känslosam dröm!
En dröm jag bara haft en gång, men som var väldigt unik och som jag har kunnat minnas starkt:
jag kommer till en grind i grå metall, och innanför den finns det berg och en underbart grön äng med hästar från filmen Spirit (animerad hästfilm)
Jag kommer in och sätter mig bland hästarna i gräset. helt plötsligt börjar alla hästar gallopera mot bergen. jag följer efter och springer med dem. De springer mot två berg som möter varandra i ett ljussken. Vi rusar emot skenet och jag ser hur hästarna en efter en löser upp sig i en vit, transparent rökslinga. De två "viktigaste" hästarna från filmen (huvudpersonerna om man säger så) är de sista som finns kvar och de tittar på mig med ett leende, innan de också löses upp och det är då jag åker in i ljusskenet. Allt blir svart och framför mig får jag se en logga - typ en sån man får se innan man tittar på film (Dreamworks, paramount, Pixar, Fox etc) som ser ut som en vit stegrande häst. tror det var en melodi till också. När jag vaknar börjar jag gråta för att drömmen på något sätt var känslosam. Jag kände mig ledsen hela dagen men ville samtidigt drömma om drömmen igen. Jag försökte faktiskt drömma den igen nästa natt genom att titta på filmen igen och tänka extra mycket på den men jag har aldrig drömt om varken filmen eller samma sorts dröm igen. När jag tänker på den får jag samma "ledsna" känsla jag fick då.
Bilden jag har bifogat är en bild på de två "viktiga" hästarna och bakgrunden är som i filmen.
Tack på förhand!