Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1592 ggr
[mia-38]
0

Har alla en guide?

Det skrivs så mycket om guider.
Men har alla en guide?
Har jag en?

[Shamanwolf]
2

Visst har du det Mia vi har alla en eller flera,kan vara både änglar och dom som levt som människa,både anhöriga och andra.

Ingen blir utan alla har någon Cool

Jag har bara en medan en del har flera Glad

[mia-38]
0

Varför märker jag då inte utav de som alla andra gör?
Många vet till och med ders namn…

Är lite nyfiken…Flört

[Shamanwolf]
2

Det har jag egentligen inget vettigt svar på men ofta söker vi dom stora bevisen och missar lätt dom där enkla små.Kommunikationen har vi redan sen är det den svåra biten att våga lita på det vi får till oss ,men den finns där naturligt från födseln .

Inte alla märker av sina guider eller vet namn men hur det är finns Tecken som vi lätt missar eller viftar bort med ach det var nog bara inbillning för vi tror ofta att det ska ske stora under och ting medan dom ofta är enkla och odramatisk Glad

Fjäril
1

Hej hej Mia, Ja det är klart, du och alla andra har en eller fler guider/vägledare runt sig. Vissa har vi under olika perioder när vi behöver dem för olika situationer medans någon står vid vår sida "hela" tiden. Om vi ber att få möta vår guide/vägledare vid en Meditation (eller när vi sitter ner avslappnat) så brukar vi kunna känna deras närvaro, samtidigt också lära oss att förstå när de är nära, hur de ser ut och vad de heter. Detta "kräver" övning eftersom det handlar om oss och att vi behöver vara avslappnade och i balans. Det är svårt för dem att nå oss och med det har vi svårt att känna av dem om vi inte är trygga i oss själva. Man kan börja med att be om vissa Tecken som de kan visa sin närvaro med om man vill :)

Sajtvärd på Övernaturligt

[mia-38]
0

Nu börjar jag förstå…..
Flera har sagt att jag har en manlig gestalt på min vänstra sida som ofta tittar mej över axeln.
Ofta domnar jag bort på ryggen….just på den sidan. Närvaro?

Kan detta vara just min guide??

Fjäril
1

#5 Ja, lyssna till din känsla! Be din vägledare hjälpa dig att förstå när denne är dig nära. Just så att du ska förstå, Tecken för dig! Kram!

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
1

Jag är helt övertygad att alla har en eller flera guider.

Som jag uppfattat det en huvud guide som är med oss från vi föds till vi dör och finns vid vår sida 24 timmar om dygnet.

Sedan har vi hjälpare som hjälper oss beroende på var i utvecklingen vi står och som kan bytas ut beroende var vi behöver under utvecklingen.

Sysslar du med healing kan man ha en eller flera guider som hjälper en med det osv.

Detta med guider kan nog vara väldigt individuellt från person till person och vad man sysslar med.

Guid kontakten tror jag själv är så vardaglig att man inte tänker på den alla gånger.

Dom komunicerar ju med hjälp av våra tankar och inte alltid vi tänker på om är det vår egen tanke eller kommer tanken från annat håll.

Typiskt skulle jag vilja säga när man tänkte göra ngt speciellt och så dyker det upp i tanken att man ska göra ngt annat.

För några år sedan så blev jag försenad när jag skulle till arbetet så jag trampade lite extra på gasen  den dagen. så det gick rätt så fort.

I mina tankar kommer det upp att jag ska sakta ner men jag själv har ju bråttom så jag lyssnar inte.

Helt plöltsligt så säger min tankar till på skarpen om att bromsa men jag lyssnar inte då heller och på andera sidan kurvan kör en lastbil ut på vägen.

Jag kör rakt in i lastbilen o bilen blir bara skrot och jag klarar mig med en lindrigare skada.

Men en typsisk kominikation från guiden men jag lyssnade inte.

Jag tror alla har liknande upplevelser att man fått varningar eller råd i tankarna men man har inte lyssnat.

Så vi missar mycket av vad guiderna säger för att vi inte lyssnar eller slår bort dom tankarna som är guidens sätt att komunicera med oss på.

Det tog många år innan jag lärde känna min Guide och mitt ande team.

Även om jag medvetet mediterade för guide kontakt så tog det flera år innan jag fick namnet på min guide.

Första gången jag upplevde och fick veta mer om min guide var under en reinkarnations resa då jag upplevde ett liv som jag trodde var ett tidigare liv.

När jag sedan började lära känna min guide och när jag började med trance mediumskapet då min guide pratade genom mig så kom det fram ännu mer om min guide och hans liv som var det jag även upplevde som ett tidigare liv vid en regresion.

Vi brukar i mellan åt ha vägledda meditationer med inriktning på att lära känna sin egen guide och dom flesta får då en kontakt med sin guide o får reda på lite mer om guiden.

Men all info kommer inte på en gång utan blir mer information efter hand ju mer man pratar med guiden ju mer info får man.

