Smilies
Hej!! Kan man få fler smilegubbar här? Har sett att dem flesta har fler än mig..vad beror det på? Alla ler ju inte, men dem kallas ju så..
Kramis

hej soffe..nu harjag inte länken till smilies..men om du går in på en gammal tråd..där vi har satt in rolia saker…förj då pilen efter så kommer det fram..men vännen..du gör som du vill..men jag tog bort mina..för det är inte bra för datan..kram
Vill bara passa på att varna lite, det var en som varnade just för dom smilisarna på en annan tråd en gång, han sa att det låg virus där som man får med.
Därför har jag valt att inte ta hem dom, minns inte i vilken tråd det var, det var ett tag sedan nu men tänkte jag skulle tala om det så ni vet =)

jag vet kommer inte helle ihåg villken tråd det skrev i..därför tog jag bort min..sen sega detta ner datan oxå..kram
Ja just det..nu vet jag vad ni menar..jo jag kan tänka mig att det segar ner datorn..man vet ju inte det här med virus o det heller.. men jag tänkte oxå på dessa som tillhör sidan..till höger i rutan när man skriver ett inlägg så finns det ju känslor som man kan välja..men jag har sett att det finns dem som har fler av dem..

jag har 16 i min smiles ruta…dom andra hör nog till anra smilisar så inte är bra att ha
Okej..jag har 12 i min ruta..men det spelar ju inte så stor roll egentligen..
Drutten, hur tar man bort smilisarna? Jag har försökt men det går inte..tacksam om du kan hjälpa mig, please :) eller nån annan som vet..
K
tie

#6 Du har också 16 i din ruta, om du klickar där det står % och trycker på 75% så sr du dem andra 4 som finns där under.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#7 Du får nog ta bort programmet från datorn.
Elisabeth
Har försökt genom att gå in på datan "ta bort program" men det funkar inte.. Min data har också blivit seeg o konstig..

#10 Gå in kontrollpanelen, läg till eller ta bort program. Där finns en lista över alla program så den borde finnas där.
Elisabeth
Ok. har gjort det men det finns inte där, smilisarna är tydligen här för att stanna..? Tack ändå

Hej kath
Du har troligen åkt dit på virus. Smilies är en klassisk väg att skaffa sig sådana. Kör en ordentlig viruskontroll. De går inte att ta bort i kontrollpanelen.
/mats
Tack Elisabeth :) Det visste jag ju inte..fast smilisarna blev mycket mindre, men det går att se dem ändå :)

ja du detta att ta bort smiles fick jag hjälp med oxå…tror han gick oxå in på kontrollpanelen..ska fråga ghan som hjälpt mig hur man gör när jag får tag i han..om du inte har lyckats redan då…kram
#13 Tack MatsK för ditt svar, jaha nu förstår jag varför min data varit som den är, mail försvinner, sidan som jag har öppet försvinner plötsligt, datan "tuggar" mm… Jag har haft känslan ett tag att datan kommer att krascha snart, då var den känslan rätt..Shit (ursäkta uttrycket) hur gör man en viruskontroll..? Tacksam för hjälp.
Drutten, om du kommer fram till hur du fick bort dessa eländiga :) smilisarna så snälla, kan du väl tala om det för mig..jag klarar mig inte utan datan..snyft.. Tack på förhand
K
tie

hej kath..klart du får svar så fort jag har prata med han…kram
Tack Drutten..! Det gör "ont" i mig när jag tittar på smilisen som sitter där uppe i fönstret och "ler" mot mig :) Bort..bort..
Kram

