Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 727 ggr
Tatsu
0

Hur orkar man som medium?

Är det inte svårt att ta emot så mycket information,från vem det nu kan vara som söker kontakt? Uppleva sjukdomar och hur de har avlidit? Kan man bara stänga av sedan eller tar man med sig vissa saker som kanske varit känsligt.Kan ni "läsa tankar" hos den som sitter hos er vid seansen? Kan alla som är medial orka med detta och om man inte vill "höra" något från andevärlden går det att säga ifrån och leva "normalt"

Elisabeth-J
0

Det som kan vara svårt är det känslosamma ibland men att ta emot information för övrigt är inte svårt. Läsa tankar gör jag aldrig varken på en seans eller i andra sammanhang. Alla som har utvecklat sin medialitet arbetar inte som medium och man väljer sin väg efter vad man är redo för och klarar av. Vi medium lever också normalt =) annars skulle vi inte orka. Vissa känslomässiga bitar är jobbiga och svåra att släppa. Ett exempel: Jag var hos en bekant och där var det några fler personer som jag inte kände. Plötsligt dyker det upp en man från andevärlden, berättade att han var pappa till en kille som satt där och mannen var jätteledsen. Jag sa sen till killen att hans pappa var där och att han var ledsen och berättade vad det handlade om och att mannen bad om hans förlåtelse. Killen var så otroligt bitter och arg och vägrade förlåta. Det var hemskt!!! Jag tycker så synd om honom fortfarande för han kan inte gå vidare innan han har fått sonens förlåtelse.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tatsu
0

Om man vill ta reda på vem som är och hälsar på hos oss måste mediumet komma hem till oss, eller går det att ta det via telefon eller personlig kontakt vid t ex en privat seans?

YvonneW
0

Det var en sorglig historia. Där hade du behövt vara som hon i tv-serien Ghost Whisperer Elisabeth. Hon lyckas ju alltid få dem sams och allt slutar lyckligt för båda parter. Tänker du jobba vidare med den ledsna pappan som vill förklara sig eller släpper du det hela?

tarotlasse
0

Jo visst kan det ta på en i bland och har man jobbat mycket så märks det så man får ta lite paus i bland.

Men det du pratar om är ngt av det första vi får lära oss på kurserna hos Iris.

Är att stänga av den andliga kontakten.

Så ngt man kan lära sig att öppna upp när du ska vara öppen och jobba med andevärlden och stänga ner när du inte jobbar med andevärlden.

Är man öppen hela tiden så tror jag att man blir knäpp till slut för det orkar man inte.

Jag har även stött på många medium som bränt ut sig även jag har bränt ut mig eftersom jag jämt var öppen.

Det är ingen höjdare att gå in på ett varuhus med massor av folk och vara öppen.

Man känner av alla och det är ingen angenäm känsla.

Man hör ofta personer som sysslar med maedialitet att dom inte gillar folksamlingar och undviker detta.

Jag tror dom flesta i bland känt sig ledsna och ner utan att man vetat varför och det har inte funnits ngn anledning till detta heller.

Då har man många gånger mött en person som har haft dessa känslor och man känt av dessa känslor själv.

Så jag tycker det är viktigt att lära sig att stänga ner och inte vara medial hela tiden.

Lasse

Elisabeth-J
0

#3 Jag jobbar vidare med dem men det kan ta tid att bearbeta gamla känslor ibland. Men jag är säker på att han får sin förlåtelse snart och kan gå vidare.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tatsu
0

Det är väl säkert många som går och grubblar och ångrar sig att de har sagt och gjort vissa saker eller inte gjort innan någon person gått bort.Jag själv ångrar att jag inte besökte min mormor oftare,hon ville gärna att man skulle komma till henne på lunch eller kaffe och det gjorde jag men tycker att jag borde ha gått dit ännu mer.Nu är det försent, och jag grubblar mycket på det, tycker aldrig att tiden räcker till. Hon var alltid go och glad och levde tills hon var 91 år, pigg och klarade sig själv.Saknar henne mycket.

Tatsu
0

Tack för att ni har förklat lite för mig. Nu har jag en dotter som står och trampar bredvid och vill ha datorn.

Ha det så bra!

CarolineO
0

Jag har ju precis börjat lära mig det här, men än sålänge blir jag totalt utmattad efter att jag haft en sittning. För tillfället har jag bara med kompisar eller kompisars kompisar som jag inte känner till ngt om eftersom det verkar fungera bäst, men jag känner nog att jag snart är redo att ta klivet ut =0)    Skoj måste jag säga! Och vad fort det gått!! Det är ju inte längesen jag tyckte att det "äntligen började lossna" sen lossnade alltihop verkar det som, så nu börjar jag känna mig säkrare och säkrare på allt, och det känns så roligt!!!                      Visst har jag fortfarande en del frågor med jämna mellanrum, men det rör mer saker runt om. Nu känns det ganska tryggt att ha en sittning faktiskt och jag känner inte alls oron som jag gjorde innan att inget skulle hända.    Jag tycker det är fantastiskt skoj!!

miramis2
0

Åha Carro !!!

