Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 5563 ggr
[Völva]
2

Lägga TAROT!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar sakna att lägga tarot, jag har hittat en kvinna i USA som lägger tarot via Nätet. Hon tar foto på läggningen och skriver ner betydelserna av korten. Det tar hon inte många hundra lappar för - jag tror 300-400 kronor för en fråga eller var det tre frågor?

Hur gör ni som lägger tarot? Gör ni det via telefon, fysiska besök, brev eller liknande? Jag har spått på en tarotlinje i fyra år…det som fick mig att sluta var inte kunderna…

Det jag tyckte var roligast var att spå på mässor där man fick fysisk kontakt med personen som man skulle spå. Men då var det en ny kund var 10 minut, för 100 eller var det 150 kronor per person från det att massan öppnade på Lördag morgon till mässan stängde på söndagen mellan 10-18. Det var ett tag sedan!

Jag såg en kvinna när jag var på besök på en mässa innan jag själv stod, som la tarot inte på tid, utan folk fick köa. Hon hade inget block där folk fick skriva upp sig som jag hade!

Jag höll också på med automatisk skrift - hur många gör det idag?

Hur många här inne ordnar kurser i Tarot…Nu har jag varit jätteslö och har inte letat själv…Vad skulle en kurs kosta??? Vad går man igenom då? Jag antar stora och lilla arkanan…

Jag kanske har kvar mina kunskaper om Tarot någonstans i skallen…Det skulle vara kul att lägga lite kort kanske här på iFokus - en fråga till de tre första som vill ha en läsning - jag undrar vart jag har lagt mina tarotkort - jag trot jag slängde dem för de - vad jag kände - hade tappat kraft

Fjäril
2

Hej, Jag använder mig inte av tarotkort på det sättet men har två fina "lekar" med våra Ärkeänglar. Ibland drar jag ett kort när jag vägleder personer. (eftersom alla sätt att vägleda på går hand i hand, så svarar jag också :) Jag för min del blir okoncentrerad av korten (men det är inget fel i tarot) utan för mig känns det bäst "på fri hand" - men som sagt, alla sätt är bra. Jag vägleder enbart via internet (förutom de närmsta, vänner osv) nu förtiden och detta sker enbart via mailkontakt.

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
0

Jag glömde ju säga att inne på Tarot.iFokus är de hejjare på detta med kurser och olika "lekar". Kika in hos dem om du vill (också)

[Völva]
0

Tack snälla fjäril Skrattande

Du är alltid lika informativ och gullig! Det ska jag göra!

Jag har precis nu köpt en tarot lek via Amazon.com - Den är helt galen…mer info senare. Jag kommer få vänta mellan 20-30 dagar innan jag får den…

Fjäril
0

Spännande, berätta mer sen då :)

[Månkatten]
4

Jag har arbetat som tarottydare, men jag tycker att det låter väldigt dyrt de exempel som du tar upp Völva. Jag brukade ta 250-300 kr och så satt vi tills kunden kände sig klar. Ibland tog det 30 min och ibland över 1 tim. :)

[Völva]
2

Okej!

Då undrar jag hur många läggningar du gör per dag!? Hur många år har du lagt tarot? Vad läser du ut av korten? Följer du tarotbokens betydelse eller får du visioner när du lägger tarot? Hur är det med din stresstålighet om du får samma frågor om hur ser min framtid ut 10 gånger per dag/5-7 dagar i veckan? Hur klarar du trycket att jobba med folk som frågar samma fråga gång på gång!

Jag klarade av mellan 2-4 läggningar i timmen mellan 09-18 och ibland även kvällar och helger i fyra år. Samtidigt som arbetade jag privat under 6 år, 4 av åren var jag samtidigt på en tarotlinje! Jag hade två jobb!

Jag stod på mässor och spådde folk var 10 minut 16 timmar på två dagar! Sedan återvända till tarotlinjen efter mässhelgerna!

Om man är populär så kan priser vara en slags sätt att få folk som verkligen vill ha svar på specifika frågor och vill utvecklas. Om man är "billig" så har jag upplevt att folk inte tar än på allvar eller utnyttjar äns "godhet! Men det kanske är bara något som folk gör när de får veta att jag har mött ljusvarelser och änglar! Då kan folk inte uppföra sig riktigt korrekt eller respektfullt! Pengar var ett sätt att få vissa människor att respektera än. Men det kanske du inte har råkat ut för!? Vad vet jag?

