Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 805 ggr
april4
0

Grushögar

När jag bodde på landet så hade vi en varmvattenberedare en trappa ner (alltså ingen källare). Väggarna runt om var cement halva vägen och resten var gjort av trä. Inga sprickor nånstans eller annat trasigt.

Varje morron bildades 3 pyramider av grus. Alla i olika storlekar. Jag tog bort dessa pyramider, men varje morron var  det likadant igen. Jag förstår inte vart gruset kom ifrån. Till slut så sa min syster att prova sätta kors gjorda av trä där och det gjorde jag. Efter det kom inte en enda pyramid av grus på golvet.

Någon som  kan förklara det? tilläggas att i det huset hände många andra märkliga saker.

Lollo86
0

läskigt det där lät :S

april4
0

Det tyckte jag med i början…………..kunde inte förstå vart dom kom ifrån(fortfarande ingen förklaring till det).Fundersam

Magi-cat
0

såvida det inte kan förklaras med att det rann ner något från taget så låter det typiskt för småfolksaktivitet. Inget farligt alls! Småfolk har ofta lite bus för sig.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lollo86
0

småfolksaktivitet??

april4
0

Vad är "taget" för nåt?

Opal
0

Mycket spännande. Vad mer hände i huset??

april4
0

Lampor tändes och släcktes turvist i över och undervåning. Inget fel i proppskåpet och elbolaget var där och kollade om det var nåt fel i själva elskåpet, men så var inte fallet. TV & Video gick på av sig självt.

En vintermorron, så var det sopat framför yttedörren och då hade ingen av oss varit ute och det hade snöat under natten. I ett av gästrummen luktade det lik eller nåt liknande  och alltid i 3 dagar. Vi bröt upp golvet men hittade inget. Dörren till Ladugårdsdörren stod vidöppen varje morron fast vi stängde den med hänglås.

Tiia
0

När jag sov i gästrummet hörde jag från våningen ovanför när någon gick tungt och släpade på foten.

Då var jag själv i huset.Gissa om jag blev rädd.

Opal
0

Vilka upplevelser du har haft. Inte roligt med liklukten usch. Har du frågat vilken/vilka som bodde där förrut??

Lollo86
0

läskigt att läsa sånt här mitt i natten när man snart ska sova :S

april4
0

Tyvärr så frågade jag aldrig vilka eller vem som var i huset. En dag på sommaren i juli så fick vi gäster. Dom sa att när vi kom och fr o m brvlådan till där dom parkerade bilen ca 5 m från bevlådan, så hade dom frusit, precis som om det hade varit mitt på vintern. Dom hade haft gåshud. Så det första dom frågade: är det nåt konstigt med huset?

Magi-cat
0

eh…jag menade taket - inte taget - förstår om det blev obegripligt…:-)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

april4
0

Ok…….då förstår jagGlad

storkenflyger
0

Där jag bodde tidigare ca två år innan jag flytta där ifrån börja jag få en hemsk lukt i mitt sovrum Jag hade det också i tre dagar första året Alltid börja lukten komma sakta på fredagen På lördagen var den så hemsk att min dotter inte ens ville gå förbi min sovrumsdörr som de stank Sent på söndagen börja lukten att försvinna Sen var man ledig från lukten tills nästa fredag Sista tiden vi bodde där var det varje dag Endast jag och mitt yngsta dotter kände lukten Alla andra sa att det inte fanns nån lukt Jag undrar fortfarande vad var de för lukt som bara jag och min yngsta dotter kunde lukta Sen att de hände andra saker i de huset under alla 15 år vi bodde där är en annan historia

Melina.
0

#3 Jag tycker också att det låter som en typisk 'småfolksaktivitet'. Men eftersom att det hände många andra saker i huset, så kan det ju ha varit något annat.

Tiia
0

Det kändes inte riktigt som positiv energi.