Drömmer att jag flyger!
När jag var yngre så hade jag ofta drömmar om att jag flög, alltså inte flygplan eller nåt utan att jag själv var den som flög.
Dom drömmarna var alltid dom skönaste drömmarna, och tyvärr drömmer jag dom aldrig längre.
Sådana drömmar betyder dom något?
Eller är det själen som är på äventyr?
Hej, Att flyga i drömmen betyder två saker för mig: Dels att man kan ha svårt att rota sig och känna att "här hör jag hemma" och att man kanske inte vet vad man vill med livet. Man står i vägskäl och vet inte vad som är rätt och bäst. Drömmer man (jag brukar vara en örn) att man flyger runt och tittar ner mot marken/jorden så betyder det (för mig) att man är trygg och vill kolla läget helt enkelt! Ett "vakande öga" ;)
Sajtvärd på Övernaturligt
Ok tack!
Får nog fundera över vad det kan ha varit för mig, men jag tror jag kollade ner mot marken, men om jag var så trygg vet jag inte. Då jag har känt mig otrygg mer eller mindre hela livet.
#2 Jag var nog lite otydlig ser jag. Båda sätten att flyga handlar om att titta ner över marken, men kan betyda två (säkert fler) saker enligt mig :)
Sajtvärd på Övernaturligt
När jag var sjuk för ganska många år sen (min reumatism bröt ut och jag hade svårt att röra mig för jag hade värk överallt) så drömde jag ofta att jag flög. För mig kändes det som något slags tröst för att jag hade så ont, det var så himla skönt att kunna flyga vart jag ville 
#4 Åh vad skönt, måste kännts som en befrielse :-)