Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1400 ggr
YvonneW
0

Kanalisera

Kan någon förklara ordet "kanalisera" för mig? Har hört det användas men har inte riktigt klart för mig vad ordet innebär. Kan ordet ha fler än en betydelse?

drutten53
0

kanalisering är…har öppnen kanal till andevärden…ett medium som får kontakt med våra nära o kära…kaniliserar då

Sol-Angelica
0

Hej som jag ser det kan man kanalisera ljusänglar,överjaget,sina Guider ,m,m ,dom lämnar budskap genom en person,har själv fått ta emot budskap till andra så..,jag har gjort det genom att skriva ner alla svar på frågor direkt..men det finns nog många möjligheter..,det känns skillnad när man kanaliserar för man går ner i medvetande ungefär som när man healar,,

YvonneW
0

Så man skulle kunna säga att jag kanaliserar när jag försöker få kontakt med min guide? Det är min övning för tillfället. Skall jag tänka mig en "kanal" mellan mig själv och guiden jag vill ha kontakt med? Är det därifrån ordet kommer?

drutten53
0

hej yvonne..jag är inte rätta person att säga..men jag tror det att när du får kontakt med din guide..och du får information av den..då har du en kanal…så uppfattar jag när syliva browne förklara i sina böcker när hon får kontakt med sin guide..men se vad elisabeth svara dig..kram…

Sol-Angelica
0

nej tror du är lite fel ute,,när du försöker få kontakt med din Guide är det just det du gör försöker upprätta kontakten er emellan..när du senare har en bra kontakt med Guiden kan du börja ta emot budskap alltså kanalisera,,då lämnar du budsakpet direkt när det kommer igenom dig,,till personer,till dig själv och andra som behöver hjälp tex..

Kram S