblen är skriven av människor. Vad än som kommer från "dem" så har det tolkats o skrivits om hur många gångersom helst så sanningen i det är säkert bara att Josef o Gabriel träffades…

[MACAMI]
0

hej, yamber

Jag har läst hela Bibeln (1917 Svenska Bibelöversättning, min favorit), NT, GT samt tilläggen till GT, men jag kan inte påminna mig att det står att man får ha sex med sin egen far, du får gärna tala om mig var det står i Bibeln.

yamher
0

första mose boken 19 kap vers 30-38 om Lot o båda hans döttrar.

[MACAMI]
0

39# Tack.

Det är riktigt att döttrarna hade sex med sin far efter att ha gett honom vin att dricka… men jag kan inte se att man "FÅR" ha sex med sin far, bara det att döttrarna hade det, därav min reaktion.

yamher
0

ja, o med tanke på bristen av konsekvenserna eller ett "gudomligt" ingripande så gör jag min personliga tolkning i detta sammanhang att de menar att det är något naturligt …

Therese.G
2

Den här tråden gjordes 2010, och svaret innan dig var över ett år sen. Kanske lite sent att fiska upp. :)

- Therese

Sötvatten
0

Varför skulle det vara det? Tråden finns väl ändå kvar utav en anledning? Sen å andra sidan svarade jag inte på inlägget innan mig, utan ifrågasatte självaste tråden, alltså det allra första inlägget. (:

Therese.G
0

#44 Hehe, jo iofs. :)

För att svara på första tråden .. har inte alla övervakning av ärkeänglar?
Eller har vissa specialövervakning? (Blev jag ju nyfiken!)

- Therese

Sötvatten
0

Jag blev också nyfiken! Vad är det som är så.speciellt egentligen… Alla har vi skyddsänglar, men kan det inte vara så att ärkeänglarna har ett vakande öga över alla? Bara lite mer på vissa kanske? Och varför duger inte en vanlig ängel för? :(

Fjäril
3

Alla trådar ligger kvar om de inte plockas bort. Eftersom det här är en gammal tråd så är det nästan bättre att starta en ny, med de funderingar man har. Men kort svar på frågan om Ärkeänglar - alla har vi dem vid vår sida. Ingen av oss är mer speciell än någon annan och Ärkeänglarna står till assistans när helst vi ber om deras hjälp. /Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

Sötvatten
1

Tack! För varför skulle en ängel kunna vara så grym, att "favorisera" någon. Alla människor, ALLA, är ju faktiskt lika mycket värda! Med basta!

yamher
2

skulle inte säga att de favoriserar någon. Jag skulle däremot säga att de närmast oss som håller oss kära är oftast dem som är våra skyddsänglar. Änglar och ärkeänglar kommer när vi behöver extra skydd. Om inte alla behöver det så är väll de nära o kära det allra bästa skyddet och mest kärleksfullt.

Inlägget är låst för nya kommentarer