Döden...
Jag dog inatt.
Drömde som vanligt och var medveten i drömmen. Plötsligt, så vaknar jag till, och drar ett djupt andetag.
Här blir allt ljust, som rinnande eld.
Jag lyfter från eldhavet, som ett vattenfall av eld,
och en brinnande punkt i mitten.
Är igen tillbaka i sängen, och minns ovan beskrivna. Fanns ingen tid i eldhavet. Kan inte säga att det var fem minuter, eller två, eller femtio år.
Det var utanför tiden. Ingen tid, bara ett starkt ljussken.
Sedan har jag inte mått bra idag heller, ont vid hjärtområdet, pulsen slår långsamt och det värker vid hjärtområdet.
Mår okej nu i alla fall.
Har faktiskt hört talas om att när man dör,
så kan "själen" välja att komma tillbaka. Om den inte avslutat sitt arbete.
Kändes inte som en dröm nej,
då hade jag inte skrivit om det på detta sätt. Inget mer dröm, än hur jag upplever var jag är nu.

jag tror inte att du har dött, men jag är ganska säker på att det var en upplevelse. Kanske det var något de vill förmedla? Det är svårt att utgå från det du skrev för det kan lika gärna handla om att skrämmas; att skrämmas till att förstå bättre (om man lever farligt, gör något dumt etc). Men upplevelser från andra sidan brukar man minnas och är oerört starka
Alis volat propriis 
#1 Jag lever än.

Ja, och det är väll det viktigaste!! men du skrev det ;) jag tror och hoppas att det inte var något så drastiskt !! Men de kanske vill att du ska leva, leva i nuet och på riktigt (som vi ibland uttrycker det)
Alis volat propriis 
Det är inte viktigast att leva.
Känns som att ha förlorat femtio års erfarenheter i detta liv. Sak samma,
men att bli ihjälslagen är ingen trevlig känsla.
Har du haft den någon gång?
Tror absolut inte du dog och död under dröm brukar symbolisera att vi behöver dö för att börja om på nytt men handlar inte om vår fysiska död på något vis.
Som Yamher skriver att leva i nuet,att dö innebär ju också att kunna lämna gammalt bakom sig se framåt och leva här och nu.
Fundera lite,behöver du göra förändring i ditt liv,håller något/någon dig tillbaka,sitter du fast i gamla hjulspår som drar ner din egen energi ?
Såna frågor kan man ställa sig och i dom lägena brukar död betyda att lämna det gamla och gå vidare med nytt som ger glädje och positiv energi .Man måste helt enkelt dö för att börja leva på nytt 

Ja och tittar man på tarotkorten och grundbetydelsen för döden är det just att man lämnar det gamla bakom sig och att man går in i en ny positiv fas i livet.
Så ett av dom mest positiva korten i tarotleken är just döden.
Även om många blir både oroliga och rädda när detta kort kommer upp så är det väldigt positivt när man får upp döden som symbol.
Lasse

ja, det brukar betyda förrändring, bort med det gamla men att själva upplevelsen är så stark så tror jag snarare att det är just en upplevelse och vad den har för betydelse.
Men helt enig med dig Lasse
Alis volat propriis 
#5 Det var bland det mest otrevliga, uppskakande jag varit med om. Men en fysisk död av något slag var det. Är fortfarande övertygad, men den var inte på något vis ihållande.
Mitt tankeproblem är dock hur det skulle bli om man till exempel tog livet av sig med en pistol, eller om man hoppade i djupt vatten där ingen kan överleva.
Här låg jag ju i sängen, och som du skriver går det att likna till dröm, och även går det ju att förstå tanken om att komma tillbaka på samma ställe, i sängen som där man kanske dog.
Hur jag tänker är att om man hoppade från en hög byggnad kanske man skulle vakna upp på ett sjukhus eller att ta sitt liv helt enkelt är omöjligt då man faktiskt aldrig helt kan bevisa att någon annan har tagit sitt liv.
Om man inte ser det med egna ögon, men då är det fortfarande någon annan som tar sitt liv, och inte jag.
Så hur kan man veta att det går att ta sitt liv?
Ingen tar sitt liv, och kommer tillbaka för att berätta om det. Vore det så skulle den som gjort det vara svår att tro.
I "illusionen" så att säga är att ta sitt liv en ren omöjlighet. Men försök inte, vill inte ha blod på mina händer.

jag har mött en vän o klasskamrat som tog livet av sig.
Men det jag har lärt mig att man gör det bara en gång sedan har man lärt sig den läxan. Oavsett, enligt vad jag har förstått är det smärtsamt att avsluta ett liv som inte är moget. Jag vet att det finns olika uppfattningar om detta såsom var man hamnar efter man har tagit livet av sig.
Någon form av symbolik måste det stå för (jag förutsätter att du inte tänkte ta livet av dig den kvällen utan att du gick o la dig). Det måste finnas någon form av lärdom de vill att du ska göra om det inte handlar om en ren bugg i systemet… eller någon som vill skrämma dig (negativt)
Alis volat propriis 
Jag tog inte mitt liv den natten, vaknade på sängen, och drog ett djupt andetag, efter det upplevde jag elden, och att lång tid gick. När jag vaknade förstod jag inte vad som hänt. Det tog ända till dagen innan jag förstod helt.
Även har jag tagit ett kliv ned i ån. Vattnet var iskallt. Sjönk ned så att huvudet var under vattnet men flöt upp igen på en gång. Kanske borde jag ha sjunkit?
Tog mig tillbaka till land och fick tag i några rötter. Drog mig upp och kom upp på land oskadd men iskall.
I vattnet frös jag till is ett tag. Allt stannade under ett oändligt ögonblick. Ungefär som att ta ett fotografi.
Samma känsla där men inte lika visuellt…att dö men komma tillbaka, som att någon lyfte mig ur vattnet, och mot land igen. Nu går jag inte nära ån i onödan. Ingen vill att jag ska hoppa, men det finns mörka varelser som följer mig.

IRL eller i drömmen, det sist nämnda menar jag
Alis volat propriis 
Jag vill inte dö, men de som följer mig vill de. Mörkret vill dö. Det är irl, ingen dröm.
Död kan vara bra den kan vara dålig. En död som leder till slut av utveckling är självklart inte att föredra. Jag själv har under en lång period varit medveten (inte drömt) om nätterna. I flera av dessa har jag hamnat i tillstånd där jag dött. Ofta har det handlat om död i form av att vissa egos (behov) släppte. Men en död där du mår dåligt eller på annat sätt får rädsla är inte bra.
Generellt är död inte värre än födas. Men bra du refleterar över detta och kanske ser varför du nu dog, då du pratar om en fyisk känsla så är det mycket möjligt något "jobbigt" nu släppt.

kan lika gärna handla om yttre faktorer; att något faktiskt vill dig illa eftersom du känner dess tanke snarare än att det är din (även när du inte sover). Då har det ingenting med dig att göra utan vad du blir utsatt för!
Alis volat propriis