Men saker har ändrat sedan jag la av! På den tiden jag spådde var konkurränsen inte lika stor! Jag hade massor att göra! Det kanske är hårdare konkurrans nu och då får man kanske vara billig!!

Folk kan välja vart de vill spå sig - om de inte vill betala så kan de gå och spå sig på gratis linjer som spådom.se och twice!

Magi-cat
1

Jag har också lagt tarot och gör det ibland ännu.

Hur mycket man tar betalt är ju också beroende på om man betalar skatt eller inte. Jag betalade alltid skatt, och hade tarot med i mitt företag.

Satt några gånger på mässor och tyckte det var väldigt roligt och utvecklande! En utmaning att lära sig skärma av allt runt om och fokusera just på personen framför, nya hela tiden. Jag hade ingen tidsbokning utan folk fick passa på…Jag tog 150:- (rätt många år sedan) och med allt avdraget blev det inte många korvören över för intensivt arbete, men roligt var det och givande på annat sätt.

Jag gick kurser hos Ylva Trollstierna och tycker hon är helt suverän i sitt tarotkunnande och med en så gedigen erfarenhet. Trevlig dessutom!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Völva]
1

Fortsättning på #6

När jag la tarot så krävdes det av mig att jag skulle göra kunden nöjd inom 10 minuter, vara klockren i alla svar upp till 90 %, tidsangivelse skulle finnas i svaret som ska slå in då man har sagt. Om man inte klarade av detta så var du en falsk spåkvinna. Kunden skulle inte ens behöva ställa en fråga; Utan det skulle man veta innan folk ringde. Inte nog med det så skulle du vara som 118100 med alla kunskaper i världen. Helst av allt så skulle man även ta hand om folks problem och lösa dem åt folk.

Jag tycker det är skönt att, man inte längre behöver kalla sig spådam, fortune teller eller psychic när man spår i tarot, utan nu kan man kalla sig tarottydare och då slipper man spå utan bara tyda. På den tiden då jag spådde så var det stor skillnad på tarottydare och spåkvinnor. Det kanske är så idag med!

Vem som helst kan ta upp en tarot lek och lära sig stora och lilla arkanan. Lära sig kortens olika betydelser och lära sig olika läggningar. Sedan tyda detta! Det är något helt annat att lägga tarot och få visioner medan man lägger dem!!! Det tar mycket mer kraft, tid och energi av den som lägger Tarot!

Jag kan också läsa av tarot efter medföljande boks förklaringar på vad korten betyder - men det blir ofta fel och stämmer inte med min intuition. Förklaringarna är gjorda så att det ska vara en generel bild av alla tarotläggningar. Med erfarenhet så får man kombinationer som man känner igen i olika situationer…

[Völva]
0

Jag instämmer att det var kul att stå på mässa, att man fokuserade på kunden framför och det var en ström av nya ansikten och frågor. Det är lärorikt precis som du sa! Du tog 150 kronor - undra vad folk tar idag att stå på mässa och spå tarot?!

Mässa är lönsamt för att visa upp sig och det är jättebra reklam!

[Völva]
1

#6 om du tycker att några hundralappar är dyrt!

Vad tycker du om att Sylvia Brown tar 500 dollar (ca 5.730 kronor) för en telefonavläsningar.

och hennes son Chris tar 300 dollar (ca 3581 kronor) för en telefonavläsning.

Jag vet inte hur det är med dig, men jag har haft kunder som har ringt varje dag med samma fråga - det ända som hjälpte att släppa deras beroende (för det finns folk som blir beroende av tarot och annan divination) var att höja priset. Det gick inte att resonera med dem, för många blev hysteriska, skrek och krävde att få hjälp för de led - det var som att se en form av abstinens från något som de var beroende av. Det är hemskt att utnyttja dessa människor i deras svaga stund. Jag gjorde inte det och fick ta mycket skit för det! Jag hade en regel, om någon frågade samma fråga flera gånger så blev de portade en månad från mig. De ska betala hyra, mat, räkningar och det ska gå förre spådomar! Det är inget sunt uppförande!

Det finns även folk som försöker få än att bli kompis med än, så att de får fri tillgång till en som spåkvinna utan att betala.

