Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterbarnungdomar
Läst 1790 ggr
[Northbridge]
0

Vem är det?

Jag är en 15 årig tjej som alltid vart nyfiken på det övernaturliga, men även varit både rädd för spöken/andar och mörker.
Nu den senaste tiden har jag sett skuggor. B.la från där jag sitter nu, i mitt rum, och in mot mina föräldrars sängkammare - där jag sover om nätterna nu mera. Jag har börjat känna tvång av att garderobsdörrarna måste vara stängda. En natt/kväll kände jag även att det var en skugga över mig. Och ikväll, för bara 5 minuter sen, kände jag en skugga bakom mig stå och se in i spegeln bakom mig.

Sjukt läskigt, jag vågar inte vara inne här mer. Obestämd Vad gör man..?

Jessicahagstrom94
0

fysjutton. jag är livrädd för sånt, får jag känslan av att nån kollar på mej eller nåt så vågar jag inte röra mej ur fläcken. :s sitter/ligger alldeles jättestilla, haha!

[Völva]
0

Hej!

Du ska inte vara rädd (det är lätt att säga). Jag har haft ett helvete med andar/själar som ränner runt i stugan. Fråga dem vad de vill.

Du kan strö salt på ett fat (fatet bör vara färgat) och be dem skriva ett meddelande.

Jag tror de vill förmedla något till dig… de når dig när du slappnar av om natten…i mörker.

Säg hej! rakt ut i luften….

Jag tror inte det är något ont - känns inte som det!

Ta den tiden du behöver….

Kramen och lycka tillOskyldig

[Völva]
0

om de är jobbiga sätt gränser och säg dem högt - men ha en tid på dagen då de får visa sig….

[Northbridge]
0

#3: Problemet är att jag inte klarar någonting sådant här. Är riktigt skakig. Vågar inte vara ensam om detta. Obestämd Ingen annan i familjen tror mig…

[Völva]
0

Du är så rädd! Okej!

Kan du tänka på en ängel när du är så rädd - eller är du så skakig att du inte har kontroll på tankarna?

Har du bokmärke med en ängel på? Skriv ut en från nätet…Lägg den bredvid din säng. Lägg flera runt din säng!

skriv ett meddelande att du vill att de ska lämna dig ifred! Lämna det på din säng….

Jag har varit med om samma sak som du - de kom med ett meddelande som var väldigt fint!

Sedan tänker du dig att du har en ring runt dig av ljus - du kan tänka dig att skenet är som solstrålar….

Säg att du är rädd! Be dem att gå,

[Northbridge]
0

#4: Jag har försökt tala om för dem, högt, att jag är rädd för dem - att de ska gå.

Jag har ingen utskrivare, så kan inte skriva ut, vilket är lite problem. Obestämd

En dag när jag skulle ner i källaren såg jag även en massa oranga 'stjärnor' mot en svart dörr. Vet inte om jag kanske var trött, men det var läskigt.

[Völva]
0

Du kanske kan visualisera änglar - titta på en bild på nätet och lägg det på minnet…

Jag tror du håller på att vakna upp…du behöver något som kan förklara för dig vad detta är… Ljuspunkter har jag hela tiden - Det är början på ljusvarelser som kommer på besökt - det är hög kärlek! Det är en fantastisk gåva!!

Har du tittat på barn/tonåringar med paranormal förmåga?

Läs böcker om den andra sidan - Betty Shine är en bra författarinna. Finns att låna på bibliotek.

Läs James Van Praags böcker…. de förklarar vissa saker som är bra att veta förklarar så att man börjar förstå - då kan rädslan släppa!

Be dem gå till ett utvecklat medium - du är inte redo för detta!

Försök att inte vara rädd, de är bara människor utan kropp!!!

Hoppas detta kan hjälpa dig lite i allafall!

[Völva]
0

Be ärkeängel Mikael att komma för att hjälpa dig! Du säger bara:

Jag ber ärkeängeln komma för jag är rädd för andarna i mitt rum och behöver beskydd. Snälla kan du hjälpa andarna till sin rätta plats! TACK!

Mer än så behövs knappast!

Jag tror andarna är där för att de behöver din hjälp över på andra sidan! Säg till dom att du inte är utbildad i detta arbete!

De har misslyckats att ta sig till astrala världar! De är hos dig och ber dig om hjälp!! Eller så vill de inte lämna jorden, de är lika rädda för döden som vi människor kan vara!

Försök att vara positiv, tänkt på någon kul - Kanske en snygging i skolan! Ta allt du kan tänka dig!!

[Northbridge]
0

#8: Tack för tipsen Völva. :)

[Völva]
0

Hej Northbridge!

Jag har haft en syn nu på morgonen - jag tror att det är du?

Jag såg en skedpnad av manligt kön stå vid din säng, på den sidan närmast dörren. Han lutar sig över dig.

Det jag ser och känner är att han har mycket kärlek till dig, han är förundrad över att du kan uppmärksamma honom, du blir rädd faschinerar honom. För resten av familjen uppmärksammar honom inte, går igenom honom och struntar i om han talar till dem. Här har han en tjej som både ser och blir rädd för honom, Det är inte hans avsikt att skrämma dig.

Tänk dig själv att gå i många dagar, veckor och år och ingen ser dig, hör dig, respekterar din svär, utan går rakt igenom dig och nonchalerar dig totalt! En dag märker någon av honom - det är inte konstigt att han är runt dig!!

Hoppas det hjälper dig lite!

För jag får inte fram något ont - bara kärleksfullt och faschinerat över dina förmågor som du har om du släpper rädslan!

Ta mina tips, läs böcker som handlar om andra sidan - om du vill köpa så finns det till exempel bokhandel som Vattumannen i Stockholm och det finns flera - gå in på nätet - annars är bibliotek förträffligt!

