Hjälpande röst
Har sökt och läst här på forumet när det kommer till att höra röster, men hittar inte direkt det som jag söker efter.
Så länge jag kan minnas så har jag hört en röst som sjunger för mig, det är olika texter från olika låtar varje gång (men den pratar även, fast bara ibland), och detta sker eller jag hör som tydligast då jag är trött - "dåsig" och halvt på väg att somna och halvt vaken.
Det jag undrar är om någon annan upplevt detta? Grejen är den att det hörs precis som om någon skulle vara bredvid mig och säga/sjunga klart och tydligt, självklart så är det ingen annan runtomkring mig som hört detta- (då jag även frågat)
Men jag har pratat med min fostermamma som för övrigt är utbildat medium-reiki och en massa annat som jag inte kommer ihåg, men enligt henne så ska detta vara en ande som "berättar" för mig om känslor och upplevelser som jag själv inte kan tolka.
FÖr mig som tror på både andar och spöken så låter det rimligt och jag är inte rädd för rösten, snarare saknar den då jag inte hört den på ett tag, låter kanske konstigt men men.
Men iaf, någon annan som upplevt/upplever samma sak?
Hej,
jag hör inget, men däremot ser jag ansikten innan jag somnar. Det är nästan samma sak för vi båda får kontakt med andar.
De tar kontakt när du är som mest mottagligt och det är vid Meditation eller precis innan du somnar.
Eftersom du alltid hör samma röst, då kanske det är en av dina vägledare som vill förmedla nåt, eller bara ger trygghet.
www.mediumjina.se
#1 Okej, :D intressant det där att du ser ansikten!
Ja hur ska jag förklara? Jag vet på något konstigt vänster att det är "samma" ande varje gång jag hör den/det, men beroende på låt så låter rösten exakt lika dant som orginal låten gör, tex, en gång då jag hörde den börja sjunga på en matte lektion så var det en utav takidas låtar- och låter då precis som han som sjunger i takida gör, men jag får samma härliga och trygga känsla varje gång oavsett vem den härmar så att säga.
Ja det kanske är en möjlighet att det är en vägledare :) har aldrig tänkt den tanken förut faktiskt, haha :)
växte upp i fosterfamilj som litemn & det var inte nån bra familj, de behandlade inte mig okej. En kväll hörde jag en röst som sa "du behöver inte vara rädd"Jag finns här hos dig. Är helt säker på att jag inte sov. Jag blev då livrädd & ville tända lampan, men vågade inte ens det utan gömde mig under täcket haha, men nu såhär efterråt tror jag det var en ängel som fanns hos mig då
*Kärlek & lycka*
#3 Ja det låter minsann som en skyddsängel :)
Intressant det du upplever. Ja, jag hör också röster lite till och från. Först var det enstaka bara, men nu kan jag uppleva hela dialoger som är ganska roliga att lyssna till. Intressant också för det jag hör är gammalt "som gatan". Sånger kan jag höra, men oftast bara som ett förtäckt ljud, alltså om dammsugaren är på eller liknande…
Jag blev hjälpt av min fostermamma med det här med andlighet, så vi gick mediumkurs tillsammans och det är jag otroligt tacksam för. Jag fick lära mig att jag inte alls var knäpp och jag ska ta mina upplevelser på allvar. Jag är tacksam varje dag för det jag får uppleva, det gör ju livet absolut mera spännande!!!
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel
#5 Jo det är ju det :D Haha, vad fräckt att du hör hela dialoger!
Ja jag skulle också vilja gå någon kurs, fast som jag skrev så är min fostermamma utbildad i det mesta och ligger på den nivån att hon själv kan lära ut :) så det är väldigt praktiskt när det kommer till henne- tack vare hon som jag också inte kände mig som ett freak xD
Min röst/ande/vägledare-vad det nu är o.O hör jag inte så ofta och då den väl behagar att höras så är det korta låttexter eller någon mening som den säger, det intressanta där är att det alltid har en betydelse, tex om jag blivit sårad och är ledsen men inte riktigt kan förstå varför jag skulle bli det så "förklarar" den varför, vilket är väldigt praktiskt och tröstande på samma gång :)
Och definitivt att det gör livet mer spännande :D det är ju inte alla som tex kan höra röster och dylikt :)
Kram :D
Jag har hört när 2 personer ropar på mig. Har hört olika konversationer- kan inte uppfatta vad konversationerna handlar om..vet bara att de mumlar och skrattar.