Kan ett medium?
Hejsan
Jag tycker fruktansvärt mycket om min gamla sambo. Att säga att jag tänker på henne 24/7 och älskar henne vore ingen överdrift.
Med risk för att framstå som konstig genom fråga¨Er här inne tänker jag vara järv och fråga i alla fall.
Min fråga är såhär:
Kan ett medium se vad hon tycker om mig?? Om hon kommer att försöka att bli tillsammans med mig igen??När det kommer att inträffa osv.
//Tack på förhand
Hej,
Menar du om mediumet genom dig kan se detta? (utan att din exsambo vet om det)
Jag personligen anser inte att man bör "känna" via någon annan då vi tränger oss på andras privatliv på det sättet, däremot kan mediumet kanske känna om det ska bli ni igen - via dig 
Mycket har en mening här i livet och försök se till varför ni gick isär och så vidare. Vad kan förändras?
Sajtvärd på Övernaturligt
Det jag menar är att om jag skulle uppsöka ett medium. Kan denna när vi pratar se om mitt ex och jag kommer att bli ihop igen och om hon typ fortfarande tycker om mig och kommer att ta kontakt och vilja bli ihop igen. Jag är inte bra på att färklara men hoppas att du förstår hrur jag menar.
Är du med hur jag tänker??
Glömde att skriva att det gäller utan att mitt ex känner till det.
Vi har ingen kontakt!
Ja jag hänger med :) Mediumet kan känna delar av din framtid (även om jag nu inte tycker man ska delge sådant) och om det inkluderar din exsambo. Men vad säger din känsla? Om ett medium säger "nej, det blir inte ni igen", ger du upp då? Kan du inte ta kontakt med din exsambo?
#2,3 Ma brukar inte gå till medium i första hand för att få svar på såna frågor, utan till en tarottydare eller liknande. Men medium kanske också svarar på sånt. Oavsett, se till att du går hos någon som ska vara "bra" enligt andra. Och kom ihåg att det inte är säkert att det blir som mediumet eller tarottydaren säger, det är bara en vägledning.
Jag vet inte om jag skulle ge upp då men det är ytterst troligt.
Min kännsla säger nej absolut inte och det kan bli så, det. det svänger rätt bra.
Jag funderar på att besöka ett medium för att få svar. Blir det så eller inte. Ut ifrån det vet jag hur jag skall gå till väga.
Nej det kan jag inte. I detta fallet känner jag att initsiativet måste komma ifrån henne för att det ska bli något bra av det.
Jag tror att hon vet vad jag vill och tar jag komtakt kommer hon känna sig pressad. Därför är jag fast besluten att hon måste se hur det är utan mig och sakna och ta kontakt.
Om hon tar kontakt vet jag att hon saknar och har tänkt på mig på ett eller annat sätt. Blir liksom dom ett kvitto.
Skulle jag däremot ta kontakt så vet jag inte om det är det som hon egentligen vill. Skulle hon bli irriterad över att jag tar kontak så har jag brännt alla mina chanser.
#6 Tänk om hon känner samma sak, att hon väntar på dig och att du ska kontakta henne? Ett medium bör inte (enligt mig) ge några sådana konkreta svar - som ja eller nej eftersom vi själva bör gå och finna vår väg i livet. Däremot, som också Månkatten säger, kan man vägledas - men det är inte samma sak. Om din exsambo saknar dig så gör hon nog inte det mindre om du hör av dig. Och skulle så vara fallet kanske hon inte är rätt för dig ändå. Du gör självklart det som känns bäst för dig men glöm inte att vi själva besitter de bästa svaren.
Jag fårstår hur du menar fjäril.
Men i och med att jag har sagt vad jag vill och därefter slutade vi att vara vänner i och med att jag inte fixar att först bli ihop med någon, sedan bara vara vän.
Det är det som jag vilar mig emot. Att hon har sagt vän eller inget. det var för ett halv år sedan. Därför känner jag att vill hon så måste hon ta kontakt.
Du har rätt i det du säger att om hon saknar mig lär hon inte sakna mig mera om jag tar kontakt- men om hon inte har börjat att sakna ännu kan resultatet bli att hon blir arg över att jag inte accpterar att hon inte vill.
Den risken vill/vågar jag inte ta!
