Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1063 ggr
florre
1

För detaljerad hjälp.

Hejsan jag är osäker om detta blir långt men behöver verkligen hjälp. Jag har lätt oftast lätt att tolka drömmar men inte denna.

Allt började med en lång asfalt väg med hus efter hus. Jag kommer fram till dörren med tre vänner, en av dom liknar min gamla klass kompis från 3an. Sen så stod jag i hallen själv utanförvarning. Jag minns hur allt såg ut. En liten hall med skoställ,Hatt hylla och en jackhänga. Det är helt öppet till vardags rummet med en hörnsoffa där min fader sitter i det ena hörnet och hans två söner sitter och leker i andra änden. Åt höger är ett litet kök och sen vänster sida är det en gång men är svart. Allt känns ok men när jag kommer in i sovrummet (som är direkt till vänster) och det känns konstigt.

Innan händelsen nu vill jag bara säga att det kan vara rörande eller för hemskt för personen som blir lätt rädda.

Forts: Efter sovrummet så står jag igen i hallen men denna gång ser jag kroppar på dom två barnen men är osäker på dom andra, tror antalet är 4-5 kroppar. Mitt i rummer står en flicka med en fin sommar kjol och säger på engelska: My daddy toss my doll out threw the window samtidigt pekar hon på fönstret, Sen utan förvarning blir jag ut slängd igenom fönstret flera meter, jag kravlar upp och det är snö ute, jag börjar springa bort från huset hinner tre meter så står min pappa med handen på flicken. Han slår mig på axeln och kastar mig. Jag får världens panik och försöker vakna men kan inte som om jag vore låst i drömmen. Jag vaknar med ett skrik och bryter ihop. Men drömmen var en REM-sömns dröm jag kunde inte göra nåt och är fortfarande förbryllad. Min pappa lämna mig när jag var fyra men träffa honom för nåra år sedan.

Kan ge mer info om det behövs men hoppas den går att tolka

Fjäril
0

Hej florre, Det var en detaljerad dröm, att du kom ihåg så mycket också. Jag fick en känsla om val i livet, att titta tillbaka på tiden som barn och vad du gjorde då. Något du kanske inte vill göra om - eller bör bearbeta. Klasskompisen, vad kan det innebära? Hur såg personen ut, vilka familjeförhållanden hade denne - fundera på allt sådant som kan tänkas ha ett samband till vart du är idag. Fundera också på hur dina tankar är, vägskäl och om du önskar en förändring. Kanske står det en lösning, ett svar runt hörnet. Jag brukar tipsa om att man ber om en förståelse till drömmen. Säg högt (eller inom dig själv) att du önskar förstå den mer. Kanske kommer du bara på svaret när du ringer en vän, läser en tidning eller äter mat. Vi kan få våra Tecken när vi minst anar det. Men analysera eventuella färger, symboler och annat du kanske kommer ihåg och försök som sagt se ett samband. Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

florre
0

Min gamla klasskompis var en vanlig vän bara och vet inget om hans realtion till familjen. Jag minns att vardagsrummet var stort och såg ändå mysigt ut. Men ska fundera mer på detta

Tack så mycket

Florre