Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 3352 ggr
[Månkatten]
0

Livet efter döden

Jag har funderat på livet efter döden. Om man kommer till en annan värld, hur ser den ut? Eller återföds man, och kan man isf återfödas till katt :)

yamher
0

det beror nog på vem du frågar ;) och vad de tror på eller uppfattat det som?!

Alis volat propriis Oskyldig

[Månkatten]
0

:) Vad tror du yamher?

yamher
2

vad jag har reflekterat; att det finns mer bevis än vad vi tror eller svar då mer än vad vi tror i vår värld. Visst finns det en himmel och visst finns de som vi har levt med och dem vi värnar om. Varför sträva att vara någonannan stans än med dem som vi faktiskt har känslor till?? Jag återkommer gärna men ja gmåste tänka på morgon dagen ;) Kul att du tar upp det!!

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
1

Ja det finns ingen som vet detta med säkerhet men det finns många olika teorier och många olika upplevelser av ande världen och en upplevelsé kan tolkas på ett sät av en person och tolkas helt annorlunda av en annan person.

Min egen tro och egna upplevelser är att andra sidan är bara ett begrepp ingen plats eller ngn himmel där dom befinner sig.

Andevärlden finns fortfarande kvar här hos oss på jorden och hos dom nära och kära dom bryr sig om.

Jag säger att alla hus och alla platser man besöker som medium så finns det ande kontakt.

Så i princip är alla hus spök hus.

kvittar vilka vänner eller folk jag besäker i deras bostäder och jag öppnar upp och ber om kontakt så finns andarna där.

I nästan samtliga fall är det deras egna nära och kära som är där eller ngn tidigare boende och alla har dom gått till ljuset.

Förutom i ytterst sällsynta fall så sällsynt så många medium aldrig någonsin stöter på det så sällsynt är det.

Har du en stor seans ja så kommer dom dit så andevärlden finns mitt i bland oss och kan komma och gå precis som dom vill.

Däremot en vilsen själ är så fruktansvärt rädd så den förflyttar sig aldrig från den bostaden som är den enda tryggheten den vilsna anden har.

Så min tro och upplevelse om ande världen.

Tiottar vi på tidigare liv  och reinkarnation så har jag var väldigt starkt troende på detta under hela min livstid.

Jag har även gjort flera reinkarnations resor där jag upplevt det jag trodde vara tidigare liv.

Men samtliga liv jag upplevt hos väldigt duktiga och erkända reinkarnations terapefter och då hos olika terapefter.

Så har det under senare år när jag började med trance mediumskapet att min huvud guide min healing guide och 3 andra personlighter i mitt ande team som har olika funktioner i mitt medium skap o mitt liv.

Är just dessa liv och personer jag upplevt under mina reinkarnations resor.

Det som kom fram under reinkarnations resorna som mina tidigare liv har mina guider beskrivit som sina egna liv.

Dom har även kompleterat uppgifterna från reinkarnations resorna med mycket mer information.

Så idag har jag kunnat indentfierat min Guide och vet i dag att han existerar och att alla uppgifter han lämnat stämmer mem finns fortfarande många uppgifter som jag inte kunnat få bekräftat ännu.

Så i dag är jag väldigt tveksam till detta med tidigare liv för egen del så kommer dessa Guider igenom varje vecka i trance och pratar med  cirkel deltagarna så finns inga tvivel i dessa fall att det inte är några tidigare liv. utan mina vägledare.

Så vem kan avgöra om dessa reinkarnations resor visar ett tidigare liv eller en guide eller en ande som finns i ditt ande team finns inte ngn i hela världen som kan visa vilket detta är.

Man kan få fram uppgifter på att livet verklige existerat men om det är ett tidigare liv eller om det är en ande eller guide ja vem kan säga det med säkerhet.

Även våra guider som kommer igenom i djuptrance så finns det ingen av dom i djuptrance som säger att reinkarnation existerar utan tvärtom.

Jag trodde benhårt på reinkarnation men min Guide berättar under trancen saker som går helt emot min egen tro.

Samma sak hos ett flertal riktigt duktiga trance medium i världen som har en gen tro på reinkarnation men deras guider säger under trancen att vi inte återföds. Vi utvecklas hela tiden framåt och det finns ingen anledning att gå tillbaks i utvecklingen.

Att vi på andra sidan utvecklas tills vi även där går vidare till ngt annat efter ett tag  för att fortsätta utvecklingen men inte är det till jorde livet i gen.

