Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1324 ggr
[mia-38]
0

Drog ut själen

Min son berättade om en dröm han hade i veckan.
Hans själ drogs ut ur munnen.
Han berättade bara denna frekvens eftersom han tyckte den vart otäck.
Vad kan det betyda?

Fjäril
0

Det låter som en UKU - liknande en jag själv hade en gång. Jag vaknade på natten och hade panik, jag kände riktigt hur något drog i mina armar, som bara blev längre och längre. Jag kunde inte prata eller röra mig men gjorde allt för att kämpa emot. Mitt svar (till mig själv då) var att själen var på väg på en resa men min fysiska kropp var inte redo, rent av lite halvvaken kanske, vilket resulterade i den obehagliga känslan. Det är inget farligt, men otrevligt. Jag skulle tipsa honom om att jorda sig, då kan själen resa utan att vi upplever det så.

Sajtvärd på Övernaturligt

[mia-38]
0

Tack Fjäril.Kyss

Ja det kan ha vart en UKU…han vet inte vad detta är..men jag ska berätta för honom.
Han är väldigt öppen och ser saker som jag inte ser eller uppfattar.
Har pratat med honom om hur man stänger sej.

Men han behöver nog jorda sej som du säger. Något tips på hur man gör detta? Kan man göra på samma sätt som när man stänger ner?

Fjäril
0

Vad härligt att ni kan prata om det! :) Jorda sig innebär att man "fäster" rötterna tillsammans med Moder Jord och med det skapar man en balans till att "stå jordad" på jorden. (ungefär) :) Jag har skrivit i vår tråd (med olika tips) om hur man kan jorda sig, kika där.

Maikailoa
0

Men…

om det nu var en dröm, och han blir rekommenderad att skydda sig, kan ju det verka lite drastiskt.

Även om det var en uku, eller antydan till en, så är väl inte det något farligt. Ska vi skydda oss från spontana skeenden?

Fjäril
0

#4 Jag hängde inte riktigt med på din fråga, men svarar utefter vad jag tror du menade ;) För mig handlar en UKU om att kroppen och själen inte är i ett för stunden och även om vi ger oss iväg på resor (blir medbjudna av våra vägledare) så bör vi vara jordade. Effekten av resan blir den samma fast utan att känna en obehagskänsla :)

[mossquinnan]
1

Hua vilken obehagskänsla denna drömFoten i munnen Jag kände lite då jag läste detta ,att drömmen var en befrielse,nu vet ju inte jag hur din son mår mia,men att man töms så starkt på negativ energi ! Något som kanske legat dolt under utan och malt..nu kom d ut. Även vad d än handlar om så är ju en jordning på plats för att fylla upp d nya,d goda och positiva..

Jag vill gärna vara i skogen..speciellt stå mot en gammal ek..bara känna friden och värmen från trädet..då blundar jag och riktigt känner hur hela jag sugs in i trädets rötter..underbar känsla..sen drar jag in all den fina känslan i mig..måste absolut upplevas..kanske låter lustigt..men man får en känsla av att bli pånytt född:-) Lite tankar från mosstanten..måste åxå få skriva att d är så fint när man har den kontakten med sina barn..d blir starka bandKyss

[mossquinnan]
0

Under ytan ska d stå! sorrySkäms

[mia-38]
0

Mossis…
Tack….Sonen har haft det tufft ett tag…sovit mycket dåligt till och från…men verkar sova bättre nu efter den drömmen om själen.
Kanske var det så att allt negativt drogs ut?
Att han nu lämnat det svåra bakom sej och gått vidare?

Kramen på dej.

[C Stark]
0

Spännande och läskig upplevelse…
Jag tycker att din egen tolkning mia låter som en väldigt logisk tolkning  efter vad du berättar.

Men visst kan det vara en uku som fjäril säger.
Jag har själv haft oräkneliga uku:s, och när jag var liten var det skrämmande.
Jag fick dock lära mig ett trick då jag inte kunde röra på vare sig armar eller ben i detta stadie. Och det är att flytta ögonen till snabbt från höger till vänster sida tills du vaknar… det fungerar oerhört bra då man är helt oförmögen att röra på andra kroppsdelar.

Hoppas att han får sova gott oavsett anledning!

[mia-38]
0

C Stark.

Ja jag kom att tänka på det när Mossis nämnde det.
Och det stämmer nog…för nu sover han gott igen…fastän lite senare än vanligt…men sover gör han iallafall.
Skrattande

[mossquinnan]
0

D glädjer mig att höra mia..jag är verkligen ingen expert..men så tror jag att det är..Brukar hjälpa min dotter lite med att tyda sina drömmar..hon är 18 och åxå intresserad av övernaturliga ting..hon har en grym intuition med människor och vi pratar åxå mycket om sådant..och hon ber mig om tips ofta:-)

Sen har vi ju underbara drömtydaren Choklad..hon kanske åxå läser dettaKyss

Ta ut sonen i skogen..prata om hans dröm..och leta efter ett gammalt mysigt träd..sen låt fantasin flöda..vem vet han kanske tycker d är skithäftigt..

UUhh vad jag pratarTyst kram mia och lycka till..förresten..har du salvia el någon rökelse hemma..? Damma av lite i hans rum..skadar aldrigFlört

Maikailoa
0

Aha, bra. Jag tänkte att jordningen kanske var till för att hindra ukun.

Maikailoa
0

Är det kanske så att det är i samband med utdragning av mjölktänder?

Då kunde man ju få för sig att lite för mycket for med ut och kanske att själen följde med.

[mia-38]
0

#13 Han har inte dragit ut nån mjölktand.

Joggan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

@Mia-38
Denna Kroppställning stänger till din/hans energikrets!
När du håller tummar och pekfingrar mot varandra
och fötterna korsade så hindrar du energin eller själen att suga ut dig av någon annan!
Innan man går sova hålla man sig i denna ställning och
be Gud och mina andliga guider eller änglarna om beskydd och att de stänger auran!
Häls/Joggan