Men låt aldrig ngn annan berätta om ve din guide är har så många gånger råkat ut för deltagare som inte kunnat ta emot sin guide eftersom dom varit hos ett medium som berättat vems deras guide är och när dom själv träffar guiden är det inte det mediumet sagt så dom har inte tagit emot kontakten utan väntat på ngn annan i stället.  Tyvärr

Du kan alltid prata med din guide o den lyssnar på dig oavsett om du vet eller inte vet vem det är.

Lasse

[SallysPigge]
1

Jag måste bara ställa en fråga: Ni säger att man har en eller flera guider, varför har en del en och andra fler?

tarotlasse
1

# 8

Tror alla har fler en 1 guide men olika beroende på vad vi behöver för stunden.

Men att huvud guiden alltid är den samma  hela livet ut.

o att  andra dyker upp efter hand beroende på vad vi själva väljer för inriktning i vår utveckling under livet.

För vi är födda med en egen vilja och kan välja olika vägar i livet.

Beroende på vilket val vi gör som avgör vilken typ av guide o hur många du behöver för det valet du gjorde.

Men huvud guiden är alltid den samma oavsett val.

Jag har min huvud guide sedan har jag en healing guide ytterligare en som hjälper till under trancen.

Sedan har jag två till den ena  av dom har jag märkt hjälper till väldigt mycket under healingen.

Men den 5e så vet jag bara vem det är men inte vad den sysslat så jag vet inte vad den har för uppgift. Han har bara sagt att det får jag veta längre fram i min utveckling.

Lasse

[Shamanwolf]
2

# 9 Inte alla har fler guider det är helt beroende på vad vi väljer.Jag valde enbart Wolf för han täcker allt som behövs,samma valde Wolf enbart mig under sin lisvtid så ingen mer varken finns i vår närhet eller kommer att slå följe.Det är Wolf och jag och skulle nån försöka slå följe med oss så åker han eller hon ut illa kvickt för det är så här vi vill ha det och trivs utmärkt.

Hans biologiska  bror Pedrite har försökt men det är en  lymmel så han åker fortare än kvickt när han gör sina tappra försök att lägga sig i.

Sen har ju många fler än en men det där beor ju på vad vi behöver och väljer in i våra liv.Glad

[SallysPigge]
1

#9 Intressant det du skriver det får en att fundera på vem eller vilka man själv har. :-)

[skymningsaga]
1

Lite komiskt detta med att söka sin guide. har varit så allafall för mig. För jag har alltid velat ha något mer än det jag fått till mig. Så jag har gjort det lite krångligt för mig. Jag får helt enkelt acceptera att det är en äldre indian och jag vet ej hans namn eller något om honom. Men han är min guide och han ger mig Tecken på sitt sätt.

Men jag hade allt bra viljat ha en kontakt där man förde dialoger. men ikke sa nikke.

tarotlasse
1

Ja det är så olika från guide till guide och person till person hur man uppfattar kominikationen o hur mycket kominikation det blir.

Min huvud Guide är väldigt vältalig och inte ovanligt att han i trancen kan prata oavbrutet i 1 - 2 timmar i sträck med massor av information.

Däremot min healing guide är väldigt få ordig så om han pratar överhuvud taget  ger  han bara den absolut nödvändigaste informationen absolut inte mer och väldigt enstavig.

En tredje ett barn som kommer igenom i trancen.

För att höja energien är väldigt skojfrisk busig och lockar till skratt och även detta barn kan prata väldigt mycket o ge en otrolig information o har en kunskap som ligger betydligt högre en ett barns nivå.

Dom två andra dom är också väldigt få ordiga och säger oftast inget ting utan bara visar sig hur dom ser ut.

Så precis som hos oss mäniskor så väldigt olika från individ till individ även hos guiderna.

Lasse

yamher
4

jag har min farfar och han kom till mig efter jag föddes eftersom han fortfarande levde när jag föddes men dog strax efter. Han har varit den som har följt mig genom livet. Han finns fortfarande kvar nu snarare som en anhörig snarare än skyddsängel. Min skyddsängel är som min andra hälft. han följer mig i stort sett överallt 24/7. Han ser till att jag e trygg, skyddar mig, hjälper mig, påminner mig att jag inte e själv. Skojar gör han också ;)

Min mentor ger mig gåtor att knäcka, frågor att fundera på och svarar så gott han kan på mina. Jag ser honom som en av mina närmaste vänner. Vi är ganska lika, läser varandra ganska bra och har intensiva diskussioner

Poängen är inte antalet utan vad just jag behöver. Som shaman skriver har hon bara en o han kan ge henne allt vad hon behöver. Vem av oss har det bäst? Båda, skriver jag. Vi har båda precis det vi behöver. Allt vad vi behöver. Hon har valt honom och jag har haft lyckan att dessa tre finns i mitt liv o jag skulle aldrig någonsin vilja byta bort någon av dem.