Skulle ett medium som jag träffar och får förtroende för säga att det blir hon och jag igen så måste jag vänta.
#8 Gör det som känns bäst för dig - det är ändå alltid det som är det viktiga :) Hoppas att allt löser sig till det bästa för dig - er!

Detta är dels en fråga om vett o etikett man läser aldrig av en person utan den har gett sitt medgivande för detta.
Jag tror inte ni själva skulle uppskatta om era ex eller vänner skulle ställa frågor om era känslor och ert innersta känsloliv så ngt man absolut inte ska läsa av utan tillåtelse.
Dessutom är det väldigt lätt att detta kan bli riktigt rejäla feltolkningar,'Vi hade för ngn månad sedan ett inlägg från en person som ställde just en fråga om en person hade känslor för henne,
Första mediumet sa att denna person inte hade några känslor överhuvudtaget för henne.
2 timmar sedan rungde hon ett annat medium som sa rent det motsatta och såg en sådan glädje och värme och sa att personen älskade henne.
En helt normal händelse skulle detta första medium läsa av motparten som är mot all vett o etikett man fått lära sig som arbetande medium och nu denna personen bråkat med sin chef eller med sina barn och är fly förbannand så naturligtvis känner ju mediet dessa negativa känslor och vem tusan skulle inte ´tolka dom känslorna som negativa och säga att dey inte b´var ngn kärlek i detta.
2 timmar senare så läser nästa medium av personen mot regeler om vett o etikett och då sitter kanske mot parten i vid datorn och läser en fräckis och skrattar så tårarna sprutar.
Så inte konstigt det mediumet då känner av denna glädje och då tolkar det som ngt positivt kärleks mässigt.
Så dels så är det som sagt var oetiskt att läsa av ngn annans inre och känslor om den inte gett sitt tillstånd och sedan så är det just den situationen då mediumet läser av och personen känslor är just då man känner av.
Så mycket osäker information att arbeta på detta sätt eftersom det är känslorna för stunden man känner. Plust mot alla regler om vett och etikett.
Fick ett mail härom veckan om en liknande situation där sittern var väldigt upprörd och arg på sin partner och mediumet säger att det finns inga möjlighter för denna relation.
Ngn månad senare går personen till ett annat medium och är nu inte så arg på partnern och då får hon ett helt annat resultat av mediumet.
För vi läser av energier och är det då en väldigt negativ energi för stunden så inte konstigt att vi då känner och får till oss ett negativt resultat.
precis likadant då när sittern ställer frågan och är glad och ser möjligheterna och är positiv för förhållandet så känner man av detta så kan vara jätte svårt att göra en tolkning på just förhållanden.
För 2 personers känslor som av gör och dessutom 2 personers beslut som inte mediumet överhuvudtatget kan avgöra för i slutändan är det personernas beslut som styr i slutänden inte mediumet. För mediumet kan bara ge en vägledning på hur man kan göra inte hur det blir.
Så att läsa av ett förhållande mellan två personer är ngt av det svåraste man kan ge sig på som vägledare men också den absolut vanligaste frågan.
Lasse
Om man i mitt fall uppsöker ett medium för att få reda på om man kommer att bli tillsammans igen.
Hur kan mediet se det om man inte tittar på den andra personens känslor??
Om mediet ser att man kommer att bli tillsammans igen förstår jag inte hur mediet kan se det om denne inte tittar på bägge parters känslor.
Det får du gärna förklara Lasse!

#11 du kan titta på själva situationen och på själva förhållandet och se möjligheterna och ge råd till sittern hur den kan hantera situationen du kan aldrig berötta för sitterna vad motparten ska göra eller har för känslor o planer.
För då bryter du direkt mot regelerna att inte läsa av ngn utan dennes medgivande vilket är en grov kränkning av den personliga intrigiteten.
Därför är man väldigt begränsad i just frågor om förhållande till andra personer.
Lasse
Om jag förstår dig rätt ska man inte göra det om man är medium men man kan? Eller??
Det måste vara svårt som medium att besvara min fråga om jag kommer att bli tsm med mitt ex om man inte tittar på hur exet känner.-
Ska jag vara ärlig så förstår jag inte hur det ska gå till alls.
Om medier säger att det kommer att bli ni två igen betyder det att exet är positiv till det, alltså exets känslor,
Om mediet säger att det inte kommer att bli vi igen så ser väl mediet att mitt ex är negativt inställd, alltså mitt ex känslor igen

För många år sedan var jag i ett förhållande som inte riktigt fungerade.
Vi hade beslutat att gå skilda vägar.
Men denna tjej ringde ett telefon medium och detta medium sa att det inte fanns några möjlighter till ett förhållande mellan oss.
För jag hade absolut inga känslor för henne dessutom såg hon flera kvinnor runt mig och att jag var ständigt otrogen mot henne.
Det var så fel som det kunde bli jag hade fortfarande känslor kvar för henne. Jag hade aldrig varit otrogen mot henne.
Men efter förhållandet var avslutat så förekom det flera kvinnor runt mig och det var väldigt rörigt i mitt känsloliv.
Troligtvis det mediumet såg och tolkade som otrohet men då var förhållandet redan avslutat.
Men detta samtal hos detta telefon medium blev så chock artat om min ständiga otrohet och att jag inte hade några känslor för henne.
Så det slutade med ett självmords försök.
Vid ett annat tillfälle då mina barns mamma var på en alternativ mässa så berättade ett mycket berömt medium o tarotläggare för barnens mamma att jag träffat en ny kvinnan och beskrev denna kvinna och att mina barn skulle få ett syskon.
Vad hade mitt ex med att göra att jag inlett ett nytt förhållande och även gå in och berätta om personliga saker om denna tjej för mitt ex och sedan att vi skulle få barn.
Ett riktigt grovt fel av mediumet att berätta om mig mina känslor och även berätta personliga saker om denna tjej för mitt ex det hade hon inte med att göra överhuvudtaget.
O hon själv var i ett nytt förhållande.
Nu hade detta igentligen inte ngn betydelse för hade tänkt berätta detta för mitt ex ändå.
Men det var vissa saker om denna nya tjej som var väldigt personligt för henne som inte ens jag skulle sagt till mitt ex.
Ngt barn det fick vi inte heller under den tiden vi var tillsammans.
Så bara möjligheter som man själv kan styra genom sina egna beslut.
Så varför i hela världen berätta detta för ngn som inte har med detta att göra sådant gör mig arg.
För går emot allt med vett o etikett o inte läsa av andra utan deras medgivande.
Lasse

ja det är ju det jag säger det är jätte svårt att ge en vägledning i detta med parrelationer utan att gå in på motparten.
Vilket man inte ska göra så fruktansvärt svårt att ge ett resultat.
Din motpartner kan ju fortfarande ha känslor för dig men så händer ngt som han blir arg på kanske ngt du sagt eller ngn annan sagt o så tar han ett beslut som ligger emot det troligaste resultatet och bryter förhållandet.
Men då måste man gå in och läsa av ngn som inte gett sitt tillstånd till det och ett brott mot den personliga intrigiteten.
Läser man av själva relationen så kan det finnas stora möjligheter att det ska bli ett jätte bra förhållande och du får då ett råd att satsa på detta. Men din mot part kanske inte ser dessa möjlighter och gör ett annat val.
Det kan aldrig ett Medium styra över varken sitterns eller partnerns egna vilja.
Därför man bara kan ge en vägledning på hur man kan göra inte på hur det blir.
En kompis la kort på mig på en mässa han sa att jag skulle på en fest veckan därpå vilket stämde.
Han berättar att två kvinnor kommer uppvakat mig på denna fest och att kvinnan i rött skulle bli en riktigt bra kärleks relation.
Mediumet hade rätt det var två kvinnor som uppvaktade mig på denna fest o den ena hade en röd klänning.
Men jag var redan lite små förtjust i dena andra tjejen och hon i rött och henes barn o mina barn gick inte i hop överhuvudtaget.
Så jag gjorde ett annat val en vad mediumet föreslog jag gick på min kärlek och mitt logiska tänkande med bråkande barn.
Detta förändrade ju hela resultatet på mediumets reading eftersom jag gjorde ett annat val.
Jag träffade en kvinna som varit hos ett medium som beskrev att hon skulle träffa ett medium och det skulle bli en kärleks relation.
Jag får säga att den beskrivningen mediumet lämnat på mig var klockren och mediumet hade även beskrivit specifika föremål jag hade med exakta beskrivningar o även lämnat så bra beskrivningar på min barn.
Så fanns inte några tvivel på vem mediumet menade men ngn kärlek blev det alldrig jag hade inte dom känslorna för henne och tog då ett beslut att bara vara vänner.
Även om mediumet sa ngt annat till henne.
Förra året på en tarotkurs där alla elever får lägga en stjärna på mig och skriva ner det o lämna det till mig så går vi igenom läggningen efteråt.
Alla 9 personer hade skrivit upp en kärleks relation till en speciell person. Jag kunde mycket väl känna igen kvinnan dom beskrev eftersom det var en kvinna i mitt umgänge.
Även om alla 9 mediumen skrev detta som en kärleksrelaton så har vi inte inlett ngn kärleks relation däremot har vi inlett ett affärs samarbete.
Så helt och hållet våra egna beslut som styr o inte dom råden vi får med vår intuition men i alla exempel här så är det två olika personers beslut som styr efter som det rör parförhållanden. Möjligheterna har helt klart varit möjliga men ngn av parterna har tagit ett beslut som förändrade resultatet mediumet sagt.
Lasse
Hej igen
Intressant det som du säger Lasse.
Nu vet jag inte om det ens är lönt att besöka ett medium nu när jag har läst igenom det som du har skrivit.
Känns inte som att jag kan lita på vad mediet säger.
Om mediet säger att det kommer att bli vi igen och du säger att det kan ändras när som helst är det heller inte tillförlitligt och bortkastade pengar.
Om mediet säger att det blir vi igen så utgår jag ifrån att det blir så om nu mediet är seriöst.
Vad är poängen med att besöka ett medium om man inte kan lita på svaret om det nu ändras hur som helst som du säger???
Jag vill ju vara säker på att det blir som hon/han säger!

Det mediumet säger är en rådgivning på hur du kan göra och den troligaste vägen som sker.
Men den egna viljan kommer du aldrig någonsin från för den är vi födda med och den använder vi och inte ngt varken vi medium kan styra eller inte heller ande världen.
Du kan få en väldigt bra vägledning på hur du kan hantera situationen och hur du kan underlätta för att relationen ska bli bättre men du kan aldrig ändra på din partner det måste han själv göra med sina egna beslut.
Man kan ju få till sig råd om hur du ska göra i en specifik situation och hur du kan möta din partner utan att jag får till mig specifika saker om din partnern.
Men din partners beslut kan jag aldrig påverka eller göra ngt åt som medium.
Så finns ingen i hela världen som kan se vad som sker i framtiden men man kan ge en vägledning genom att se möjligheterna som kan ge en oerhörd hjälp i dom beslut man ska göra.
För att få den ultimata hjälpen så borde bägge parter var med när man tittar på förhållandet.
Det är inte heller ovanligt att jag gör sittningar där bägge parter i förhållandet är med under vägledningen. senast i helgen gjorde jag 2 sådana readingar där bägge i förhållandet satt med o då är det ju mycket lättare för då har man bägge parters tillåtelse.
Lasse

Det är igentligen inte konstigare en om man går till en familjerådgivare och får råd av denna.
Det blir ju inte som familjerådgivaren säger om du iinte lyssnar på råden och tar dom besluten som du får råd att göra.
Du kan följa råden eller du kan ta ett beslut att inte följa rådet.
Precis det samma vid en medial vägledning det är råd men det är du och partnern som tar besluten om ni vill följa dessa råd eller inte precis som hos familjerådgivaren eller någon annan rådgivare.
Bara för ngn säger ngt så blir det ju inte så om man inte arbetar för det,
Lasse
Det som du skriver handlar om att man får vägledning och det kan hjälpa mig.
Men om inte mediet kan se om vi blit tsm igen eller inte så finns det väl ingen vägledning kring det heller?
Eller tänkert jag fel?
Menar att om det inte finns något förhållande i sikte hur kan man då ge vägledning så att det på lättast sätt blir som jag vill?
Det som du skriver att man inte ska "känna" på en anna persons känslor och vilja utan att denna är med på det förstår jag men det är i min situation helt avgörande för om jag ska få svar på min fråga eller inte. så vitt jag vet måste mediet göra det för att se om hon och jag blir ihop igen i och med att hon ör mittpunkten i min frågeställan.