Jag är sååååååååååå stolt över dig. Jag tycker du är ett föredöme! Många går kurs efter kurs men vågar aldrig riktigt sig ut i samhället o jobba.

När vi går kurser så har vi fysiska lärare som vi lär av, men när vi så kommer hem o ska jobba medialt så har vi inre andliga lärare. Frågan är när man ska börja våga lita på sin inre lärare? Din har uppenbarligen kallat pådig länge o du valde att lyssna o agera efter det.

Valet mellan att lyssna på inre o yttre lärare blir således inte svårt - de inre vet vår potential o sättet vi jobar på, det vet inte de yttre alls på samma vis.  

Du lyssnar innåt o går framåt. Du har tilliten o din bekvämlighetszon vidgas. Du inspirerar andra genom att våga! Du inspirerar mig jättemycket!!! 

Vinsten är att du känner dig mer o mer stolt över dig själv. Att du blir helt slutkörd är ett Tecken på att du rördig utanför det du brukar göra , en slags mental träningvärk. Det kommer i takt med rutinen att minska. NÄr du vidgar dina gränser i ett område sker det per automatik i annat med då din självkänsla o förtroende ökar. Håll alltid noga koll på din balans , det gör du bäst genom att gå ini dig själv o "stämma av". Du rensar dig dagligen mentalt o du hittar en teknik för dig att justera frekvensen så du minskar på tröttheten. Be dina guider vägleda dig i hur du gör detta bäst. Det kan nämligen variera från person till person.

Det är en inre process det du går igenom o jag tror du komer att se "teman" mellan olika klienter du får, frågeställningar som poppar upp . Lägg märke till detta. Själv så märkte jag att dessa teman kan spegla vad som pågår i mitt eget liv med.

Du är så kul  för du är litade på det jag sa om dig o sen gjrode du det bara. om o om igen. Så nu klättrar du i karriären o kommer således med att få utmaningar på den nivån du befinner dig på. Ju bättre kontakt inåt du har , desto mer pall står du för de ytre stormarna. Fortsätt lita på dig själv o din inre röst. Du är verkligen unik, jag vet inte om du inser vidden av det  hela själv!? Du är bara guld Carro!!! *applåder*

miramis2
0

Komplettering, ja naturlligtvis är det en förutsättning att skilja på av o påknappen. Men det är ju nåt alla medier el blivande medier vet? Men att man blir trött efter sittnignar betyder ju inte att man inte stängt. Man behöver ju ha öppet under sessionen. Det är ju så att PERSONLIGHETEN  ska med formas i det här arbetet, energin som man får till sig kan vara ansträngande när man ej har rutinen inne.

En del fall pvåerkar ju en mer än andra, precis som när man jobbar med folk. Av o påknappen är en förutsättning att den funkar. + att man har en förmåga att sätta ner foten om man känner att man håller på att trötta ut sig. Man måste ha en god kontakt inåt för att inte brännna ut sig. Deta anser jag ett professionell medium kan. Vägen dit går genom massor av träning o inkännande= kontakt inåt. =Balans. Ja, jag ser det lite som att vara en flygtrafikledare som har en massa plan att hålla koll på. Vi som människro o speciellt då medier har en massa såna flygplan att hålla koll på…

Sen tycker jag det är så som mediumlite som att vara terapeut el psykiater  el  ja nån som jobbar med männisikor, att inte ta jobbet med hem, utan att stänga av det. Till syvende o sist är vi ju människor med allt vad det innebär.

CarolineO
0

*hihi* jag kan inte tacka dig nog!! Det är ju faktiskt din förtjänst alltihop!! Om inte du hade "pushat" mig hade jag aldrig vågat!!  Men det går ju bra =0)  Och jag är överlycklig!! Jag tycker ju detta är SÅ skoj!!!    Jag verkligen ÄLSKAR det!!                      Aldrig hade jag anat att de skulle vara såna pratkvarnar på andra sidan!!!        Jag som bara kunde känna från början! Jag både ser och hör nu!! Innan ha rjag haft superproblem med att ta meddelanden på kurserna m.m. men nu när jag hör går det mycket lättare! Det är verkigen som du sa. Man måste våga för att vinna och lägga sig i armarna på de som är på andra sidan och lita på att de tar hand om en =0)    För det gör de verkligen =0)

Opal
0

Själv så känner och hör jag. Men jag skulle så gärna vilja se. Måste nog ha lite tålamod, vill så mycket. Eller så kanske jag är rädd för jag vet inte vad jag ska få se.

