Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1518 ggr
vanlin
0

Obehaglig känsla...

Ursäkta för det långa inlägget, hoppas ni orkar läsa iaf! Glad

Det är så att jag brukar vara kattvakt åt en katt som heter Vilma ganska ofta då hennes ägare brukar åka till sitt landställe. Ägarna till Vilma bor i ett ganska stort hus med en undervåning. Hur som så är det verkligen läskigt där! Varje gång när jag kommer dit och ser efter Vilma så hon får ny mat, nytt vatten mm. så får jag alltid en konstig känsla, man känner sig liksom iakttagen, så pass iakttagen så jag knappt inte vill vända mig om för att titta så det verkligen inte är någon där. Undervåningen går jag inte ens ner till…

Senast igår så hände det faktiskt två märkliga saker.
Jag gick till deras kök för att ta mig lite glass. Jag tog fram glasspaketet och lät paketet stå framme med skeden i för jag tänkte hämta lite mer senare. Jag tog min glass och gick och satte mig vid datorn som är i ena delen av vardagsrummet, en bit ifrån köket. Vips så ramlar skeden ut ur paketet och ner på golvet helt plötsligt, så jag går dit och plockar upp den. Det finns verkligen ingen chans att skeden skulle kunna åka ut ur paketet och ner på golvet av sig självt för den låg verkligen stabilt i glasspaketet. Det som var lite konsigt var att den hade ramlat ca 1,5 m från bänken där glasspaketet stod, nästan som om det var någon som hade slängt den en bit… Jag blev då lite smårädd men gick tillbaka och satte mig vid datorn.
Som inte det var nog.. Helt plötsligt hörde jag hur radion satt igång ca 3 min efter jag gick tillbaka och satte mig i några sekunder. Det lät precis som om det var dålig mottagning. Radion var i köket. Då blev jag verkligen rädd!!

Det har hänt lite andra saker också, känns som om jag kan skriva hur långt som helst. Men vad tror ni? Är det någon/något som spökar där? De som bor i huset har aldrig sagt något till mig att de har upplevt något konstigt.
Jag vet inte vad jag ska göra, för det känns inte ens kul att gå in till det huset längre Rynkar på näsan

Michael C
2

Saker byter plats, försvinner, dyker upp igen osv. Jodå sådant förekommer. Ibland är det svårt att skilja på vad som beror på att man själv är förvirrad och vad som faktiskt "inte är möjligt". Det gör väl buset så mycket roligare förstås. Jag väljer att hantera det på samma sätt som om det vore grannens busiga ungar ihop med ens egna ungar som firar 1:a april. Med den energin är det heller inget att vara rädd för eller oroas av. När man gör varma mackor och är jättenoga med att hålla reda på de olika påläggen under osten men de ändå hamnar på fel tallrik när man delar ut dem, då säger man åt busungarna att nä nu får ni väl ändå ta och ge er! Glad De har ett hjärta de med och blir ofta snällare och stillsammare om man åtminstone håller med om att de är fiffiga på att hitta på bus.

Förhållningssättet är allt. Därefter kommer frågan om vad det beror på men den är inte viktig längre när man kan förhålla sig till det på ett avspänt sätt och bara acceptera att ibland lägger man ifrån sig saker och glömmer var alldeles på egen hand, ibland får man "hjälp" att tappa bort dem.

Michael C
2

PS. Det finns inget roligare än att försöka skrämma någon som faktiskt blir rädd. DS,.

Amandla
0

vanlin, har du sett vår Hjälptråd, den ligger klistrad högt uppe till vänster. Där hittar du goda råd för att hantera din rädsla Glad