Alis volat propriis Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
[mia-38]
0

#15 Vadå hållt på?
Jag har kanske inte förmågan att känna av min guide…
Det jag "håller på" med är att jag enbart kan känna av när jag har besök av en avliden. Jag jobbar inte för att utveckla mej mer i allt det hela utan låter det vara som det är.

yamher
1

bara för man kan känna av andra sidan betyder det inte att sin guide eller skyddsängel väljer att visa sig. Min skyddsängel jag hade innan min nuvarande hon visade sig aldrig eller tog plats. För min andra hälft (vilket hela utveckling gick oerhört snabbt) visade sig inte heller skyddsängeln förrän han tog plats och valde att kliva fram.

Även om jag rekomenderar att ha etablerat en kontakt med sin skyddsängel betyder inte att alla har en kontakt med personen i fråga.

KattenRuben
1

Fnissar. Jag själv har en tendens att somna varje gång jag skall ta kontakt nu mer med guider / andra sidan osv. Det är som om de bara retas med mig. Jag är nog lite för mycket uppe i varv kanske och sen då man slappnar av så…ja då somnar jag bara. Som en häst nästans! Å andra sidan tycker jag om att sova Skrattande haha.

Jag som är nyfiken av mig vem de kan tänkas vara som är min guide. Är det en man, är det en kvinna, hur ser denne ut osv ^^ Ja ni förstår säkert.

[SallysPigge]
1

Jag kan ju inget alls om detta och försöker lära mig och förstå. Vet heller inte vad jag har med mig eller så.

Men kan man välja skyddsängel? Kan man välja bort den man har?

Nu ska jag inte göra något utav detta men som sagt jag är lite nyfiken. :-)

yamher
3

i de allra flesta fall så byter man inte bort dem man har. Då o då behöver man olika hjälp och det då kan bli skifte eller förstärkning. Dock kan det inträffa att skyddsängeln eller guiden ibland inte drar jämt med dess skyddsling eller missköts på något sätt att ett byta kan vara lämpligt. (och naturligtvis finns det andra undantag). Be, kan man alltid göra, om att få en ny om det nu ligger något i att det inte passar. Men det är ganska sällsynt vad jag vet. Jag fick det eftersom min vägrade att närvara så pass som krävdes att jag fick lida för hennes okunskap. Det är komplicerat och inget jag rekomenderar. Jag hade tur att den som egentligen skulle vara mest lämpad för mig faktiskt hade en chans att bli min skyddsängel, med allas godkännande.

Men det finns lika många förklaringar som människor på jorden. De flesta har en själ som skyddsängel eller en ängel och det brukar fungera hur bra som helst o oftast den allra bästa lösningen så som det är.

KattenRuben
1

Igår skrev jag att jag inte träffat min guide än, men idag har det förmodligen skett. OM så är, är det en "han" av yngre variant om man ser till vår egen ålder, fast han är massor massor äldre än så då han levde på 1400 talet själv "egentligen" i Irak i första början. Skrattande Han går klädd i vit "klänning"/kaftan med huva som han har uppfälld. (Haha just typsikt jätteandlig nästans när man tänker efter, vit kaftan Oskyldig) Utsrålar bara lugn och eftertanke och en tendens till blyghet i ögonen som är blå, ljust blå.

Jag undrade förståss varför han var vit om han bott i Irak, han menade att han kunde se ut som han ville men tog den form han tyckte passade bäst och det var tydligen denna för "han" för mig. Namn har han också men de flesta verkar vilja hålla namnen för sig själva så , så då gör jag det också men jag kan säga att det börjar på S och är "ganska fint".

Jag fick svar på några frågor iallafall, en ivrig men kortfattad person verkar han vara, ivrig med svaren. Svaren kommer fortare än man hinner tänka klart nästans.

Jag får se nu om jag lyckas påkalla eller vad jag skall säga, honom något mer. Om så är kommer det att bli trevligt och spännande att arbeta mer tillsammans med honom. Och jag hoppas han kan hjälpa mig med lite olika saker och lite i min andliga (hmm mediala?!) utveckling.

Hoppas du TS, snart får möta din du också.

[mia-38]
0

Spännande KattenRuben.
Häftigt att du fått träffa din. Skrattande

Jag har nog träffat min men har inte fattat att det är min guide. Flört

KattenRuben
1

#38…är det nån "snygging" månne? Tungan ute (skojar)… Glad

[mia-38]
0

#46.

hahahahahha…kan nog vara så….fniss….Cool

Men verkar som om jag har två kanske när jag tänker efter.
Fast dessa har inte vart sen min födsel…utan kommit senare i livet.
Om jag har fattat allt rätt…Flört

[mia-38]
0

När jag ställde frågan här inne så dök det upp ett namn med en gång i mitt huvud…och en bild av en annan.
Kan det betyda då att dessa två är mina guider?

KattenRuben
0

Ja det är säkert möjligt att du har två, tydligen kan man ha det också. Glad