Spökar det?
Hej, jag har länge undrat över en sak som hänt 2 gånger.
Senaste gången var för ca 1 månad sen :
Jag satt hemma i köket och åt frukost, helt själv, min pappa jobbade.
Helt plötsligt så dånar ljudet av radion ut i hela huset, då har radion blivit på satt på hög volym så radion står på väldigt högt, och dessutom radion i ett annat rum, helt plötsligt när jag läste tidningen och åt frukost!
Hur kunde det bli så? spökar det i mitt hus?
Hej, Ibland är tekniken knepig och sätter på sig av sig självt, eller snarare så kan en knapp ha varit lite intryckt sedan tidigare och med det så sattes stereon på. Om det fortsätter hända (och ni vet att den inte kan ha satt igång av sig självt) fundera då på vad som spelas/vad som sägs. Radion - någon kanske talar om något viktigt, musik - låten kanske handlar om något som kanske ska förmedlas. Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt

Andevärlden är energie och har lätt för att påverka annan energie.
Så oftast när dom vill påvisa sin närvarao så gör dom detta genom elektriska fenomen som blinkande lampor radioapparater Steroe Tv apparater, Elektroniska leksaker osv.
Men dom har alltid innan försökt prata med oss men antingen att man slagit bort detta som en konstig tanke eller som en fantasi.
Så vill andevärlden då uppmärksamma sin närvara på annat sätt och då kan dom göra detta på detta sätt eller flytta påsaker rent fysisk. men som sgat vad har dom lättare att på verka elektriska prylar eftersom dom själva är en energie.
Men som jag skrivit i andra inlägg så gör dom detta enbart om personen som drabbas av det öppnat upp för ande världen.
En person som inte öppnat upp där skulle andevärlden aldrig göra ngt sådant för.
Vilket är så vanligt i hus där vissa i familjen ser och upplever andeaktiviteter men andra i familjen märker inte ngt alls.
Men en radio eller tv som går i gång ja det märker ju precis alla. Men det krävs alltid att ngn som är öppen är närvarande.
Det sker aldrig fysiska ande fenomen utan ett medium är närvarande (en person som är öppen)
Lasse
Det är omöjligt att knappen ska ha åkt till "ON" för den knappen är verkligen antingen eller.
Jag tror ju på sånt för 100%..är jag öppen då? eller hur kan det annars ha blivit så?:)