Så idag är jag själv väldigt tveksam till att vi återföds och att vi reinkarnerar.

För finns inget överhuvudtaget som visar att reinkarnation existerar och om det är ett minne från ett tidigare liv eller ett minne som en ande förmedlar till oss.

Vid ett par tillfällen har jag fått höra i trance sesioner att i ande världen existerar inte tid eller plats och att själen är delbar.

Så genom att själen är delbar kan vi  leva flera olika liv i olika tidsåldrar.

För 3 år sedan sa min guide att tiden är inte som vi tror att den är, och att våra vetenskaps män inom en snar framtid skulle komma på detta.

Nu lyckades forskarna få energie att förflytta sig snabbare en ljuset förra året.

Ljustes hastighet är det vi använder som tidsspecifikation finns det då energie som är snabbare så kan man rent teoretiskt förflytta denna energie fram och tillbaka i tiden.

Men nu var det en skruv som satt lös så för att vara på den säkra sidan o att denna skruv inte påverkade mät resultatet så ska man göra om denna mätning under året.

Lasse

[rore]
1

#0 Månkatten!

En intressant bok som jag varmt rekommenderar ang reinkarnation är skriven av:

Oscar Busch

hur människoöden tvinnas

Tusenåriga minnen från fyra jordeliv.

theone2
0

Jag vet ett sätt du kan veta (utan att själv dö då). Genom att besöka "andra sidan" eller ja troligtvis astral då det är där man ser de som gått över. Genom att aktivt jobba för att veta vart din ande är så kan du se när du lever vart du är när du dör.

Att födas som katt är kanske en möjlighet. Eller människa vilket är mer troligt att du vill i slutet då människan tycks ha större möjlighet till utveckling än katten även om den kan utvecklas med utifrån dess primmisser.

Therese.G
0

Det här är ett ämne som verkligen intresserar mig och sitter ofta själv och undrar vad som händer och vad man gör!
(En natt när jag sov över hos min farfar, detta var när farmor hade gått bort, så prasslade det en väldans i köket .. när vi vaknade nästa morgon så var alla blommor rensade från döda blad och vattnade. Farmor eller någon som gjorde inbrott men tog hellre hand om våra blommor?)

#5 Är det ok om  jag ställer några frågor om detta?

Jag har sett förut att du har skrivit om det här, att din guide/ande-team säger att man hela tiden utvecklas framåt och att reinkarnation inte finns så som vi tror.

Men något jag är så himla nyfiken på är .. vad gör man på alla olika nivåer? Äter man något? Har man dom fysiska behoven vi har nu?
Har man ett sorts jobb? (Tex guide)
Hur långt kan man avancera? Vad händer när/om man har avancerad "klart"?

Om jag tänker på min farmor tex (hon dog i cancer när jag var 7 år), vad kan hon tänkas hitta på just nu? Sitter hon hemma hos min farfar (tex) och kollar vad han gör eller pillar med blommorna, eller kan hon ha gått vidare och ev blivit en guide till någon?

Förlåt att det blev så många frågor, och du får absolut säga nej till att besvara dom!

Som jag har sagt tidigare så känns det som att jag har miljontals frågor som ni medlemmar här på ÖN faktiskt kan svara på!

Känner mig verkligen hemma här. :)

- Therese

- Therese

tarotlasse
0

Det är ju knappast bevis på att tidigare liv finns.

Kan lika gärna vara dom minnen som en ande eller en Guide visar som sitt liv.

Ingen kan säga vilket och det visar inte alls på att ett tidigare liv eller på det är en guide eller en ande som komuniserar med sina minnen.

Kan vara vilket som ingen levande mäniska på jorden har den kunskapen eller vetskapen på vilket som är vilket.

Eftersom ingen vet och väldigt lätt att bara säga att det rör sig om ett tidigare liv.

För i finns ingen  som kan varken bekräfta eller förneka om det stämmer.

Man kan få fram information på att livet existerat  men inte på om det är minnen som din egen ande  eller en annnan ande eller din guide  som förmedlar informationen.

Lasse

yamher
0

jag antar Lasse, att man ska anta att ens guide eller skyddsängel ljuger om någon av de berättar något från ett av mina tidigare liv som är relevant i en diskussion?  Då får man ändå ha belägg för det innan man kastar ur sig att de ljuger…

tarotlasse
0

Nej jag tror inte våra Guider o skydds änglar ljuger för oss men allt dom säger till oss och deras minnen som dom förmedlar går i genom vår egen hjärna och då även vårt eget  logiska tänkande.

