Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 717 ggr
drutten53
0

Till Medium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej vänner…nu har jag en liten konstig fråga…

jag undrar om ni har lättare att få kontakt med våra nära o kära..tex  om jag kommer så vill jag ha kontakt med min ängel..ni får det varje gång  iallafalll för mig…men nu undrar jag om ni får ännu bättre kontakt om mitt barnbarn skulle möta er..

har det någon betydelse om jag eller mina andra barn eller mitt barnbarn kommer på sittning…

och sen hur gammal måste man vara för en sittning…om föräldrar är med tex…kram

Jimmy-Ottossn
0

för mig har det mycket att göra med vem som är klienten och hur h*ns energier är vid tillfället, och sedan framför allt så beror mycket på hur "anden" är i energierna och mycket där omkring.

jag har haft sittningar där jag får byta kontakt pga av att anden tömmer mig helt på energier eller att dem är så pass svaga i energierna så att man antingen fått hjälpa till att återställa energi balansen eller att få försöka få en annan kontakt, så det kan vara mycket som spelar in men i regel brukar den kontakt som står klienten närmast eller mest intimt som blir klarast.

jag brukar alltid sätta en 18års gräns då jag har sittning eller med målsmans tillåtelse.

(Allt jag skriver handlar om mig och hur jag arbetar, sedan hur andra arbetar eller tror står jag inte för utan vi har alla vår trosuppfattning.)

/Jimmy

drutten53
0

Tack jimmy..nu kommer nästa fråga då…om du skulle få en hemmaseans hos någon..och det finns småbarn..tar du då inte det jobbet..eller begär du då att barnen ska vara hos någon annan  tex mormor eller farmor…

om det är så att barnen måste lämnas bort…tänk om anden följer med barnen då…

om jag nu skulle ha hemmaseans…och jag måste lämna bort mitt barnbarn den kvällen..jag tror då att anden följer med då..tror mer att anden kommer om barnet är hemma vid storseans….men jag kan ha fel…jag tycker jag har mer aktiviteter när mitt barnbarn är hemma om kvällar o nätter hos mig..än när han är hos sin far..är det tyst här…

jag förstår er åldersgräns med..accepterar den oxå..men vad är det som gör att ni eller några sätter 18 år…

för det finns ju medium som själv har småbarn själv….eller jobbar ni inte då….om ni får besök hemma hos er från andevärlden…

.småler..jag och mina konstiga frågor…men frågar man inte då får man ju inget veta..gå hela livet utan svar…kram

TacoBelle
0

Kan man inte ha seansen när barnet sover? Eller väsnas det mycket?

Jimmy-Ottossn
0

det är så här att, eftersom man är under 18 så står man under sin målsman som har huvudansvaret för h*n, men så länge man har målsmans underskrift eller närvaro och tillåtelse så är det en annan sak, annars kan föräldrarna gå på oss som medium för att man haft en sittning med deras barn m.m..

skulle jag sedan få en efterfrågan ang hemma seans med minderårigas närvaro så hade jag tvekat om jag ska vara ärlig, eftersom jag tycker personligen inte att man bör "forma" barn med våra troer allt för mycket som unga, utan sakta men säker ge dem tid och bilda sin egen uppfattning,

jag har bröder som är mycket yngre, och till dem har vi inte sagt vad jag jobbar med så noga utan dem har med tiden vart efter som dem blivit äldre förståt och bildat sig en uppfattning om vad jag gör. 

och jag tror personligen inte att dem följer med barnen om man du tex skulle lämna bort barnen eftersom dem som jag tar kontakt med vill dig något, och inte barnen vid det tillfället, och vill dem barnen något förmedlar dem dem troligtvis genom mig till dig vid hemma seansen, men du skrev något om att när ditt barnbarn är hemma så är det mera aktivitet, kanske är det någon som vill dig något och försöker ge täcken via dit barnbarn eftersom h*n säkert är mycket mera öppen och nollställd inför budskap än du Kanske(hur barn är öppna skriver jag inte med här nu),

(Allt jag skriver handlar om mig och hur jag arbetar, sedan hur andra arbetar eller tror står jag inte för utan vi har alla vår trosuppfattning.)

