Vatten över huvudet?
Hej!
Skulle vilja fråga er som har mer erfarenhet på området om jag tog mig vatten över huvudet den här gången.
För ett par veckor sedan, efter flera inspirerande träd-energi-upplevelser testade jag lite hjälpinsatser på ett hus som ger mig och min man en enorm förtvivlan när vi går förbi.
Först öppnade jag mitt kronchakra och fyllde mig som jag brukar när jag ska ge Reikihealing, sedan startade jag mitt "laserljus" i tredje ögat. Så tänkte mig en vertikal ljustunnel upp till himlen vid huset och försökte få de själar som var fast där att gå in i ljuset. Resultatet blev inte riktigt vad jag väntat mig. En del gick in i tunneln men många, och jag menar väldigt många (jag blev helt överrumplad av antalet) "kastade" sig liksom över mig. Jag kände att det här klarar jag inte och fick be guider, änglar och andra "ovan där" om hjälp att ta över ljustunneln medan jag använde all min energi till att skydda mig själv från att bli totaldränerad. Jag skickade helande ljus mot andarna och bad dem gå över till ljuset samtidigt som jag avlägsnade mig därifrån så fort jag kunde.
Jag gissar att jag överskattade mina möjligheter här eller vad tror ni?
Kan ge er lite historisk bakgrund om platsen senare, är bara nyfiken på vad ni känner/ser/uppfattar av min berättelse innan.
Kram till alla från Lena

Att göra hjälpinsatser i ett hem är inget att rekommendera att man gör själv första gången. Du bör ha någon med dig som har erfarenheter om räddningsaktioner. Man kan känna att man vill och så gör man något som man inte har all kunskap om och då kan det hända saker som man kanske inte alltid har räknat med. Ha gärna en mentor när du vill börja rena hus/hem. Men jag är glad att du gjorde det som du beskrev att be dina guider och änglarna om hjälp =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hej light4s! Jag är imponerad. Snart är du med på tv! Hur har du lärt dig?

Är Reikimaster och sen har jag, som många andra, sett på "Spöktanterna", Det okända m fl tv-program. Tekniken de använde i programmen förstod jag men inte effekterna…
hmmm tycker det är viktigt att ta Elisabeths råd på allvar i den här frågan.( nu menar jag inte enbart i den här frågan) ( menar inte heller att ni inte gör det) Men kanske finns fler ute som är på gång och vill testa och då är det bra att just det här dyker upp. Förhoppningsvis så görs det inte utan en mentor .håller med det var bra gjort av dig att be om hjälp.
Eva
Hej. Jag undrar om man i "misstag" kan få kontakt med någon negativ energi under en vanlig medititation

Här kommer lite info om platsen jag berättade om.
Umedalens mentalsjukhus i Umeå öppnades 1934. Det överfylldes snabbt och vårdarna var rädda för patienterna som "behandlades" med tvångströja, långbad, feberbehandlingar och arbetsterapi för att få dem lugna. Långbadet innebar att bli fastbunden i ett badkar med iskallt eller hett vatten. Där kunde de få ligga upp till tio timmar i sträck. Feberbehandlingen innebar droger som pyrifer och sulfosin = feber/sjuk men lugn och orkeslös. Inlåsning och fastkedjning i celler förekom också liksom elchocker och insulincomabehandling. De lugnaste patienterna fick gå på promenader och åka på små utflykter.
Mellan 1947 och 1960 lobotomerades minst 577 patienter och 10-18% av dem avled. Umedalens mentalsjukhus + ett i Sundsvall var två av de flitigaste i Sverige på att använda lobotomering som behandling för bl a schizofreni. Sjukhuset stängdes och övergick i privat ägo på 1980-talet. Området där sjukhuset ligger består av flera hus och där bedrivs idag grundskola, vårdcentral, bibliotek och företagspark.
Huset som jag berättade om står nära en gång/cykelväg vid Umedalsallén där vi ofta går för att ta oss till vår sons dagis. I huset bedrivs ett boende för förståndshandikappade. Jag provade min ljustunnel på gaveln av huset i samband med att jag gick förbi. Vi bor på andra sidan gatan vid det tidigare sjukhusområdet och jag har länge tyckt att vibbarna liksom "läcker" över mot bostadsområdet.
/Lena

Arma själar, de led i jordelivet och har tydligen inte fått frid ännu…
Liten fundering, finns det möjlighet att rena såna platser från dåliga energier? Det är tydligen vanligt att det spökar på gamla mentalsjukhus. Tänk bara vilket lidande det finns kvar på en sån plats…
Jag skulle tro att det i så fall krävs en stor grupp människor som gör det. Modig du är som försökte dig på detta ensam. Men du lärde dig ju något på detta.
Såg nu att det var vårdcentral och allt möjligt där idag, hur mår de som jobbar där?
ljus Rose

Det är ett område som kommer att ta tid att bli ljust igen. Om det skulle renas av fysiska personer tror jag att många skulle få jobba heltid i månader. Kanske kan ljuset från de oskyldiga barnen på skolan tillsammans med trädens energi hjälpa till. Sedan är jag ganska säker på att de på andra sidan, som redan är i ljuset, jobbar för att få de förvirrade själarna att söka sig till ljuset.
Jag tänker en hel del på dem som lidit och även på alla som jobbar på området eller går i skola där. Hur mår de egentligen?
Sköt om er/Lena