spöktimmen
Nu är det spöktimmen! Har ni några spöken hos er nu?

Japp! Här är det fullt hus! Tur man har flyttat till större så att alla får plats 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
*asg*
Om jag dör så lovar jag att jag ska spöka hos er!! Men då får ni inte leda mig till ljuset… Jag vill ju bo hos er! :D Lovar att inte skrämma era barn. Mycket.

DU får bo hos mig om du ger sjutton i mitt sovrum!
Neeeee….tyvärr så märker jag inga längre!!!! Varför??
Kram / Pia

Nej,inga "spöken" här men jag vet var det finns….*L*/Ewa

#5 Dem finns där men du kan vara i en period nu när dem tycker att du behöver vila ett tag.
Elisabeth

här är det hur lugnt som helst.

Ni kan gärna få låna ett gäng av mig! Jag hinner inte prata med alla ikväll och dem blir säkert glada om ni bjuder över dem hem till er!
Elisabeth
#4 Varför ska jag hålla mig undan sovrummet? *nyfiken* Vad händer där för nåt??
Apropå spöktimmen, har nån märkt att aktiviteten hos andar ökar vid någon tid på dygnet? Som t.ex vid midnatt eller bara på natten?

#11 Jag bodde i en lägenhet i 5 år där det spökade riktigt mycket. Min lillebror som bodde hos mig ett tag blev väckt exakt kl. 03.15 varje natt! Det var full aktivitet dygnet runt men just kring klockan 3 på natten var det som starkast. Det värsta var när dem drog av mig täcket kl 3 på nätterna, jag som är så frusen av mig, då blev jag inte glad 
Elisabeth
Ja, det är lite sånt jag undrar över. Folk brukar säga att midnatt är spöktimmen, men rent vetenskapligt (om man nu kan använda en sån term) så brukar folk ha mardrömmar, vakna upp och inte kunna somna om, ha ångest osv. vid just 3-4 tiden på morgonen. Det brukar kallas för vargtimmen, har jag för mig. Mycket intressant! :)
Här finns det liv vill jag säga..
Ja här behöver de inte va spöktimme för dom ska dyka upp
dom grejar på lite när dom har lust verkar det som..
kramis
Glittervittra

Till #11, pratade med en dam från Ghana, som sade att det var jättebra att jag satt uppe varje natt vid 4-tiden, det är en sådan tid som dom säger att andarna är mest aktiva vid.
Som ni kanske vet så kommer ju woodon, eller santerian ursprungligen från naturreligioner i väst Afrika, så dom borde ju veta om några. (sagt på skämt-naturligtvis)
#16 Ja, det är ju väldigt intressant! I shamankretsar talar man om att göra sittningar ibland, meditationer, och då brukar just 3-5tiden vara bra. Att gå ut i natten och sitta tills gryningen. :)
Ja ha,, här hemma här det spöktimme varje morgon!!! När jag går förbi hall spegeln så ryggar jag och skriker ahhh ett spöke…
undrar vad hon vill säga mig??

asgarv..jag vågar aldrig titta i spegel på morgonen för då får jag väl slag..för här har vi oxå ett spöke..hi hi..ja vi är ett par stycken..men smyger in till lill-Laban och väcker han istället..för han är ju liten o söt…lillspöket..kram
Ni e väl förberedda på spöktimmen som kommer om en stund? Då kommer spöket laban o hälsar på…
Jaaa nu e det spöktimme!! 
Soffe, såg du några spöken? :)
#18 *asgarv* Du är rolig, Eva! Har du nån bildbevis på detta spöke??
Har inte märkt av nånting förutom en sak.
Det hände nått väldigt skumt i gårkväll, i juli förra sommaren så var jag tvungen att avliva min 17 åriga katt, efter hans död kände jag av hans närhet. jag både hörde honom och kände av honom fysiskt.
Min mamma har till och med sett Emil som våran förra katt hette. men iaf, i augusti förra året klarade jag inte av att vara kattlös längre så jag skaffade en kattunge på 6 veckor. Jättesöt :D Och ikväll så blev Achilles (nya katten) helt konstig. Han började rå stirra ut i hallen, och han ställde sig nästan på bakbenen för att kunna se vad som hände i hallen. Jag och mamma såg ingenting men Achilles såg nånting och sen gick han under soffan. efteråt så gick han omkring och nosade överallt, i hallen, i mitt rum osv. Jag trro och hoppas på att det var Emil som kom på besök igen :D Det är så mysigt när djuren hälsar på, för då känner man ingen rädsla, bara trygghet och värme =)
#23 ha ha nej inga bevis, hinner inte ta några kort, hon försvinner så snabbt därifrån….
#22 Nej, tyvärr så gjorde jag inte det, men jag kände närvaron av dem :)
Innan vi renoverade vårt hus hade vi en närvaro mest hela tiden. Upplevde den via skuggor och temperaturförändringar. Nu efter renoveringen är det tystare men det är dock ett magiskt klocklag 03.15 då jag vaknar av att känna mig iakttagen och i bland lite olustigt rädd. Då jag sover dåligt p g a värk är jag ofta vaken den tiden och känner även då att något eller någon finns i huset. Får ingen kontakt och vet inte vad den eller de vill. Tror dock inte att det är något farligt. Har lånat hund nu och den reagerar ofta på att det är en närvaro här. Tex stirrar och följer någon med blicken. På natten när jag känner närvaro ligger hunden mycket nära mig men verkar inte rädd i alla fall.

Jag har märkt att när jag sitter och tittar på Det Okända, Spökhus, Medium eller vad-heter-hon-nu-på-torsdagkvällarna-klockan-tjugoett då rörs det sannerligen i vårt hus. Och speciellt mellan köket och upp i trappen. Det svishar fram och tillbaka. Ibland kommer det någon och ställer sig snett framför mig och liksom undrar: varför titta på tv när vi är här?
Det brukar jag med uppleva..jag vet inte men jag har fått för mig att dom på andra sidan e jättenyfiken o intresserade av just dom programmen..och va tusan vet man..dom kanske lär sig själva också en del via dom progammen…en känsla jag haft bara
Kramis
Glittervittra
När jag ser mig i spegeln ser jag ? ja vad ?
"#28 #29 Det där ni skriver att ni märker av mera när ni tittar på övernaturliga program, kan ju ha och göra med att ni "öppnar upp" och blir mer mottagliga för ande världen. Jag känner lika som er när programmen sänds.Det är ju inte alltid man märker att man är öppen. Skulle kanske ta för vana att stänga igen när programmet är slut. Jag själv är dålig på att göra det.
# 30 ska bli spännande och höra vad du ser i spegeln?
kramizar
# 31
Ja där sa du nåt..de kanske man gör omedvetet då..de har jag inte tänkt på..nåt o fundilera på ;)
Kramis

Spöktimmarna i Lappland är tråkiga på sommaren
det är så ljust ute :)
längtar till hösten och vintern..eller nee det kan jag inte säga. :)
klart vi skall ha sommar nu.
men tycker det är lite tråkigt med strålande solsken mitt i natta