Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 923 ggr
[broke78]
0

Chakra som stängs ned...

Hej!

Jag har ett problem med att det tredje ögat (chakrat mellan ögonen) stängs då och då. Att det inte fungerar naturligt. Finns några övningar eller tips på hur man inte "blir blind", förutom Meditation?

Jina.
1

Hej,

för mig räcker det med att bara tänka tanken att stänga eller öppna chakren.

Har du försökt?

www.mediumjina.se

Fjäril
0

Hej broke78, Hur känner du och varför "tror" du att just det chakrat stängs ner? Hur "vet" du det? För att arbeta med/aktivera/balansera dina chakran (utan vid just en meditation) kan du placera din ena hand ovanför respektive Chakra, visualisera hur ett ljus kommer ur händerna och hur du "tänder" dem (se varje färg framför dig) Jag brukar känna en kittlande känsla när de är "aktiverade"

Sajtvärd på Övernaturligt

[broke78]
0

Att tänka tanken har jag gjort men det hjälpte inte för stunden. Vet också att man kan göra på liknande som fjäril skriver, dock är detta inte oaktiverat eller aktiverat…det är en dörr till världen. Fönstret till 'det okända'. Vissa verkar ha förmågan att öppna eller stänga chakrat hos andra. Men jag menar främst för att kunna fungera som man ska, inte för att läsa av andra eller upptäcka andar… broke78

white lady
0

Kanske vore bra med en chakra massage, och få chakrana i balans.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[broke78]
0

#4 Massage…..det var nog inte vad råd jag förväntat hahahah……sällan

Amandla
0

TS, menar du att du vill se och uppleva mer av andra sidan? Har du kunnat det tidigare och att det nu ändrats? Ibland ska man vila från sin utveckling/utbildning, då är det meningen att man ska göra annat för att så småningom inse att de kunskaper man fått har landat och införlivats med ens tänkande och seende. Då är det dags för en ny utbildningsvända Flört

[broke78]
0

#6 Känner som att andra sidan, och denna sida är ett. Mitt ord är att sidorna går ihop vid så kallad upplysning. Andra sidan är också ett liv, men man kommer hit för att göra färdigt vad man började.

Amandla
0

#7 Du svarade inte på mina frågor… Citerar mig själv från #6:

menar du att du vill se och uppleva mer av andra sidan? Har du kunnat det tidigare och att det nu ändrats?

[broke78]
0

#8 Jag behöver inte se mer av andra sidan. Jag kan se lika mycket av andra sidan nu, som tidigare om inte mer

Amandla
0

Förtydliga då vad du menar att ditt problem är i #0

[broke78]
0

Att mitt tredje öga stängs då och då, bland annat då jag såg på kunskapskanalen. Du vet den där sliden som är mellan programmen? Jo, jag kände lite som att en del av mig dog…

Amandla
0

Hm, nä jag förstår ändå inte…

[broke78]
0

Vad förstår du inte?

Amandla
0

Jag förstår inte vad du menar, hur ditt problem yttrar sig.

[broke78]
0

Ser det inte som ett problem längre.
Tack…

Flört

Amandla
0

Ok…

[broke78]
0

(*blommor*)