Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1327 ggr
[hanna-w]
0

Tankeläsning

Ber om ursäkt ifall liknande tråd redan finns, är ny och förvirrad Oskyldig

På senaste tiden har jag kunnat "skicka tankar" till människor i min omgivning och allra mest till min pojkvän. I lördags var det nog som allra "värst". På dryga två timmar så var det som om han läste mina tankar 9-10 gånger.

Vi var på Rihannas spelning på Peace & Love festivalen och jag ville gå ut och köpa nått att äta, jag säger ingenting om detta till min pojkvän utan står och tittar på spelningen. Helt plötsligt är min pojkvän borta och när han kommer tillbaka har han köpt mat åt mig. Senare lämnar vi folkhavet och sätter oss en bit bort. Jag är tänker att det vore bättre att ställa sig längre fram igen då man inte såg något alls från där vi satt och precis då föreslår min pojkvän att vi ska flytta oss. Sådana saker händer hela kvällen och det börjar skrämma mig en aning. Är det möjligt att kunna skicka tankar till andra/läsa andras tankar? Eller var allt bara en slump?

MirrisPirris
0

Vet faktiskt inte, men det låter välldigt intressant. Jag tror nog att det är möjligt att skicka tankar till varandra.

Fjäril
4

Hej hanna-w,

Jag tror att vi alla omedvetet "läser" varandras tankar, eller egentligen handlar det om känslor.

Det kan vara allt ifrån att ringa en vän (precis när det behövs) eller att ta över ett samtal när kollegan "verkar" bli osäker. Vi överför känslor.

Däremot så vet jag av egen erfarenhet att jag, min sambo och våran son "läser" varandras tankar. Jag säger en halv mening och min son förstår precis vad jag menar, eller att min sambo säger precis det jag tänkte. Byta kanal på tv:n, ta en annan bilväg, planera inför helgen och så vidare.

Så summan (av kardemumman) är att vi både "läser" av och känner andra personers känslor - och ibland tar vi emot tankar.

/Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

[skogsstigen2]
0

Tänker att det kan ha med synkronicitet att göra. Ibland händer saker väldigt synkront.