Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterböckerfilmtips
Läst 864 ggr
Therese.G
0

Böcker?

Tänkte införskaffa lite nya böcker den här månaden och hade ögonen på följande ..

Själarnas resa - Fallstudier om livet mellan liven
Av: Michael Newton

Ljusfolket: andra sidan - så funkar det
Av: Benny Rosenqvist, Ingrid Carlqvist

Döden är livsviktig: Om livet, döden och livet efter döden
Av: Elisabeth Kübler-Ross

Vad tycker ni?

- Therese

Amandla
0

Ja! Cool

Fjäril
0

Det lät som spännande böcker!

Jag har ingen erfarenhet av dem, men lyssna på din känsla och go for it! Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Therese.G
0

Blev faktiskt tipsad om Själarnas resa här på ÖN, sen så klickade jag mig vidare på "kunder som köpte den köpte även ..!" när jag kollade priser på diverse bokhandlar. Dom fick mig minsann!

- Therese

Anaid
0

Jag har läst Kübler-Ross' bok för över 10 år sen, det borde vara i den boken hon beskriver en väldigt makaber händelse inom den amerikanska sjukvården som får mej att må illa ännu idag. Annars kan jag varken säga bu eller bä om den boken, det var så länge sen så jag glömt det mesta av innehållet.

Själarnas resa kom jag bara halvvägs igenom, det var bara samma sak som pprepades om och om igen så jag tröttnade, däremot sträckläste min vän den och tyckte att boken var jättebra så smaken är som baken Flört

Ljusfolket är en härlig bok, den tyckte jag massor om! Glad

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Therese.G
0

#4 Tack för lite feedback Anaid, för nu fick jag lite att klura över!
Det är faktiskt dom första böckerna jag köper som handlar om det här ämnet, så jag är inte så väl insatt (än!). Inte helt hundra på vilka man ska köpa osv .. ska kika lite mer i Boktips delen av ÖN senare.

Om det är fler som har läst dom får ni jättegärna säga vad ni tyckte om boken/böckerna. :)

- Therese

Anaid
0

#5:
Det finns ett avsnitt i Ljusfolket som kan kännas väldigt obehaglig, det handlar om hur Benny hjälper två unga män som lekt Anden i glaset. Pga forumreglerna kan jag inte berätta mer i tråden, men hör av dej via pm om du vill att jag berättar mera.

En bok som jag verkligen rekommenderar är Byrnes bok Trappor till himlen, den var så otroligt vacker! Jag har inte läst hennes första Änglar i mitt hår än utan väntar på att den ska komma i pocket.
Trappor till himlen är egentligen den enda boken jag läst i ämnet som gav helt underbara upplevelser i hjärtat när jag läste den och efteråt, den trygghet jag upplever går inte att sätta ord på.

van Praagh har jag läst Himlen på jorden och Andarna mitt ibland oss, böckerna är riktigt bra men skippa hans checklistor ;) Mej skrämde han slag på med checklistan, men jag sansade mej efter svaren jag fick här på ÖN och såhär i efterhand känns det aningen dumt att jag blev skraj.

Jag har läst fler böcker i ämnet, men dom här är några jag tycker är värt att nämna som jag personligen fått ut nånting av.

Min vän har läst Pearls bok Väck din inre healer och tyckte mycket om den, själv har jag inte hunnit med den ännu.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud