Möte med Guide
Nu delar jag med mig av min upplevelse.
Har försökt otaliga gånger under väldigt lång tid mediterat för att få kontakt med min andliga guide.
Jag är medveten om att jag har med mig dem i min vardag, men vem det är, varför etc. har jag aldrig lagt någon större tanke vid. Det är vad det är…
Nyfikenheten efter så många andras erfarenheter tog dock överhanden tillslut och jag har gjort väldigt många försök.
Från början hände verkligen ingenting mer än att jag hamnade i djup Meditation.
Efter några gånger så uppenbarade sig stora berg framför mig och det blåste väldigt.
Körsbärsträd kom en annan gång.
Efter många gånger så förstod jag att jag var i Asien.
Har fortsatt med guidade meditationer men det har verkligen inte gett någonting. Jag har gått genom skogar, promenerat på strandkanter, och jag har suttit vid eldar men aldrig någonsin har någon guide uppenbarat sig, ur många ljus och bollar som än presenterats i meditationerna.
Men senaste gången så hände något förtjusande då jag åter satt vid elden där man skulle få möta sin guide, än en gång.
Plötsligt kom det in en man med mask och bad mig följa med längre in, bort från elden, genom en gång i bergsväggen. Och jag följde efter.
Vi gick in i grottväggen bort från elden får att komma in till ett rum bakom det som jag befann mig i.
Inne i berget fanns en stor grotta med ett stort stort rum där en väldigt stor buddha var stationerad en trappa upp, och ner för den robusta stentrappan trappan kommer en japansk krigare och överräckte mig ett svärd där jag satt mg på golvet.
Jag kände ro och frid, och sedan lämnade han mig. Jag försökte formulera en tanke - vad skule jag använda svärdet till? men han hade redan lämnat mig. Då kommer det in en geisha som målar två streck på mina kinder.
Jag tolkade det som att hon menade att jag skulle stå stark och fortsätta att "kriga" för det jag tror på, innan hon också lämnade mig.
Sen gick jag tillbaka till elden innan det var dags att ta farväl och bege sig hem…
Detta var otroligt spännande. Men skeptisk som jag är så undrar jag nog om jag inte inbillade mig allt iallafall…
Fast det var ju så logiskt att guiden äntligen uppenbarade sig. Samt att jag blev medtagen till ett helt nytt ställe. Det känns inte konstigt att jag aldrig träffat min guide på de vanliga guidade meditationerna, i skogen, vid vattnet, vid elden… jag hade ju varit på fel ställe hela tiden!
Oavsett om detta är inbillning eller inte så var det en fantastisk härlig upplevelse!
Vad tror ni? Hur har era möten med era guider sett ut? 
vilken härlig Meditation!!
och äntligen=))
Jag läste någon beskrivning här om hur man kan pröva att ta kontakt med sin vägledare och följde det. Jag gick ner för en trappa i ett bergrum, in i en lång tubnnel, kom ut vid en strand, gick till ett tält på stranden, men ingen var där. Jag gav inte upp för det men blev lite fundersam. Som i en infälld bild ser jag då en "skrynklig gammal gubbe" i ovanliga kläder, lite inka/samekorsning kanske om det klädmodet nu finns, han satt i ett likadant tält på en likadan strand men på en "lägre nivå" och ojade sig på skämt om hur svårt folk har det för sig nuförtin, och här kokar man kaffe och ställer till kalas men dyker gästerna upp, nejdå det gör de minsann inte och här har man gjort sig till och haft besvär, som om det inte fanns annat att göra en så fin dag som idag och tänk vilket väder vi har haft…
Vi har funnit varandra senare och fått igång en början till kontakt och dialog, men inte på det sättet. Men det bidrog nog till att komma på spåret.
Det låter kanske rätt knäppt men så gick det till.
Inte knäppare än min historia… 
Tack för att du delar med dig! Det är superspännande att höra alla andras berättelser.

Jag ska göra om min resa snart, nu är jag supernyfiken på en fortsättning - om det blir någon…
Vilka spännande berättelser! Jag har träffat min guide ett par gånger, jag har aldrig sett hans ansikte så tydligt, men ungefär hur han ser ut. Det mest intressanta med dessa möten har dock varit de symboliska gåvorna jag har fått av honom som jag har fått klura lite på… Jag har träffat på honom i Meditation, i en skog, under en stor vacker ek. Stränder har hittills inte alls funkat för mig, vilken typ av Meditation jag än testat på. Varje gång jag har träffat min guide har jag haft svårt att lämna honom, vill stanna bara "lite till". :)
Underbart Stark, tack för att du delar med dig!
Det, efter att föda barn är det mest fantastiska man kan göra/vara med om - dessutom börjar din resa nu - och självklart kommer du göra om den snart!
Sajtvärd på Övernaturligt