Soffe
0

Åhh..jag vill ju oxå utvecklas mer..ska ju gå en kurs snart, men det är tålamod o träning som gäller.. Hur märker ni av eran utveckling? Genom att ni tränar mycket?

Carina.S
0

Träning träning, åter träning, så lossnar det till sist. Kör även mycket meditation

Soffe
0

O jag som inte kommer igång med min Meditation..har ju faktiskt tid att meditera, men jag vet inte riktigt när på dagen eller kvällen jag ska meditera..Sen hoppas jag ju att när jag har gått den här kursen att jag får verktyg så att jag kan träna sen..

miramis2
0

Hej Soffe, jag känner igen det där med att ha tid att göra nåt men att inte göra det ändå. Det är ett val o ett beslut du behöver ta, ett medvetet sådant, liksom du bokar en tid för ett möte med en vän el tandläkarbesök.

NÄr jag gick o funderade på detta för några år sen under en promenix så tänkte jag "just do it!" som i nike reklamen. skriv in det i kalendern o bestäm var du ska sitta o hur det ska se ut om du ska tända ljus el spela nån ljuv musik, när du så SKRIVER ner det så gör du det levande för dig själv…. o med detta följer en känsla av att du härmed prioritera dig o din andliga utveckling ,

detta "belönas" inifrån  med ett resa ett äventyr inåt o du bara låter det ske… t ex bestäm dig för at mån ons o fre sitta 15 min mellan kl 9-9.15 o följa dina andetag i en vecka bara…. o gör sen en utvärdering o se vad du tyckte o vad det gav….  man börjar nånstans o detta var ett exemple av många.

Att inte välja är också ett val ju, o med det väljer man även konsekvenserna… Du kanske kan berätta hur det går för dig soffe…. lycka till!

Soffe
0

#16 Tack för tipset! Det var verkligen en bra idé..det har jag inte tänkt på att man kan göra så..det ska jag prova..så att det blir till en vana sen..Är så glad o tacksam att den här sidan finns :) Ni som är medium eller under utveckling till medium..när ni hade gått första kursen..hur gick det sen med träning o allt?

Carina.S
0

Det mesta losnade efter en helgkurs hos seriöst medium för fyra år se´n. Har alltid varit medial mer eller mindre, men fattade inte detta förrän först som vuxen….

Soffe
0

Okej..Jag vill ju inte ha för stora förhoppningar på att det ska hända något..får nog ta det som det kommer..Visserligen så är jag ju öppen o mottaglig..upplever en del då och då, men jag vet ju inte om det påverkar efter att ha gått 1 kurs..

miramis2
0

Hej igen Soffe! Kul om nån nappar på ens idéer. Det finns fler som gjort det o det gått superbra för, se på CarolineO en sån rivstart honfått då hon tog mina råd o gjrode slag i saken. När jag gått min kurs, en enda för fem år sen, så fick jag mig en tankeväckare på tåget hem, för det vart så mkycket som hänt den kurshelgen. jag frågade mig "hur kan jag använda detta därhemma o ha kul samtidigt?" Så jag bestämde mig för att lyssna inåt på den härliga glädje känsla jag hade när jag tänkte på hur kkul det var att syssla med sånt här o jag följde den ut i handling.  Med det menar jag at jag berättade för vänner o bekanta om min kurshelg o  att jag nu ville fotsätta i den andan o träna på folk som jag ej kände.  De i sin tur hade ju vänner o bekanta som jag ej kände o som var öppna för att vara försökskaniner. Deta blev väldans lyckat för jag hade då mina egna "kurser" samtidigt som dom som kom fick nåt ut av det i varierande grad då förstås.

Det är som att lära sig cykla för mig, nånstans får den som håller en s cykel släppa o du får cykla utan stödhjull o du behöver lita på att det bär hellre än brister.

Käraste Soffe KÄNNER  du dig dragen till detta nyfiken på att upptäcka dina förmågoro du känner en glädje när du tänker på det, lyssna då till ditt unika vägledningssystem som ju dina känlsor är - o följ dem - fullt ut. Bestäm dig för att börja lyssna inåt o skapa en dialog inåt till din inre röst, gud o dina vägledare.

För all del gå en kurs så du känner att du får trafikreglerna för att starta o stänga medialiteten, lite vett o etikett o höra ett mediums syn på detta. OM du sen känner dig redo för att efter en kurshelg köra psykometri sessioner så gör det. OM jag klarar det så gör du det.

Kurser är bra att gå med jämna mellanrum, men hemma är det minst lika viktigt att använda det du lää dig på kurserna så du får valuta för kurserna o de lärdomar du gör där. Prova dig fram sen. Själv plockar jag i de olika kurser jag gått, som sagt en medial utveckling en fysisk kontakt, djurkomm. o personligutveckoling under loppet av 9 år. Icke att förglömma den " utbildning" man får av de inre lärarna när du mediterar o o tar lärdom fårn din intuitiva röst ut i handling.

