Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 279 ggr
miramis2
0

Om att göra misstag...

…handlar det här om. Har du befunnit dig i en situation du känner igen, där du upptäckt ; "Nej nu gjorde jag det IGEN!?" Varför fattar jag aldrig?

Tänkbar lösning: Ta ett steg tillbaka o bli medveten om vad som skett. Ser du nåt mönster som du kan bryta innan du kommer in på "fel gata"?

Ta en titt på denna dikt o reflektera huruvuda du kanske kan dra nytta av detta i ditt eget liv!?

Ha en mysig helg!  önskar miramis2

Självbiografi i fem korta kapitel

**I
**Jag går nerför gatan.
Det finns ett djupt hål i trottoaren.
Jag faller nr idt.
Jag är förlorad… jag är hjälplös.
Det är inte mitt fel.
Det tar evigheter innan jag hittar en väg ut.

II
Jag går nedför samma gata.
Jag låtsas inte s det.
Jag faller ner i det igen.
Jag kan inte tro att jag har kommit till samma plats.
Men det är inte mitt fel.
Det dröjer fortfarande länge innan jag kommer därifrån.

**III
**Jag går nerför samma gata.
Jag ser det.
Ändå trillar jag ner i det … det är vanan.
Mina ögon är öppna.
Jag vet var jag är.
Det är mitt fel.
Jag hittar ut ögonblickligen.

IV
Jag går nedför samma gata.
Jag går vid sidan av det.

**V
**Jag går nedför en annan gata.

Av Portia Nelson

miramis2
0

Mitt "hål i gatan" - ja egentligen hela gatan , området som handlar om PENGAR!!! Bristen på att planera budgeten så det känns som det är för lång månad i förhållandet till antalet kronor i börsen….  Förmågan att värdera mig själv ligger helt klart till grund, det är för mig min akilleshäl. Så jag har åtminstone kommit till kapitel III i det fallet! Men skam den som ger sig!

Ps dikten jag la in ovan fick jag från ett medlemsbrev jag fått från http://www.coach2coach.se/

Jag vill gärna tillägga hur avgörande det är o viktigt o grundläggande det är att utveckla sin personlighet parallellt med sin medialitet. Jag efterlyser nog lite mer av den här delen i forumet, då det är själva basen för utveckling av ja hela ens person o liv. Det är grundsommen i hela ditt liv. Kan vara smärtsamt men ack så härligt när ett liljeholmen går upp! Jag undrar hur många ljus som går upp med denna tråd? Spännande!

YvonneW
0

Där känner jag igen mig! Har ställt den frågan till mig själv många gånger. Det har hänt mig under årens lopp att jag helt medvetet "valt fel" i olika situationer. Det är som om någon annan väljer åt mig så att jag säger ja när jag vill säga nej. Men jag kämpar för att bejaka min intuition mera nu och har lovat mig själv att försöka ha bättre "ryggrad". Vet inte om jag direkt trampar ner i samma "hål" i gatan, men väl i dom "hål" som finns.