SPOOKIEEE HOUSE
Måste poängtera att detta hus e obebott. Dock ser det ut som någon har varit där. men dock ej flyttat dit.
Åh, spontant känner jag att jag vill gå fram och titta in i fönstren.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
kag känner mig välkommen tycker jag , vackert hus undra vad som kan varit där ska se om jag ser något lite senare
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Känner att jag inte skulle vilja vara på övervåningen eller i den hitre lilla utbygnaden.
tänkte på huset när jag vart ute och gick, skulle kuna se en dam som kommer ut med kaffe och bullar .
**_
Vilket vackert hus,påminner om ett hus som sägs spöka i smålands skogar:-))
Är ju ingen hejjare på sådant men kan ana någon form av tragedi i detta hus..svek och kanske svartsjuka..en stark lycka som ganska så snabbt förvandlades till olycka
Huset ser inbjudande ut så långt ifrån ja. Kommer man närmre .nej. det är aldrig utsidan som räknas
det har du rätt i skymningsaga
**_

nja asså jag är ingen hejjare av detta men jag tycker verkligen INTE att det ser inbjudande ut…. huvva får rysningar….
//Linda

kollade igen och nej fy,,,, äckligt hus….. :-(
Håller med Labolina_73
Enligt mig ser det absolut inte inbjudande ut ..
det finns ett hus i närheten av där jag bor , hos min kompis , det verkar helt tomt och dött , men ändå finns det gardiner vid fönstrena och det verkar vara möbler i huset också .. men ändå är huset "skadat" ( ser lite nerbränt ut på vissa väggar men ändå inte helt ) och fönstrena är sönder ( hål här och där ) , får rysningar utav huset och känns alltid som att någon tittar på mig från någon av fönstrena på nedervåningen ..
Jag får till mig en äldre dam, och jag känner en sorg, kan det vara något som hänt hastigt, är det damen som har kännt stor sorg kanske? Tror att tråkigheter å sorgkänslor har satt sina spår.
Ser som om en lampa vore tänt innaför huser. Skuggor som vandrar omkring. Två personer. En man och en kvinna. 70tals stil. Av att döma av kläderna är det sommar. Ett gräl sker med en utomstående. Där blir jag rädd och intrycken slutat. Sorry.
Huset utstrålar en oroande känsla, som en skyddsmur för att hålla oinbjudna borta.
brilwemand. Du är på samma spår som mig och andra. Det finns en tredje väldigt klar 3 e person också
Jo personen står utanför en dörr och grälar med personen på insidan. Någon gråter på insidan.
Konstigt men bilden lämnar en obehaglig spår i mig, svårt att andas och det tar några minuter innan känslan försvinner.
Det som fått fram är att det på något sätt skett en mord. Mellan en man och en kvinna. Men den tydligaste personen som jag sett 2 ggr är flickan med dockan. Sorg och maktlöshet stålar från henne och det är mannen som håller alla därifrån. Har själv jagats iväg av honom.
Jag tror jag vet vart mamman ligger. Dock osäker,
en mörk historia
Känner en omedelbar ilning i magen.. Det huset är inte öde och energin är inte bra, tror jag.
kan han ha mördat henne av svartsjuka ?
<3 kärlek <3
där är det osäkert. kanske. Han verkar ha haft ett hett temprament så kan ju har lett till paranoia. men nu spekulerar jag bara.
#18 Samma här, fick en ilning i magen sen känns det bara hotfullt med hela bilden…. Jag kan ju inte sånt här, men testar ändå ibland…Ska försöka få in nåt mer, men kan vara svårt nu när jag har läst era andra kommentarer, men det jag skrev i första meningen kände jag direkt jag såg bilden, utan att ha läst nånting…

ja jag vet ingenting om huset,, iaf inte mer än att det ger mej kalla kårar.. :-(

det känns som att det är något som drar mig bakom huset…vet du något om det?
Vad jag ser är det nog den tredje personen, alltså den som inte bor i huset som är den våldsamma och hotfulla.
Tyvärr finns det inte så många ödehus (spökhus) kvar runt Stockholmstrakten, men Arbottna herrgård på Muskö har stått tomt och öde ganska länge, en upplevelse för den som är intresserad av gamla ödehus med rykte om att det spökar.
Spännande och fin bild, skulle gärna undersöka det huset närmare.
Detta hus är nu bebott
Otäckt hus, jag hade gått nära för att stilla min nyfikenhet.
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Jag fick jätte ont i min högra hand när jag klickade på bilden.(jag hade den handen på musen och klickade,när jag tittade på bilden och hade min hand på musen.Fick jag ont.) Åhh gud vad ont det gör nu!Läskigt hus! 
//Flöffo
Jag tycker inte det ser speciellt inbjudande ut.. snarare kallt, dystert… men jag blir nyfiken samtidigt hur det ser ut på närmare håll..och inne… men vad är det där röda i mittenfönstret längst fram? Det är den ända färg jag ser i bilden men jag ser inte vad det är.. :)