Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettsorg
Läst 1140 ggr
reba
0

Ensamt

GråterMin mamma gick bort nu 1/4-07 hemma hos mig, mycket jobbigt. hon hade cancer och tynade bort på 6 månader.

I lördags 28/4 satt jag ensam hos min far som var döende och höll hans hand tills han gick över, tyngre än man kan tro, sorgen över mamma finns så på ytan samt att just nu känner man sig avtrubbad. Mina föräldrar var ganska unga, så egentligen var vi inte beredda på att mista dom,men  även om man mentalt förbereder sig.           För när döden kommer så är det så stort att hjärtat brister nästan av sorgGråter.                                                                                    Jag Satt en stund med pappa efter att han gått över, lättnaden han kände när han dog, kunde jag utläsa i hans ansikte, friden, lugnet han utstrålade är obeskrivbar.  Ska nu ordna med mina syskon begravning en gång till på en månad, vågar knappt känna efter, känslorna är så svåra, bara jag skriver detta så rinner tårarna i ett..

Aldrig mer blir världen densamma efter att någon nära har gått bort. Något fattas oss, och att bevara minnena blir viktigare än allting annat. Men hur sparar man dem, och hur orkar man leva vidare???

Eva

drutten53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej reba..jag beklagar din STORA förlust…jag har misst två nära o kära oxå inom 7 månader…jag vet hur det känns…finner inga ord..men livet måste gå vidare…ger dig en jättekram…sänder en blomma till dig

topsie
0

Hej reba känner starkt med dig jag vet hur det känns, man tror man är förberedd men det är man inte det slår med full kraft ändå. Fast man inte tror det så går livet vidare

STOR KRAM

Maryissa
0

Att förlora båda föräldrarna på så kort tid måste kännas jätte-jobbigt.
Skickar dig en stor Kram.

EwaKristina
0

Skickar dej en famn där dina tårar kan samlas.Tänker så på dej./Kram Ewa

galdra
0

reba-jag beklagar din stora förlust.Måste kännas hemskt med bägge på så kort tid.Jag tänder ett ljus för dig och ett ljus för vardera av dina föräldrar.kram /galdra

reba
0

Försöker hitta just nu fina sånger att sjunga till begravningen, blev så många psalmer(som var fina) när mamma begravdes, kanske någon har tips om det? eller något man kan göra.

Bilden är på mamma och pappa, dom håller just i sitt förstfödda son 1960

Kram till er alla, för tankar och tända ljus.

Carina.S
0

reba, jag förlorade också båda mina föräldrar inom förloppet av ett år…så jag vet hur det är..Kram från Carina

Pomperipossa
0

Jag känner verkligen med dig. Skickar kramar och en tanke.

millis
0

Vill bara säga att jag tänker på dig och att dina föräldrar säkert håller om varandra på andra sidan.

skruttan31
0

Sänder över en tanke till dig reba,,

Förstår din sorg, Sorgen man vet ska komma,, men som man ändå aldrig kan förbereda sig tillräckligt på,, Jag förlorade själv min mamma för 4 år sedan i en ålder av 58,, Även om hon under 26 år varit sjuk, o man vetat att den dagen ska komma,, Går det ALDRIG att förbereda sig,,

kramar skruttan!

Tiia
0

Känner starkt med dig ,jag miste mina föräldrar i unga år,men saknaden är stor ändå……….jag skickar dig en stärkande Kram. Glöm inte att ta hand om dig själv.

kath
0

reba.. kan inte föreställa mig hur det är att mista sina båda föräldrar under en så kort period! Tänker på dig o skickar allt ljus styrka o värme som finns..

Jättekramar / Katie

Elisabeth-J
0

Jag känner verkligen starkt med dig, sänder tuen tankar och kramar till dig!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

drutten53
0

hej reba..du ville ha lite psalmer…jag hade en som jag tycker mycket om till min ängel…en stad över molnen..om du inte hittar den  så har jag texten….sänder dig tusen tankar o kramar

helenaK
0

Kära Vän…jag grät när jag läste …jag förlorade min man på en månad i cancer han blev 53 år.Sorgen går inte att beskriva..man tycker att det är så orättvist..jag sänder dig all värme och kärlek som du behöver…för att orka..jettekramar till dig

reba
0

Tack för alla goa tankar och kramar.

Kramis till er alla /Eva

ljussyster
0

läser med gråten i hjärtat vad du går igenom..jag miste båda mina föräldrar strax efter varann..min pappa dog på mammas begravningsdag..han satte en köttbit i halsen på söndagen o dog på onsdagen..så vi fick 2 st på en gång..sorgen o smärtan är outhärdlig..men jag fick även vara med i den andliga världen där o se det underbara fina när dom möttes igen..jag fick även vara med o ta emot min mamma när hon kom över tillsammans med min farmor som hämtade mig strax innan jag somnade..så jag vet hur fiiint o befriande det är där..det lättar lite..men det är ju den fysiska biten som är så svår..ingen ringer  kommer hit fysiskt etc..men det som hjälper mej är att det finns egentligen ingen skiljsmässa…kärleken överbrygger allt..men tomheten finns där ändå..det blev lite långt..men det bara rann ur mej!

tänker med värme på dej och alla andra! har skrivit mycket om det här på min hemsida..kika dit om du vill!

kramar om dej vännen med ljus o kärlek och vet att du är aldrig ensam!

http://ljussyster.spaces.live.com/ src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

om du klickar vidare till min hjärtebok.står lite om vad som händer efter den fysiska döden..glädjen kärleken som finns där!

bigstream
0

Vet exakt hur du känner det. Det går inte att beskriva med ord. Jag befinner mig i exakt samma situation som dig Reba. Min far gick bort i cancer den 26 mars och min mor kommer att gå bort vilken dag som helst nu, också i cancer. Det är så jäkla tungt att mista bägge föräldrarna nästan samtidigt…

YvonneW
0

Förstår hur du känner. Stor tröstekram!

Numera behöver man inte ha någon kyrkomusik som in- och utgångsmusik utan man kan välja själv. Detsamma gäller solosång. Om  dina föräldrar hade någon speciell sång dom tyckte mycket om tycker jag att du skall ha den med. Hade din mamma en favorit och din pappa en annan så välj båda. Då hedrar du båda samtidigt.

Min moster, som dog i januari, älskade låtarna "Silvermåne över bergen" och "Små nära ting". Dessa låtar fick då bli ingångs- resp utgångsmusik.

Vibeka
0

Hej reba!

Känner starkt med dig vännen, mina föräldrar gick bort med 4 månaders mellanrum då jag var 23 år. Ingen som varit i den situationen kan känna hur det känns men man kan ha förståelse. Hur tufft du än har det nu så kommer du att gå vidare med hjälp av dig själv, dina guider tro mig även om det känns svårt…Du finns i mina tankar Glad

Vill du prata mera så maila mig gärna!

Varma ljusa starka kramar som ger dig energi när du så väl behöver det. Carina

carinawb@gmail.com