Drömmer om demoner
Den senaste tiden har jag haft mycket svårt för att somna, somna pfta sent och när jag väl har somnat så drömmer jag massa konstiga drömmar. Drömmer om kanske 4 helt olika saker i en dröm. Ena stunden befinner jag mig där, nästa stubd befinner jag mig någon helt annan stans. Nu de senaste dagarna har jag börjat drömma om osynliga demoner. Första drömmen (om demoner) handlade om att jag stod i en tvättstuga tillsammans med min mamma. Allt började skaka, hela rummet skakar. Jag vet att det är en demon i drömmen och det känns som om den försöker göra oss illa. Jag greppar min manmas händer och mumlar på något annat språk om att Gud ska ta djävulen. Skakandet upphör när en förbipasserande ambulansman kommer in i tvättstugan. Jag ljuger och säger "vilken jordbävning" till honom. Den senaste drömmen handlade om att jag och en annan kvinna befann oss i ett stort hus. Återigen var det en osyling demon som vi kämpade mot. Hon lånade mig lite av hennes krafter så att jag skulle kunna bekämpa demonen. Jag minns att jag antigen försökte öppna eller stänga en dörr men demonen höll emot. Om jag inte minns fel så skakade mycket i denna drömmen också. Återigen mumlade jag på ett annat språk att Gud ska ta djävulen. Tror faktiskt att jag lyckades bekämpa den. Men det var riktigt obehagligt och läskigt. Hursomhelst så tycker jag att detta är jävligt obehagligt. Vill inte drömma om dem och det är läskigt att jag alltid försöker bekämpa dem i drömmarna. Vad kan detta betyda egentligen???? Blir rädd bara jag tänker på detta. Vill inte drömma om dem mer :(((
Hej,
Det är otrevligt att drömma om saker som får oss att bli rädda. Men jag tror säkert att du kan få bukt med det och jag tror heller inte att du behöver oroa dig för att det är demoner.
Vi har lite tips för rening (just när otrevliga drömmar kommer in i bilden kan vi behöva skapa ny energi) i vår hjältråd som finns i menyn till vänster. Du kan också sätta dig på sängkanten (innan du lägger dig) och säga högt att du kommer sova gott och drömma positiva och glada drömmar.
Kom ihåg att det är du som bestämmer och du skapar det du vill.
/Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Okej, ska pröva det med att sätta mig på sängkanten och säga att jag kommer att drömma positiva och glada drömmar. Hoppas att det hjälper:)
Bestäm dig för det, så kommer det att hjälpa dig
(du kan göra det några nätter i följd eller när du känner att du vill)
Ja :-) tack för hjälpen!
Detta kan vara ett sätt för dig att bearbeta dina "problem".
Kanske går du och grubblar över något kämpigt, har inte riktigt orken till att ta tag i det och pressa dig igenom ?
Min teori är att det kan vara så lätt att dessa drömmar symboliserar dina känslor. Och dessa demoner/demonen är bara med just för att du möjligen är väldigt andlig av dig, och faktiskt är rädd för att bli "jagad" av demoner/elaka andar?
Jag tycker du ska ta dig en funderare och rannsaka dig själv, din livssituation, du kanske finner något.
Mvh
Ja, det kan mycket väl stämma att det har med mina känslor att göra.
En liten update bara: Igår när jag skulle lägga mig satt jag mig på sängkanten och sa högt och tydligt. "Inatt skall jag bara drömma positiva och glada drömmar." Och det hjälpte faktiskt. Drömmde inte om några demonstrider, den saken är säker. Drömde dock om en docka som stod och stirra på mig i mörket i min trappa. Men då tänkte jag (medans jag drömde) att den drömmen skulle dra åt helvete rent ut sagt och sedan fortsatte jag att drömma på om andra saker. Så det hjälpte absolut! Ska säga samma sak ikväll igen. 
#6,
Vad härligt att det blev bättre!
Jag tycker #5, Sötvatten, gav dig kloka tankar. Ofta så drömmer vi knepiga saker när vi har obearbetade saker som ska redas ut.
Men bli kvitt dum-drömmarna först, och ta i tu med det andra sedan. Jag kan varmt rekommendera dig att meditera.
Fjäril