Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tipsråd
Läst 977 ggr
Sofiiiz
0

Att hitta sin lärare

Har länge känt att jag ska vidareutveckla mig medialt. Och har börjat lite smått med att gå kurs i medial utveckling, fick lära mig där hur jag kan meditera för att få kontakt med min guide. Och fick lära mig hur man stänger av när man inte vill ha kontakt.

Har inte lärt känna min guide än, och livet har kommit emellan så har inte lagt lika mycket tid på det som jag kanske velat.

Men känner att det är nått som kallar på mig nu, att det är dags på nått sätt att starta igång.

Men jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att hitta min "lärare". Gick mediala kursen hos Leo Eid och kände att den var toppen. Men då han inte har nått liknande just nu i kursutbudet, så vill jag söka fler vägar.(Kanske är ödets sätt att få mig kolla åt andra håll? )

Någon som har bra tips på hur man ska göra för att hitta den man ska utbilda sig hos? Har varit in på många hemsidor, men inte fallit för någon. Och vill inte skylta med att jag söker för mycket heller, för att slippa på "påhoppad" av folk som vill lära ut, men som inte är menat att vara den som jag ska ha.

Och hur man ska känna sig trygg med att våga låta sig vara medial utan att känna sig "mindre bra" än andra som kommit längre i den mediala banan. Känns som en prestigetävling ibland och jag tycker det är jobbigt.

Vad gällande utveckling, så har jag alltid känt att jag har helande förmågor som jag vill utveckla. Men också att det känns som jag ska vägleda människor, och lära andra att hitta sina vägar.

Hoppas nån vill dela med sig av synpunkter.

Fjäril
0

Hej Sofiiiz, Vad härligt att du känner som du gör, att du vill framåt och att du också tar dig dit! Mitt tips är att du börjar lyssna inåt, litar på dig själv och försöker intala dig om att den bästa "kursen" finns inom dig. Vi kan lära oss det ena och det andra av andra, men vet vi inte vårt egna sätt, det som känns bäst för oss själva så är det svårt att nå den där helheten. Jag tycker du bär med dig "tillräckligt" med kunskap för att forska vidare själv och den bästa vägen är genom övning. Du behöver inte känna att du måste nå din vägledare det första du gör, utan du kan öva på andra eller bara inom dig själv. Alltifrån att läsa av vänner, platser och saker, till att "resa" hem till någon för att lära dig att vara på olika platser mentalt. Jag har bara gått min egen kurs, därför vet jag att vi kan ta oss fram på egen hand, och efterhand så har du alla de kontaktar du behöver för att vara säker och stark i det du gör. Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

allhealing
1

Hej Sofiiiz,

jag är inne på samma linje som Fjäril,

Du har väldigt mycket färdiglagat i din egen inre gryta som är färdig att serveras inte bara till dig själv utan även till din omgivning. Du är så redo att dela med dig av din väldigt fina klarsynta självklara närvaro här i nuet.

Omgivningen vill ingenting annat än lyssna på det du har att säga. Gör det gärna med din egen kryddning. Du är väldigt intuitiv och du har redan ditt eget språk klart även om det just nu känns allt annat än klart. Det du behöver göra är att öva på det i verkligha livet. Det är då det klarnar för dig hur pass färdig du faktiskt är.

Tuta och kör och fel existerar inte, du behöver köra lite i diket för att lära dig att hålla dig på vägen =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet