Påkört barn
Har en återkommande dröm som skrämmer mig varje gång. Jag är ute och går med barnen, och ska över en gata men där är inget övergångställe, så jag säjer till barnen att vi tar denna väg ändå då övergångstället är en bra bit bort åt fel håll, och när jag säjer till så springer vi över. De kommer ingen bil på ett tag och vi traska på över, jag kommer fram till trottoraren, och stora tösen med, men när jag precis ska se så jag ha lillen i koll, kommer en bil och träffa henne precis vid kanten.. Ibland vakna jag upp då ibland fortsätter drömmen med att jag skriker, puttar till stora tösen så hon kommer ifrån väggren och är skyddad, springer ut på gatan och famna om lillen… Sen vakna jag.
Ibland är lillen i sittvagn, då denna dröm började då hon var runt två år. Nu snart sex år.
Betyder den något ?
Drömmer ju ofta sanndrömmar, saker som sker efter en period i verkliga livet.
Hej Kaktuz,
Mina två första känslor sa: Beskyddande och tidigare liv.
Dels så kan detta ha skett i ett tidigare liv vilket innebär att du har en del av den känslan med i det här livet och med det kan du vara rädd att något ska hända.
Det behöver inte just ha med barnen att göra (din oro) utan en känsla om att inte ha kontrollen.
Tipset är att du innan du lägger dig (ett par kvällar) ber högt (småtyst) till universum och ber dem hjälpa dig att frigöra dig från gamla cellminnen.
Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag drömde ibland att jag och min treårige son låg uppe på taket till biljettkuren vid en lokaltågsstation och när tåget kom så sa jag "nu är det dags, spring". Då hoppade han ner, sprang in i tåget och försvann. Jag var förtvivlad.
Behovet av att släppa efter i takt med att de växer, blandat med de hönsmamma/pappafasoner man bär med sig… drömmen kan handla om att bearbeta dessa motstridiga känslor och rädslan för vad det "kan leda till".
Fjärils tips om att be om hjälp att frigöra sig är jättebra.
#1 Tack, will do!