Behöver lite vägledning.
Jag måste få lite råd om hur jag ska utveckla mig. Det kommer säkert bli ett rörigt inlägg och jag vet inte om det ens hamnar rätt.
Jag har alltid haft en stark intuition, fast inte över så stora saker, mer att jag vet att det kommer ringa innan det ringer, vem som ringer, vem jag ska möta när jag är ute, vad folk ska säga till mig innan dom börjat prata. En känsla i magen om som varslar om mindre bra saker. osv osv.. Det är inte medvetna tankar, utan dom bara kommer och oftast så blir det en Aahaa upplevelse efter åt, eller men det visste jag ju redan… Jag känner om det är någon annan på besök, om denna är ond eller god, ibland vet jag vem det är, oftast inte.
För flera månader sedan fick jag en otroligt stark dödsångest, kopplade den då till att vi jobbade med döden i skolan, Jag pluggar till undersköterska. Känslan blev bara starkare och starkare och jag hade ångest varje dag. Jag var livrädd att det skulle hända något av mina barn någon illa. Jag hade en mening av en låt text snurrande konstant i huvudet." Å jag är så rädd att något ont ska hända någon, som står mig nära, som jag älskar, jag vill aldrig dö". Ångest var så stark och tog över mitt liv så jag för 2 veckor sen på lördagen bestämde mig för att ta kontakt med psykvården på måndagen. men dagen efter, på morsdag, gick min mamma bort. Och på tisdagen, inser jag att denna ångest jag haft i flera månader var borta, vilket både var skrämmande och otroligt lättande på samma gång. Inser ju att jag visste att någon skulle dö, och vad hade hänt om jag satt mig ner och försökt förstå innan, istället för att bli så rädd?
Det jag skulle vilja ha för råd av er är, Hur utvecklar jag mig själv till att förstå att det är vägledning och hintar och inte bara slår ifrån mig tankar som kommer?
Hur ska jag göra om den här känslan kommer igen någon gång? Kommer ju bli livrädd så klart, men vad ska jag göra med den