När du blir äldre (18 år) så kan du börja gå kurser.

Jag har aldrig gått kurser utan gjort så som jag rådde dig. När jag började på 1990-talet så fanns det inte samma erbjudanden och kurser som det gör idag! Jag saknar den tiden! För det var så kul att exprementera med olika metoder för att få fram svar - det är en annat inlägg Skrattande

jag undrar om det var du jag såg???

Kramen

[Northbridge]
0

#10: Jag tror att det kan stämma. Jag har för mig att mamma sagt att när vi köpte huset bodde det en änka här. Kanske är det hennes man? Eller någon till hon som byggde huset på 1900talet? Hennes man, vad jag vet, är död. Dock stämmer bara det du säger, om man ska utgå ifrån mitt eget rum. Men när skuggan var över mig sov jag i mina föräldrars säng. Det känns tryggt att kanske veta att det stämmer, men på något sätt är jag rädd att ta mer kontakt med andevärlden - med mannen. Det är som du säger. En människa utan kropp, men jag är ändå rädd. :/

Fjäril
0

#11 Om du inte känner dig redo att ta kontakt än, så ska du inte göra det! Är det någon som söker kontakt med dig så be denne att göra det på ett annat sätt. Ofta får vi budskap via böcker, filmer, musik och så vidare. Du ska inte vara rädd (behöva känna så) och varje gång känslan kommer över dig, gör något annat som får dig att bli glad. Titta på film, tänk på något roligt minne eller läs en rolig bok - allt för att avleda din rädsla. Du behöver som sagt inte vara rädd, men eftersom du är ganska "ung" än så är det inte ditt ansvar att "behöva" ta en kontakt - om du inte vill. Om du riktigt känner från hjärtat samtidigt som du säger att (du kan viska) "Jag är inte redo för att se, känna, höra än, så jag ber om hjälp att inte vara rädd eller uppleva något mer, just nu"

Sajtvärd på Övernaturligt

[Northbridge]
0

När jag skulle ta på mig (prövade att säga så som du sa igår) idag på morgonen så sysade någon liten vit prick förbi. Såg den bara i 5 sekunder ungefär, sen var det borta och efter det så fick jag en lugn känsla. Vad kan det ha varit? Obestämd

[Völva]
0

Ljuspricken är anden som lämnar dig,

Du kan ha fått frid som tack för hjälpen!

Du har varit rak och rädd, det visar den andra sidan respekt för.

Du kanske har gett anden det den ville ha, bli sedd, jag hade en ande som bara ville bli saknad på jorden…När jag lovade att tänka på honom så försvann han!

Friden efteråt kan vara att du har gjort din första - ande över på andra sidan! och friden är svaret/tacket för din medverkan…

Du har gjort ett bra jobb! Du har erkänt din rädsla och har inte förstått hur du ska göra. Du sökte hjälp och jag hoppas att du fick svar -  du testade, det verkade hjälpa, nu fick du frid för att du gjorde det som behövdes…

Du gjorde något! Det är kalas!

Grattis! Skrattande

[Völva]
0

Åhh…det förklarar varför sängen stod mitt i rummet, som dubbelsängar brukar göra - för jag tänkte att så kanske inte en tonåring har det i sitt rum - Du sov hos mamma & pappa när du såg människan utan kropp!

Klockrent vision allså!

Om det var en änka som Ni köpte huset av - så är det någ hennes man som letar efter sin fru…

Om anden skulle återvända -

skriv ett meddelande att frun går att finna på andra sidan - gå genom ljuset. Låt meddelandet ligga framma på din byrå eller bord bredvid sängen.

Kram!

[Northbridge]
0

#14 & #15: Tack så mycket för hjälpen :} Oerhört skönt att känna lite lättnad. Ska skriva pappret annars.
Problemet är ju att frun fortfarande lever.. Vad kan man skriva då? Obestämd

[marianneli]
0

Länken borttagen då du inte har sajtvärdens medgivande.//amandla

[Northbridge]
0

#17: Tack för tipset. ;)

[Völva]
0

Att hon inte bor kvar i huset! Skrattande

[Northbridge]
0

#19: okej, för dem kan läsa lappar? Känner faktiskt mig lättad att ha hjälpt en till andra sidan, känner mer lugn men fortf. Lite oro i rummet. Men ska ta del av dina tips. Om man ska skriva lappen, hur länge ska den ligga där?

[Völva]
0

Något dygn!

Du kan skriva den på kvällen, Innan du ska gå och lägga dig! Nästa morgon kan du slänga lappen…i bland kan meddelanden försvinna! Bli inte rädd då!

Det är bara ett meddelande…som allt annat!

Eller så kan du säga det rakt ut.

Jag tror det blir lugnt nu…jag tror att det är du som är spänd för vad som har varit…

[Northbridge]
0

#21: Ska skriva en lapp och ha tills imorgon inne i mitt rum, medans jag sover i mina föräldrars sovrum, utfall att det är någon kvar. Känner mig inte lika iakttagen längre och känner mer ett lugn. Så det var kanske alltså "han" som svävade åt andra sidan, när jag såg den lilla pricken? Såg ut som en vit prick som svävade ovanför mig i ca 5 sekunder, sen när jag skulle kolla vart den åkte (tänkte om det kanske var damm) så hittade jag den inte. Häftigt om jag har hjälpt nån över! Tack!

[Völva]
0

Varsågod!

Det är inte så lätt om man inte vet vad det är, hur man ska hantera det och vad man ska göra när man är rädd!

Det var så jättelite!

Kul att jag kunde hjälpa dig - via nätet!

kram från Pernilla