Jag undrar...
Det var förra hösten det hände. Jag tänker fortfarande på det, och ibland ger det mig rysningar i hela kroppen. Så jag ska berätta allt från hela början.
Klockan var ca. 03.00 på morgonen då jag vaknade av att min hund som slickade mig i ansiktet. Och jag tänkte, *jaha nu behöver hon gå ut igen.* Men då jag precis tänkte resa mig ur sängen hörde jag hur något som gick ner för trappan. Det var ett hasande ljud, och samtidigt hörde man några tunga suckar. Först trodde jag att det var min syster som gick i sömnen, men sedan kom jag på att hon var och sov över hos en kompis. Mamma och pappa var ute på en fest och jag var ensam hemma! Då kände jag en rysning i kroppen som gick från tårna ända ut i fingertopparna. I en minut slutade sedan hasandet ner för trappan och jag blev lite lugnare igen och rysningen försvann. Sedan kom det tillbaka igen, och denna gången hörde jag hur det kom närmare. Jag drog täcket över huvudet och hoppades bara på att detta var en dröm. Men jag var nyfiken och kikade sedan ut igen efter ett tag.
Då såg jag som en skugga som rörde sig från trappan till toaletten. Jag minns det korta jag såg från den att den hade människo liknande form. Efter ca. 30 sekunder ser jag den igen, och denna gången går den igenom vardagsrummet rakt mot mig. Denna gången kom den snabbare. Och den vinglade lite i slutet vid dörren av mitt rum. Sedan stannade den vid min dörr i sovrummet. Sedan kom den lite närmare, och då den gjorde det så att den kom in i mitt rum. Fick jag ännu en gång en rysning igenom hela kroppen och jag kände hur jag blev helt kall inombords. Min hund reste sig då upp. Och började skälla, och morra lite tyst. Fortfarande stod skuggan stilla, men precis då min hund slutat att skälla gick den vidare. Ut ur mitt rum och försvann.
Efter det kunde jag inte somna om. Och då jag lugnade ner mig funderade jag lite på vad detta kunde vara. Men sedan hade jag en liten baktanke att det kanske var min morfar. Natten då detta hände var samma datum som ha dog. Och jag fick aldrig säja adjö till honom. Och han dog med svåra smärtor… Kanske ville han säja adjö? Eller var det bara jag som "halv sov" och bara inbillade mig? Har fått olika meningar om det. Och då en synsk var på besök. (det är mammas kompis) så vi skulle visa henne huset. Då vi hade kommit fram till mig rum vägrade hon att gå in. Hon stod bara och stirrade rakt ut, och var som "förstenad". Det var dagen efter detta hade hänt. Och sedan frågade vi henne varför hon inte ville gå in. Då sa hon, att hon hade fått en stark rysning i kroppen. Och även hört konstiga ljud som viskade i hennes öra.
Bilden jag har med nu. Är bara en snabb ritning jag gjorde av mitt rum m.m. Prickarna jag gjort är hur "skuggan" rörde sig på ett ungefär. Har ni frågor är det bara att fråga på, om jag var otydlig med något.
Mvh Emelie 
Hej Ronja. Jag är nästan säker på att du fick besök den gången. Det kanske var så som du säger, att din morfar ville säga adjö och vill bli ihågkommen just det datumet.

Du fick en känsla av att det var din morfar som besökte dig, lita på din intuition! Jag tror att det var morfar som var hos dig den gången för att tala om att han har det bra.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ja, jag tror också att det var din morfar, han såg nog att du blev vaken och ville ge dig ett budskap men när han märkte att du var skrämd gick han sin väg, han ville ju inte skrämma dig!
För mig betyder rysningar bekräftelse från andevärlden så frågan var vilket budskap som hon fick. Det behöver ju inte vara något negativt, utan bara att hon skulle stanna upp och förmedla budskapet. nu blev det i alla fall bara surr, så jag tror inte att hon är så väldigt duktig på att förmedla budskap. Men hon blir väl bättre hon också, så gör ett nytt försök eller lista/hör själv ut vad budskapet var !