Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1653 ggr
linaoh
2

Professionell hjälp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag är en tjej på 20 år som verkligen behöver hjälp nu. I drygt 1 år har jag flera nätter i veckan vaknat av att saker hänt i mitt rum, bara i mitt rum! Ingen annanstans i huset. Mina tavlor har ramlat, saker har rört sig, det har känts som att ..någon "flåsar mig" i nacken.

Det hände att jag känner mig iaktagen, och flera har jag "drömt" att en röst ber mig följa med den. Sen har jag vaknat av att jag står vid garderoben och säger ifrån. Alltid garderoben, precis som att jag försöker gå in där.

Nu inatt vaknade jag och jag lovar, jag såg med mina egna ögon något mörkt som sträckte en hand för att ta mig. Jag kastade mitt täcke och skrek.

Nu vill jag verkligen få hjälp, jag har förlorat en människor i min släkt och funderar på om det kan vara någon av dem.

Vet någon av Er där ute vart man kan få hjälp på riktigt?

linaoh
2

Lina här igen förresten, förlåt för all felstavning! Jag har precis vaknat och är ganska "rädd" över det som hände inatt :/

[truck70]
1

Jag är då inte professionell, men hade en dröm inatt som var väldigt vaken. Föll mot en sten och slog huvudet riktigt hårt, fast som tur var visste jag att det var en dröm.

Kanske du har retat upp någon, som följer dig?!
Ande eller människa.

Har både haft energier av levande folk, men också av döda. Mest av levande faktiskt, de döda känns mer som ett skal.
En stickande, irriterad känsla kan komma, men har en aning om dess ursprung.

[truck70]
0

Lugnare på senast dock.

yamher
0

visst har du besök…

Alis volat propriis Oskyldig

Amandla
0

linaoh, har du sett vår hjälptråd som ligger klistrad överst i högerspalten? Där hittar du tips och råd om hur man hanterar rädslan och förstår mer om vad som händer.

[egressus]
1

Jag vet att detta inte kanske är rätt tråd att nämna detta i.. men, du har inte hållt på med "anden i glaset" (finns många namn), eller andra ande-lekar?

Och sen, vet du vilken tid drömmen utspelar sig? när du vaknar ungefär?

Känner du något mer än obehag och kontakt av olika slag, lukt, känsel etc.

Jag vill be dig om en sak, lyssna aldrig och svara inte på frågor, säg inte emot eller något. En god ande ger inte obehag. Antingen är det mardrömmar och din kropp försöker säga något eller så är det något annat.

-

När man möter obehag i olika samanhang är det viktigt att få situationen under kontroll, ge rädslan fem sekunder, räkna långsamt till fem och bestäm dig sedan för vad situationen kräver. Du är i ditt rum, du är hemma. Kanske skulle det vara bra att sova med någon?

yamher
1

Har det blivit lugnare något?

Alis volat propriis Oskyldig

linaoh
0

Linaoh svarar:

Tack verkligen för alla råd! ärligt talat flyttade jag hemifrån, bor alltså inte kvar. Anledningen var att det blev för jobbigt att bo hemma med alla dessa kusliga saker. Där jag bor nu känns faktiskt bättre, inget har hittils "besökt mig"

tarotlasse
1

Hej Lina det du behöver hjälp med är att hantera din egen medialitet och lära dig att stänga ner och vara nedstängd.

Du kan aldrig skylla på ande världen för att dom vill uppmärksamma dig på sin närvarao.

Om du öppnat upp av intresse för ande världen eller du bara genom ditt tänkande tänkt på ande världen så  öppnar du upp och omedvetet skickar du en signal till ande världen kom och prata med mig.

När dom då försöker prata med dig och du slår bort det som konstiga tankar eller fantasier ja då vill dom istället uppmärksamma sin närvara på annat sätt flytta på saker blinka på lampor eller som i ditt fall få tavlor och andra saker att ramla ner.

Absolut inget farligt utan en helt normal reaktion hos ande världen när du är öppen och inte pratar med dom för du sänder ut den signalen till dom genom att vara öppen.

Prcis som om du vill prata med en av dina vänninor och dom inte uppmärksammar dig.

Så försker du få uppmärksamheten på annat sätt knacka vänninan på axeln eller ta på dom eller skrika på dom.

Ande världen är inte annorlunda när dom vill bli uppmärksammade.

Det är väldigt lätt att stänga ner det är bara att be sitt eget inre och be ande världen att du vill vara stängd och inte ha denna kontakt så får du vara i fred.

Men så fort du tänker på ande världen i gen så öppnar du upp automatiskt igen.

Det kan räcka att du tänker och frågar dig själv är det ngn ande här nu igen så öppnar du upp. Eller om du läser en bok om ande världen ser på det Okända eller går in här på forumet och läser inläggen så öppnar du upp igen.

Och då får du återigen stänga ner genom att be ditt inre och ande världen om att få vara i fred för stänger ner gör man inte automatiskt tyvärr.

Så aldrig Andevärldens fel när man har den närvaron utan helt och hållet du själv som styr om du har andekontakt eller inte.

Så utveckla din medialitet och lär dig hantera din medialitet så behöver du inte vara rädd eller överhuvudtaget ha ngn ande kontakt om du inte vill det.

Lasse