Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2126 ggr
Lynxkissen
0

Påhälsning?

Hej hej allihopa, skulle vilja se vad ni anser i detta…

…det är nämligen såhär att för ett tag sedan, ca fem månader eller så, då flyttade vi till vår nuvarande lägenhet. Det bodde någon över oss just då, men de flyttade snart. Men då började jag och sambon höra jättetydligt att någon gick däruppe. Som med skor på sig. Så vi frågade hyresvärden om det flyttat in någon än, men det hade det inte. Vi frågade killen som flyttade in omk han lämnat grejer i lägenheten under veckan på kvällen/natten (ljudet hördes ganska sent) men han hade inte varit där…

Inget mer vi tänkte på så mycket mer än att vi vet att "någon" gick däruppe. När sedan killen flyttade in försökte vi bara tänka att det var han som var uppe och traska om vi råkade höra något.

Men sedan nu inatt så var det extremt tydligt igen. Först hörde jag steg vid ca 1.30- tydligt. Katten sprang ut i hallen och jamade (han brukar göra så om nätterna, som om det är någonting där och tittar upp mot taket eller så…han vill inte ut..) Jag klev upp och såg mig om, men gick och la mig igen. När jag väs somnat så vaknade jag hastigt vid ca 3.20 av att volymen var hög på tv:n helt plötsligt. Stängde av den och plötsligt började det dundra över oss från hallen som om någon gick/sprang med skor. Katten vaknade hastigt och sprang ut i hallen och pep. Jag klev upp tittade och tog med honom till sängen. Men han sprang ut igen. När han väl kom in i sängen började han sniffa överallt i sängen och sedan på golvet (såg jättelustigt ut..) När han väl började koppla av och kom upp till mig i sängen hördes en duns i vår hall och han sprang ut dit igen… När jag väl var påväg att somna så vaknade jag till av att det kändes som någon petade på foten och jag tänkte att katten hoppat upp vid fötterna, men han låg på golvet…

Grannen som bor ovanför oss i lägenheten sa till sambon i fredags att någon brukar springa i hans hall på kvällarna att det hörs jättetydligt…men vi hade inget sagt innan av vad vi hört…

Det var en del av vad som hände i natt. Får känslan av att det "vill" något eller så…jag vet inte, men jag är inte så rädd längre som jag var förut så kanske märker jag mer nu?

Kan tillägga att jag tidigare under våren sett en manlig skepnad vid köket och att jag blivit väckt av at någon "knuffat" mig på axeln ett par ggr…

Vad tror ni att det kan vara? Vad skulle ni göra?

Tack!

Fjäril
0

Hej,

Vad är den första känslan som kommer till dig? Vad skulle man vilja säga/berätta?

Sätt dig ner med penna och papper, be dina vägledare vara med dig (visualisera också ett ljus runt dig innan) och fråga om de har något att säga. Du kan också be dem om vägledning via musik, film, böcker och så vidare.

Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

Lynxkissen
0

Tack Fjäril!

Ska sätta mig ner som du sa,  när jag har lite lugn tid här hemma, hoppas det kan hjälpa mig lite.

Idag satte jag på en låt på mobilen och lämnade den i vardagsrummet medan jag gick till köket för att hämta ett glas vatten. När jag kom tillbaka ca 30sek senare hade det bytts låt och den spelade en låt som ligger två snäpp INNAN låten jag satt på Förvånad "jaha…jag sjunger väl till den här istället då…" tänkte jag…

Fjäril
0

Ja gör det. Sätt dig i lugn och ro.

Låten, vad handlade den om? (ja du behöver inte berätta, utan vad det kan innebära för dig)

Sajtvärd på Övernaturligt

Lynxkissen
0

Gör det imorgon Glad

Låten som sattes på var "love the way you lie" med Rihanna och eminem…