Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1956 ggr
mie65
0

Märkligt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mars tog jag bort min älskade pålle. Lantbrukstjänst kom hem till mig och medan pållen stod i snön och åt godsaker gjorde mannen vad han skulle. En upplevelse jag aldrig mer vill vara med om. Saknar henne så..

I vilket fall.. detta var alltså i mars månad medan det ännu var ganska mycket snö kvar (bor i Norrland). Hela proceduren tog inte många minuter och han hade snart lastat och farit härifrån. En liten blodfläck fanns kvar men den skyflade vi snabbt undan, vilket var ganska enkelt eftersom det var snö.

Nu blir jag lite fundersam, för på precis det stället pållen dog växer inget gräs.. allt är dött.. se bild..

Teorier?

Fjäril
0

Hej,

Jag beklagar, alltid lika jobbigt att ta bort djur. Men de får det bra med sina djurvänner på andra sidan.

Det var skumt. Jag har tyvärr ingen teori alls. Kanske någon annan har. (fläcken var kanske där innan fast du inte lagt märke till det?)

Sajtvärd på Övernaturligt

Maikailoa
0

I detta fallet så tror jag att det har blivit en isbränna. Blodet var varmt och tillsammans med snön blev där en isfläck som kvävde gräset.

Amandla
0

Intressant svar, Maikailoa! Känns väldigt logiskt, blir spännande att se om gräset kommer tillbaka…

MirelaK85
0

Beklagar att du mist din häst.. :(…alltid lika trist..

men det är intressant hur man kan se själva avbildningen av kroppen på marken..

Amandla
0

mie65, hur stor är den bara fläcken i gräset? Tänker på #4… och om den är i naturlig storlek.

mie65
0

Fläcken är ganska stor.. den plats hon skulle tagit om hon legat där.

Jag tror inte som #2. Det blev minimalt med blod och det tog vi bort så fort vi kunde.

Amandla
0

Ah, då var det som jag kände då… visst kan det finnas logiska svar också Flört men… känslan är att din häst skulle legat där. Allt finns det inte svar på, inte som vi kan förstå i alla fall.