Telepati
I helgen lekte jag frisör med min femåringe son. Han frågade vad jag hette (i leken). Direkt tänkte jag på namnet Ros-Marie, men så hejdade jag mig för namnet lät kanske onödigt komplicerat. Sa istället Carina. Leken var igång, men jag blev oerhört paff när han under hela frisör-leken kallade mig för Ros-Maria!!!! Har aldrig lekt den leken förut och känner ingen Ros-Marie heller. Brukar få heta pojk namn i hans lekar. Åsa
Hej Åsa, Vilken rolig upplevelse :) Jag tror att vi ofta telepaterar med varandra - speciellt med våra närmsta. Att man tänker på samma saker kan ha att göra med om man känner varandra väl, men saker som bara dyker upp från ingenstans är något helt annat. Barn har också en förmåga att snappa upp saker lättare och jag har märkt att jag och mina barns tankar (inkl min sambo) ofta "överförs" till varandra. Detta händer ofta och då brukar alla skynda sig med att säga "det var jag som överförde tanken till dig nu" ;) Ganska roligt!
Sajtvärd på Övernaturligt
Vad härligt! Mina barn är väldigt känsliga för det där! händer jätte ofta att jag tänker en tanke och dom börjar göra det jag tänkt?! lika fascinerad varje gång haha!!