En bra övning el rättare sagt vana, äratt på morgoonen  innan frukost sätta sig o andas med livet o o stilla fråga sig "vad behöver jag veta nu?" o sen bara släppa det o följa andningen in o ut o 5-15 min. Låtdagen starta med vad du gör o du ska se sån medvetenhet du skapar inåt, din intuition förstärks stressnivån hålls i chack o man tycks få ett "fllyt" i tillvaron. Men detta är nåt du måste komma underfund med själv… det är en resa…. inåt … som aldrig tar slut. (Denna övning lärde jag mig av Sanna Ehdin, läkare i psykoneuroimmunologi, författare till boken  Den självläkande människan)

(Jag kan inte nog betona vikten av kontakt inåt i sig själv, en slags plattform som resten av livet vilar på. Då kan det storma vilt i din yttre värld men har du bara en kontakt inåt så här, ja som rötter som håller dig stadigt i jorden, så anammar du livet o dess skildringar gud så mycket angenämare än om du inte hade balansen o kontakten , trygghetn inom dig.)

En kurs är bra av många skäl, det ger en säkerhet du ej får om du är själv, kamrater att tala med både under kurstiden o efteråt , ja du får upplevea olika fenomen o inte bara tala OM dem.

Gruppkänslan kan du aldrig skapa såhär på nätet el bara via böcker, den ska upplevas. Till syvende o sist är du alltid ensam med dig själv så att invesera tid o känsla i att utveckla kontakten med dig själv, kännedomen om dig själv är a och o. 

Allt börjar o slutar med dig själv. LÄs ovanstående inlägg o skapa dig en egen uppfattning om hur det kan stämma överens med din egen sanning o bortse från resten.

Vad du än ska inom detta är det ett nödtorft o förutsättning att du utvecklar mod o tillit blandat med en evig självutveckling och en stor portion ödmjukhet.

Va snäll o jämför dig inte med andra o skapa en vördnad för din egen sanning o hur du kommer att jobba som medium och healer.

Lyssna o lär men sen är det du som avgör vad du ska ta till dig. Så läge du inte skadar nån annan el dig själv så är det rätt. Så lälnge du mår bra o andra med så är det rätt. 

Frågan är nu  - vad känns rätt för dig? Börja nånstans om du inte vet var, känn efter o korrigera därefter, lite som i leken gömma ringen. 

Varma lyckoönskningar till Soffe!!! o andra som tänker i dessa banor.   Med högsta avsikter från Miramis2

miramis2
0

oj ursäkta de blev så långt, trodde inte jag skrivit så mycket… sorry om de blev rörigt?

Soffe
0

Ingen fara..bara roligt när någon vill dela med sig :) Jag vill ju detta så mycket..det har blivit ett av mina absoluta intressen..  läser en massa böcker..och att gå den här kursen känns positivt :)

Carina.S
0

# 22 Lycka till!!

Soffe
0

Tackar!! Skrattande

Morsan1
0

Miramis2 är du ett medium eller "glad amatör"? Det stod inget på din pres.

Själv är jag inte ens glad amatör, bara glad!

miramis2
0

Jag är inte certifierad än, men varför frågar du?

Morsan1
0

#26 Du har stor kunskap! :)

miramis2
0

Morsan1, hej, tack för det !

Jag  hoppas att det jag skriver kan göra en skillnad därute?

Är det något specifikt som du kan peka på som du tycker dig vilja använda dig av?

Vad är det i det jag skriver som du reagerar på med att säga "du har stor kunskap"?

Det är viktigt för mig att veta + även himla intressant att se o höra vad som påverkar folk o nu i detta fallet - du. ps. fritt val att svara såklart :)

Sen tror jag inte man behöver vara medium för att ha stor kunskap. Jag har upplevt medier som har stor klärvojanta gåvor som tyvärr besitter betydligt mindre förmåga att lära ut, ha kunskap, bemötande, såväl som varm ödmjukhet och sinne för etik o moral. Jag ser James van Praagh + Oprah som två förebilder för det jag gör.

Att jag har kunskap om en del beror på att jag är en passionerad friskvårdsterapeut som studerat mycket såväl som praktiserar fantastiska tekniker, enkla, för at få ökad balans o harmoni. Det mediala blir mer balanserat o klart när man själv som person står pall för yttre tryck som stress o påverkan i samhället. Med det mediala kan man fördjupa vägledningen där jag förknippar mitt mediala seende med min kunskap inom friskvård, mental träning, healingmassage mm.

Jag vill än så länge bara få vara bara "miramis2" här på forumet.

Ha det så bra, vänligen miramis2