/Jimmy

EwaKristina
0

Man kan ju ha en hemseans med barn som sover i sina sängar.Personligen håller jag stenhårt på 18-års gränsen.

Elisabeth-J
0

Att dra en gräns tycker jag kan vara svårt ibland. En del är mer mogna än andra när det gäller både barn och ungdomar. 18 år är även min gräns men dem kan också vara yngre om en förälder är med eller har gett tillåtelse. När det gäller storseanser så har jag erfarenheter att föräldrar har tagit med sig sina barn och ofta somnar dem eller så upplever föräldrarna barnen mycket lugnare =) När det gäller hemseans så rekommenderar jag inte att ett litet barn medverkar då det kan skapa rädslor t.e.x. När man ska ha en sittning eller hemseans så vet andevärlden det lika snabbt som du bestämmer dig för att boka en tid och om dem har något dem vill förmedla så finns dem med, du kan också be att få kontakt med en viss person innan sittningen/seansen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tarotlasse
0

När det gäller att ha kontakt med andevärlden så bestämmer alldrig mediumet  på vem som kommer på besök.

Det är helt och hållet andevärlden som bestämmer vem som kommer på besök så fiinns inget medium som kan lova att man får kontakt med just en speciell ande.

Även andarna har uppgifter att göra och kan inte  komma vid alla tillfällen vi kallar på dom.

Men visst kan vi ha en önskan om att få träffa en speciell person.

Men kräv då riktigt specifika bevis på att mediumet verkligen har rätt ande med sig till dig.

För tyvärr finns det många medium som jobbar på det viset att dom säger att dom kan ta kontakt med en specifik ande och då  vill ha reda på vem man söker så vill man då ha konntakt med pappa så finns det så mycket saker mediumet kan berätta som stämmer med dom allra flesta pappor så kräv riktigt specifika bevis på att mediumet verkligen har med sig ngn ande överhuvudtaget.

När det gäller änglar guider  osv så tycker jag inte mediumet överhuvudtaget ska prata om detta.

Det är ytterst få personer som vet vems deras guid är  kanske är det 2 på 100 som verkligen vet vem som är ens guide.

Vilket dom flesta medium vet och kan i stort sätt berätta vad tusan som helst  och klienten köper allt eftersom den inte vet vem guiden är.

Så kräv bevis av erat medium så att den kan beskriva några av era nära och  kära så att ni verkligen vet att mediumet har kontakt med ande världen.

Tyvärr har jag haft personer som gått till medium  där mediumet beskrivit deras guide och när dom själva gjort en Meditation och mött en härlig ljusvarelse  som berättat för personen att den är personens guide.

Men personen har inte kunnat ta emot sin egen guide i meditationen för mediumet sa att personens guide var en indian men den guiden personen upplevde var ingen indian  så persoen kunde inte ta emot detta viket gör mig jätte ledsen.

För personen missade där världens chans att få en underbar prat stund med sin guide men missade detta eftersom personen varit hos ett medium som troligtvis bara hittade på eller beskrev en hjälpare hos personen.

När det gäller åldersgräns håller även  jag på en 18 års gräns.

Men kan ta emot en yngre person om den har sina föräldrar med sig.

I bland är det inte så lätt under en stor seans att avgöra om en person är över 18 år eller inte.

Oftast är det inte man själv som  står i kassan då och inte avbryter jag seansen om jag ser att ngn är yngre en 18 år där.

Min dotter är under 18 år men länkar själv med andevärlden och jag tycker hon är väl mogen att gå på en seans och vet vad det handlar om som kanske många äldra inte gör.

Så jag tycker det är svårt att sätta en gräns där.

Enligt lagen om alternativ vård dit även den mediala biten hör får man inte ta emot ett barn under 8 år och det är straffbart.

Lasse

drutten53
0

tack för alla svar ni har skrivit åt mig…bra att veta så man vet vad som är bäst och vad som gäller…kram på er i sommarsolen….