kath nu undrar jag om det är smilisen du lada hem själv…eller är det den du ser till höger du menar..om det är dom så hör dom till sajten….dom får du ha…men vi eller jag ladda hem andra som var här på inläggen..det är dom som inte är bra att ha..dom segar ner datan..o virusar..kan även finnas..nu skickar jag en smilis gubbe till dig som finns på sidan..dom får du ha…det finns 16 olika här…dom andra var ju masor av blommor djur personer ja allt mellen himel o jord
…jag skickar samma gubbe som du ser till höger..här på sidan du skriver dina egna inlägg på
Hej.. ja jag menade dom smilisarna som vi laddade hem med personer. bilder mm.. inte dom som tillhör denna sajten som denna
tex.. Tack för frågan Drutten..kram
#16. Hej! *ler* Har du inget antivirus program så kan du köra en online scan. Det tar visserligen en stund.. räkna med det. Finns nog säkert andra men jag kör det här mellan varven. Hoppas de löser sig.
Yippie!!! Jag lyckades ta bort dom, gick in på ett annat program i kontrollpanelen (låg gömda där) Bara nu skadan inte redan är skedd.. Nu behöver du inte fråga "hjälparen"för min del iaf Drutten, men tack ändå..:)
"16. Hej pendlan, jo jag har ett antivirus program, skall jag köra det igen då..? Installerade det virusprogrammet när jag fick bredbandet..kan man göra det flera ggr ..?

Hej igen kath
Ett gott råd är att du låter ditt antivirusprogram kolla datorn en gång i veckan. Det tar ungefär en timme men det är väl använd tid.
Sen kan du också köra en defragmentering, det kan snabba upp datorn lite. Gå in på start - alla program - tillbehör - systemverktyg och välj diskdefragmenteraren. Den kan ta flera timmar om du inte gjort det förut. Men återigen, väl använd tid.
mvh
Mats K
# 23 Hej MatsK igen :)
Tack för tipset, så man skall köra antivirusprogrammet FLERA ggr? Vet du, jag trodde att när man väl installerat antivirus programmet EN gång så räckte det..jaja, alltid lär man sig nåt nytt..:)
Defragmentering har jag "faktiskt" gjort, fast det var väl ett antal veckor sen..:) Ja, det tog jättelång tid, hela natten men det gick så mkt snabbare sen när "tomrummen" mellan filerna "packades" ihop..:) skall jag göra igen då.
Tack för det
K
tie
Hej!
Smilies är riktigt söta men skenet bedrar de är ena riktiga rackare att få in i datorn och inte helt lätt att få bort alla gånger. Det räcker inte alltid med en rensning genom F-Secure eller annat antivirusprogram, alla Smilies räknas inte som virus. Det som ofta följer med Smilie programmen är spionprogramvara så att det går att kontrollera vilka sidor man besöker osv. Andra personer tar sig även enkelt in på din dator.
Jag rekomenderar alla att hämnta hem AD-Aware som är en freeware för privatpersoner. Kör den emellanåt och häpnas över allt skräp som kommer in i din dator. Det är ju annat äm Smilies som kommer in och stökar till det. Jag vet inte om man får skriva in länkar på forumet men å andra sidan är detta så viktigt så jag gör det ändå:
http://www.lavasoft.com/
Ha det bra :-)
Jag har ju kört antivirus som..typ norton..osv men då fannas inge… sen körde jag House call å då fanns de massa skit.. hur kommer de sig? Kört även pandas? Mitt e uppdaterat norton.. fanns inte ett skit….Hur ska man gardera sig för å va en vanlig data användare? E nog fler än mig som undrar? Housecall har jag haft mycke nytta av: Sen e jag en syniker som tror att antivirusprogamen skickar ut "lite skit" för vi ska köpa program.
Glömde.. har även ad -awer.. kram!
Jo att just Norton och andra Antivirusprogram inte tar allt och beror på många saker.
Detta är inte virus i vanlig bemärkelse, Virus sprider sig ju med automatik via mail etc. medans tex. Smilies är små programsnuttar som förstör på annat sätt. Jag vet inte varför A-V inte tar bort detta. Jag själv har F-sec. som uppdateras med gämna mellanrum och det är nödvändigt, Anivirusprogrammen skapas (uppdateras) ju egentligen efter det att ett virus hittas, inte före. Jag själv arbetar i databranchen och det händer att vi själva får rapportera in nya virus till F-sec. därför är det aldrig helt klockrent. Men jag själv använder alltid, utöver F-sec. även Ad-Aware som i mitt tycke, hittar de här skräpfilerna och programmen som vi inte vill ha i datorn. Kör man fullständig skanning med jämna mellanrum vilket kan ta en lång stund så är man nog så garderad som man kan. Skippa MSN och Google barerna så är allt frid o fröjd.
Många smilisar o trevlig kväll!!!