Det finns folk som använder katastrofer för att få medkänsla, men igentligen handlar det om något vardagligt!

Jag hoppas att den tiden är förbi!

chik
1

Tarot kort""För mig är Väldigt personliga..Skulle aldrig sända efter en sådan Sak.ursh vad mycket dåligt energi den har med sig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Amandla
7

#11 Det är bara att rena leken så är den fri från gamla energier, man kan ladda den med ljus direkt och sen är det bara att sätta igång. Jag skulle aldrig låta nån sån grej hindra mig från att köpa en lek jag vill ha. Sen förstår jag inte skillnaden heller mellan att själv skicka efter en lek och mellan att beställa den genom en butik, den måste ändå skickas för att komma dit. Flört

[Månkatten]
9

#6-10

Völva, jag har lagt taot i 20 år - och jag är duktig på det jag gör. Anledningen till att jag anser att man inte ska ta så mycket betalt är för att det är en rådgivning som är baserad på någons tro på ödet och tarot. Jag såg inte tarottydning som ett yrke som man kan arbeta ett visst antal timmar och sedan sluta (som jag förstår att du har gjort). Jag arbetade som det vid sidan om andra sysslor, syftet var inte i första hand att tjäna pengar - utan att hjälpa och vägleda folk i livet. Det är ju det tarottydning är till för eller? Att hjälpa människor…

[Völva]
2

Okej Månkatten!

vi har olika åsikter!

Jag tänker inte sälja ut min gåva billigt, om folk vill ha hjälp - så är Personlig utveckling av egen kraft - helt gratis. Det kostar inte en spänn! Om de vill söka hjälp så erbjuder jag en tjänst - det ska jag ha betalt för. Jag kan inte leva på luft! Jag vägra stödja billig arbetskraft! Jag har jobbat gratis - det visade få personer respekt för, när jag tog betalt så fick jag mer respekt!

Det är min erfarenhet!

[Völva]
1

Men jag kanske ska lägga ner! Det verkar vara väldigt få som vill öppna sig mot högre krafter - jag tycker många människor vill att personer som jag ska öppna upp dem, ge dem mina guider/änglar och fixa hela deras liv utan att de gör ett skit. Det är en utveckling som jag inte ställer mig bakom

[Völva]
0

#13 Jag har lärt mig att den ända som kan hjälpa mig - är jag själv! Det är då den största insikterna om mig själv har uppfyllt och frigjort massor av problem. När jag har lyckats så har jag fått den största belöningen av dem alla! Inre harmoni!

Jag har hjälpt folk gratis, men det var inte förrän jag tog betalt som folk respekterade mina visioner - annars blev flera kunder beroende av mig och mina spådomar. Det är inte bra för någon

Jag har även spått mig själv, då sparar man väldigt mycket pengar, med tanke på att alla har en medial gåva - varför använder inte folk den då? När det är sådant bråk om priser!

Min fråga är: Om alla är mediala och tycker att folk som "hjälper" människor ska göra det för så lågt pris de kan. Varför gör inte folk jobbet själv - det är helt gratis?! De kan lyssna på sin guide, intuition eller försöka lösa sina problem med allmänbildning?! Det är min åsikt!

Fjäril
0

Völva, gör det som passar dig bäst! Följ din väg, det är alltid den rätta!

Man kan ta till sig av andras tips och ideèr (vilket är bra många gånger) men i slutändan så behöver vi lyssna till oss själva och följa det som känns rätt!

Kram!

[Månkatten]
5

#14, 15, 16. Det handlar inte om att vara billig arbetskraft, det handlar om att hjälpa människor. Har man inte förstått det är man väldigt fel ute…

Völva, jag tycker inte heller att du låter speciellt ödmjuk met de personer som vänder sig till dig som tarottydare… om man inte kan visa de man ska hjälpa och vägleda ödmjukhet och respekt - är det lika bra att man slutar innan man gör någon illa. Så du kanske borde sluta precis som du föreslår…

Sen bör du inte spå dig själv. Hur duktig och erfaren man är, har man svårt att vara objektiv när man lägger kort för sig själv. Detta då symbolerna i tarot "talar" direkt till vårat omedvetna, och därför är svåra för oss själva att ha ett objektivt förhållande till… Inget jag rekommenderar att du fortsätter med… …