Så då är det väldigt lätt att vårt logiska tänkandet tolkar en sak som vi själva vill.

Därför man som medium inte vill veta ngt överhuvudtaget om klienten innan en sittning för ju mindre man vet ju mindre påverkar det logiska tänkandet.

Därför det också är så vårt att läsa av dom man känner eller sig själv för att ens eget logiska tänkande blandar sig i.

Ungefär som när man som Shaman ber sin vägledare att visa sig som ett djur så visar sig vägledaren som ett djur.

Guiden ljuger inte men din hjärna skapar det du vill skapa o där kan det bli en del missförstånd.

Jag säger inte att tidigare liv inte existerar men jag kan inte heller säga att det existerar eftersom man aldrig kan veta om informationen om detta och dessa minnen kommer från sin egen själ/ande eller från en avlidens själ/ande  eller från en Guide för kominikationen fungerar på samma sätt.

Jag har själv varit helt övertygad på att tidigare liv existerat och att dom liven jag upplevde under reinkarnationerna var just tidigare liv.

Men i dag när min Guider kommer igenom i trance och då berättar om sina liv på jorden så är det just dessa liv jag upplevt under regresioner.

När dom dessutom i trancefigration visar sig så att alla deltagre även kan se dom med sina egna ögon ja då kan det bara röra sig om en ande som är med mig nu inte ett tidigare liv.

Plus att när min Guide i trance berättar om saker som inte stämmer med min egen tro och logiska tänkande.

Så därför min tveksamhet i dag till detta med tidigare liv men min grund tro är ju att tidigare liv existerar men det är ju min tro och mitt logiska tänkande.

Inte vad ande världen säger till mig.

Att man skulle kunna känna igen sina egen familj och olika platser ser jag inte alls som ngt konstigt för har du anden med dig eller guiden så komunicerar den ju med inre bilder tankar osv och förmedlar då sina minnen till oss.

Så inget konstigt alls och det behöver inte innebära ett tidigare liv.

Lasse

yamher
0

nej, men om min skyddsängel säger (och det händer ofta att vi är två mediala i samma rum) att i ditt förra liv som X så var du med Y och därför känner du detta. Och får bekräftelse av att den andra har hört samma sak.

Det behöver inte röra en "klient" utan bara om mig själv.

Som att min farfar har jag oerhört starka band till fast jag i stort sett aldrig fick träffa honom (dog strax efter jag föddes). Han är en av mina skyddsänglar. En av anledningarna är att jag var hans mor i mitt liv innan. Och här har jag ett minne, det sista jag har av det livet (det är av en annan anledning). Men även den "minnes" bild som lever, dvs den jag var finns som ett "levande" hologram kan uttrycka och säga precis samma sak samtidigt som mig och även hänvisa till hon är jag. Jag har varit hon. osv.

Men om jag har fått det bekräftat att så var fallet av honom, av andra på andra sidan, och även av flera andra medium innan.

Var släpper man det så kallade logiska tänkande eller snarare önsketänkande eller skeptisiscmen och bör acceptera det istället? Jag kan ifråga sätta och kräva bekräftelse och bevis till förbannelse men i slutänden kommer det ändå hänga på mig om jag kan acceptera det eller inte. De på andra sidan kommer inte att tjata ihjäl mig att jag ska veta. Tillit. Av samma skäl som jag måste lära mig att lita på det jag hör och ser annars kommer den mediala "gåvan" bli svagare snarare än starkare…

Men helt enig med dig Lasse att liksom att vara medial och skapa sig en önsketänkande eller en dröm värld så visst kan det vara oerhört lätt och säga att jag har minsann varit Karl XII i ett liv, eller Selma Lagerlöf. Eller populärt Kleopatra osv. ALLDELES PÅ TOK FÖR MYCKET…

Amandla
0

Tack Yamher, där fick jag bekräftat att man kan möta den man var i ett tidigare liv. Jag fick besök sent en natt av, som  jag trodde först, en ande. Jag blev bra paff när jag upptäckte vem hon var, jag själv från 1400-talet Tungan ute

yamher
0

jag tror det e vanligare än vad man tror fast i drömmarna oftast dock. Men det mesta är möjligt, som du skriver amandla.

[Månkatten]
0

Tack för alla intressanta svar. Det var en hel del att fundera på.Glad

z12
0

Gå in på google, hardy bennis, sid 2, övning 8 esoteriska läran, där står om allt efter döden.